DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 19. péntek
Egyéb

Egy zuglói taxis, aki a túraautó vb-n edződött

Rohanok az esőben a megbeszélt benzinkúthoz. Azt mondta, hogy sárga autóval jön. De én csak taxikat látok mindenhol. Aztán később kiderült, hogy ez nem vicc. Az új generáció egyik legígéretesebb magyar versenyzőjével, Ifj. Ficza Ferenccel beszélgettünk.

Amikor 2015-ben kimentünk Michelisz Norbit megnézni a Hungaroringre, volt egy ETCC forduló is, amit egy bizonyos Ficza Feri nevű srác nyert meg, akiről korábban nem sokan hallottunk. Következő évben már a WTCC-ben mentél. Azóta viszont teljesen eltűntél. Mi történt? 

2016 vége nagy törés volt, amikor édesapámat elvették mellőlem, aki lehetővé tette, hogy csak a versenyzéssel tudjak foglalkozni. Anyagi háttér nélkül nem könnyű üléshez jutni, legyen az ember bármilyen jó. Elkezdtem dolgozni, először a GLS-nél futárként decembertől márciusig. Ekkor kaptam még egy lehetőséget a Zengő Motorsporttól, hogy a Zele autóval mehetek a TCR-ben a következő évben. Pár futam után megjött a KIA, ami sajnos nem vált be, így véget ért a szezonom. A téli időszakot egy gumis műhelyben töltöttem, ahol ilyen „kerék le-kerék föl” munkakörben voltam. A következő évben az Drive-X Sportnak köszönhetően kipróbálhattam magam ralikrosszban, ami egy nagyon pozitív élmény volt. Mivel nekem az az egyik erősségem, hogy elég finoman tudok vezetni, és nem csúszik alattam az autó, nem gondoltam, hogy ez az aszfaltos-murvás dolog működni fog. Mégis sikerült helytállnom, aminek nagyon örültem. De ezzel sajnos abba is maradt a versenyzés. Időközben elkezdtem taxizni, ami azért jó, mert viszonylag rugalmas meló. Például el tudok járni gokartot oktatni hétvégente.



Édesapáddal való kapcsolatodon változtatott ez a törés? 

Ez egy nagyon nehéz időszak volt, az egész család életét megváltoztatta. Hét hónapig volt előzetesben, most pedig már két éve egy gumiműhelyt működtet otthon egyedül. Mindeközben az egymáshoz fűződő viszonyunk semmit nem változott. Sőt, a nagyon szoros kapcsolatból lett egy talán még szorosabb kapcsolat.

Ő volt az, aki az autóversenyzés felé elindított? Hogy kezdődött ez az egész versenyzés?

Apukám ’83 óta versenyzett, szóval én ebbe születtem bele. 2003-ban kezdtem gokartozni, ami egész jól ment, és mondta apa, hogy próbáljuk ki a versenyzést. Keszthelyen volt az első verseny, amit követett a többi…

Ha kíváncsiak vagytok a teljes interjúra, az Eurosprt Hosszabbítás blogján olvashatjátok el.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: