DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 20. szombat
Egyéb

Menetpróba - Kia EV6 e228 RWD GT-Line

Jól mutatja a koreai gyártók előretörését, hogy az idei Év autója választáson két modelljük is az első háromban végzett. Mi a győztest teszteltük.

Az EV6 az E-GMP padlólemezre épül, amely rugalmasan alakítható, és jó néhány elektromos modellnek biztosít majd alapot a közeljövőben. Tesztautónk mérete ehhez mérten trükkös: a fotókon kompakt crossovernek tűnik, tehát egy VW Golf méretű, több autófajtát keresztező típusnak látszik. A valóságban azonban hatalmas, közel 4,7 méteres a hossza, amely a Volvo XC60 vagy a nyúlánk Kia Ceed kombi kategóriája. Az utastér sík alapfelülete kezdésnek nem rossz, a hátsó ülésen – a magas padló miatt – alacsonyan található a nagy lábtérrel kiegészülő ülőlap, igaz, a kényelem lehetne magasabb kategóriás. Egyébként újrahasznosított, jó tapintású műanyagok, bőrök és szövetek találhatók az utastérben.

menetproba-2022-10-Kia EV6 e228 RWD GT-Line-01



A központi kijelzőn nem bonyolították túl a menürendszert, jól használható megoldások fogadják a vezetőt. A hagyományos motorú Kiákból is vettek át ötleteket, ilyen például az indexeléskor a műszerfalon megjelenő oldalkamera képe vagy az első ülés belső oldalára helyezett USB-töltőpont. Ezek hasznos, a mindennapi használatot megkönnyítő dolgok.

menetproba-2022-10-Kia EV6 e228 RWD GT-Line-04

Semmi sincsen ingyen: az extrák és a GT line felszereltség az autó árát a prémium ligába juttatták, ahol ennyiért alapkivitelű modellt lehet vásárolni

Ugyancsak dicséret illeti a csomagtartók kialakítását. Az EV6 elejében és hátuljában is található tároló, amiknek 52/490 liter a térfogata – előbbibe a töltőkábelek kerülhetnek, utóbbiba szinte bármi. Sőt, ha a hátsó üléseket előrehajtják, akkor 1,3 köbméteres a sík padlójú tér, ami már-már óriásinak mondható.

A tesztautó konfigurációja teljesen ideális a hazai viszonyokra. Az autót nagyobb akkuval, hátsó hajtással és hőcserélős fűtés/hűtés rendszerrel szerelték. Az utóbbival rendelhető együtt az áramszolgáltatási lehetőség (VL2), azaz az extrém power bank funkció. Az utóbbi két dolog a Kia értéktartását nagyban megnövelő extra.

menetproba-2022-10-Kia EV6 e228 RWD GT-Line-03

Amellett, hogy használati szempontból kimagaslóan jó autó az EV6, a műszaki megoldásait is díjazta az európai Év autója zsűrije

A 77,4 kWh-s akku a WLTP optimista mérési rendszerében – használati helytől függően – 500–700 kilométeres hatótávot biztosít. Nekünk átlagos használattal, klímával 17 kWh/100 km körüli fogyasztást sikerült produkálnunk.

menetproba-2022-10-Kia EV6 e228 RWD GT-Line-02

Az EV6 a hétköznapok során hozza az elektromos autó szokásos működését. A sebességhatárokat betartva, hazai viszonylatban a 450 kilométer közúton könnyen hozható, ezt akár klímázva is tudja az EV6. Városban pedig ez az érték lazán túlszárnyalható, de mindez senkit nem rettenthet el, aki a kevés kompromisszummal járó csúcstechnikát keresi.

Műszaki adatok

Hossz/szél./mag.: 4695/1890/1550 mm

Motor: villanymotor, 228 LE, 350 Nm

Gyorsulás (0–100 km/h): 7,3 s

Ár: 23 300 000 Ft (alapár: 21 300 000 Ft)

Tesztautó: Kia Magyarország

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: