Az eddigi apró újítások után jelentősebb fejlesztésekkel készül a soron következő első európai fordulókra a Mercedes – árulta el a csapat F1-es technikai igazgatója, James Allison.
A 2022 óta tartó ground-effect érában talán most kezdte a legbiztatóbban a Formula-1-es szezont a Mercedes: George Russell sorozatban szállítja eddig a dobogós helyezéseket és a vb-összetettben is a negyedik helyen áll, épp csak elmaradva Max Verstappentől, míg Andrea Kimi Antonelli egy sprintpole-lal vétette észre magát a legutóbbi Miami Nagydíjon.
A W16-oson eddig csak apróbb fejlesztések jelentek meg az első állomásokon, Allison azonban azt ígéri, hogy az Imolával induló tripla forduló során látványosabb újítások is felkerülnek a Mercedesre:
„Valójában hozunk fejlesztéseket. Nem különösebben hatalmasak vagy szexik, de folyamatosan érkeznek” – fogalmazott a technikai igazgató a csapat szokásos verseny utáni videós értékelőjében. „Lesz néhány, amelyek sokkal nyilvánvalóbbak lesznek a külvilág számára a következő néhány versenyen. És egy kis szerencsével javítani fognak a sorsunkon.”
„De már a szezon negyedénél járunk. Keményen és gyorsan halad a csapat számára: valójában nagyon nehéz fejlesztéseket hozni az autóhoz, miközben ilyen géppuska módra jönnek egymás után a versenyek. Szóval remélhetőleg a következő két-három futamon érkezők némileg a javunkra billenthetik a mérleg nyelvét, és közben próbálunk dolgozni a gumihőmérsékleteken is a futamok során, és azzal is javulni fogunk.”
Allison kihangsúlyozta, hogy ez utóbbi tényezőn van a fő fókusz a Mercedesnél: „Mivel eléggé erősek voltunk az időmérőkön az első néhány nagydíjon, szerintem számíthatunk arra, hogy az időmérőn viszonylag jól előre tudjuk kvalifikálni az autót a rajtrácson. Egy kis szerencsével a fejlesztések még javíthatnak ezen.”
„De a legfontosabb, amire koncentrálunk, hogy jobban kontroll alatt tartsuk a versenytempót, és megpróbáljuk átmenteni a szombati ígéretes formánkat vasárnapra is. És ez mind – vagyis nagyrészt – arról fog szólni, hogy kontroll alatt tartsuk a gumik hőmérsékletét, és ezáltal jobban ki tudjuk használni az autóban rejlő tempót.”