DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 18. csütörtök
Egyéb

California Special immár Európában is

Az Amerika nyugati partvidékének stílusát megtestesítő modell megérkezett Európába. A Ford Mustang California Special a modell története során most először jelenik meg a kontinens Ford márkakereskedéseiben.

Az 1968-as eredeti modellváltozat szabad szellemiségét idéző új California Special kizárólag kabrió karosszériával készül, aminek a hátrahajtható vászontető klasszikus megjelenést kölcsönöz. Az autó egyedi dizájn-csomaggal kapható, olyan részletmegoldásokkal, mint a különleges emblémák, a 19 colos könnyűfém keréktárcsák vagy a speciális ‘színváltó’ matricák; az egészre pedig a Ford karizmatikus, 450 lóerős V8-as blokkja teszi fel a koronát.



A Mustang California Special utasterét úgy alakították ki, hogy az autóban utazók tökéletesen kiélvezhessék a nyílt utak szabadságérzetét (bármilyen legyen is az időjárás), és a különleges California Special stílus itt is gyönyörűen érvényesül. A vásárlók alapáron kapják a fűthető/hűthető első üléseket, a 12 colos, személyre szabható műszeregységet és a fejlett SYNC 3 konnektivitási rendszert, ami lehetővé teszi, hogy a vezető egyszerű hangutasítással hívja elő kedvenc utazós lejátszási listáját, vagy megtalálja a legközelebbi tengerparti strandhoz vezető utat.

A Ford egy ma közzétett új videóval harangozza be, hogy a Mustang California Special megérkezett Európába; a film érzékletesen adja vissza a Mustang szellemiségét és azt, hogy Kalifornia nemcsak egy állam, hanem egy hangulat is, ami mindig és mindenhol szabadságérzettel tölti el az embert.

 

“A California Special fontos része a Mustang amerikai múltjának, és igazi szimbóluma mindannak, amiről a Mustang szól: a vezetés örömének és a nyílt út kínálta szabadságnak. Ezek az ideálok nemcsak az amerikai, hanem az európai autórajongók lelkében is ott élnek, így már ideje volt, hogy az itteni vásárlók megtapasztalják a stílus, a teljesítmény és a vezetési élmény egyedülálló California Special keverékét,” mondta Matthias Tonn, a Ford Európa Mustang programjának főmérnöke.

A klasszikus dizájn felidézésével

Amikor a ma már legendásnak számító Ford Mustang 1964-ben megjelent az utakon, Amerika-szerte tulajdonosi klubok alakultak, amelyeknek sok regionális márkakereskedő saját, helyi tervezésű dizájnt is kínált. Az egyik ilyen kivitelt az 1967-es Shelby GT kupé prototípus ihlette – és ez kapta a California Special nevet.

Az eredeti változatot feketére festett hűtőrács, ködfényszórók és a karosszéria oldalán végigfutó versenycsíkok díszítették (a sávok az új hátsó-oldalsó légbeömlők előtt végződtek), ráadásul az autót egy Shelby-stílusú légterelővel is kiegészítették. A Ford 1968-ban korlátozott darabszámban gyártotta ezt a lenyűgöző modellváltozatot.

Az új California Special – ami kizárólag nyitható vászontetővel készül, tisztelgésként az ‘Aranyállam’ mediterrán klímája előtt – az eredeti változatot idézi Ebony Black fényezésű méhsejtmintás hűtőrácsával, Race Red színű GT/CS emblémáival, illetve fekete-vörös-szürke versenycsíkozásával. A GT/CS emblémákat is magukban foglaló sávok az autó elegétől egészen a hátsó légterelőig nyújtóznak, és egy titkos ‘California Special’ feliratot is rejtenek, ami esti fényviszonyok közt alig látható, de az erős napfényben szinte felragyog.

Az eredetihez hasonlóan az aerodinamikai fejlesztések most is a V8-as blokk teljesítményét hangsúlyozzák; jó példa erre a nagyobb első légterelő és az opcionális hátsó-oldalsó légbeömlő. Hátul egy California Special tanksapka-imitáció is látható a négy kipufogóvégződés felett. Az egyedi ötküllős könnyűfém keréktárcsák tovább fokozzák az autó exkluzivitását. Az első 19 x 9 colos és a hátsó 19 x 9,5 colos keréktárcsák Carbonised Grey színűek, akárcsak az első légterelő, az oldalsó spoilerek és a hátsó diffúzor. A motorházban a toronymerevítőn California Special embléma látható.

Az autó kilencféle külső fényezéssel rendelhető meg, köztük a jellegzetes Grabber Blue és Cyber Orange árnyalatokban; a kontrasztos, fekete vászontető 8 másodperc alatt alakítja át a Mustangot kupéból karcsú kabrióvá.

A Mustang California Special különlegességét számos egyedi dizájn-megoldás és kényelmi funkció hangsúlyozza ki. Az alapáras fűthető/hűthető első ülések komfortos utazást kínálnak nyitott tetővel is, legyen akár nyár vagy tél. A bőrborítású üléseket és ajtóburkolatokat részben szürke Miko® velúrral kárpitozták (ez a környezettudatos, szintetikus anyag újrahasznosított poliészterből készül), és a felületeket vörös varrás díszíti. Az üléseken és a padlószőnyegeken dombornyomású GT/CS logó, a műszerfal Carbon Hex alumínium betétjén pedig egyedi Mustang California Special embléma látható.

A Ford SYNC 3 kommunikációs és szórakoztató rendszert1 arra tervezték, hogy a lehető legkellemesebbé varázsolja az utazást; a vezető természetes hangutasításokkal és a 8 colos központi érintőképernyőn keresztül is kezelheti a csatlakoztatott okostelefonok, az audiorendszer, a navigáció és klímaberendezés funkcióit. A berendezés kompatibilis az Apple CarPlay és az Android Auto 2 rendszerekkel, amelyek felár nélkül elérhetők, az internetkapcsolatról pedig az alapáron kínált FordPass Connect modem gondoskodik.

Az ugyancsak alapáras vezetéssegítő technológiák listáján megtalálható az Ütközésre Figyelmeztető rendszerrel és Sávelhagyásra Figyelmeztető rendszerrel kiegészített Adaptív Sebességtartó Automatika4 is, ami segít, hogy a mindennapos autózás a lehető legkevésbé legyen fárasztó, és a stresszoldáshoz a nyitható tetőnek köszönhető végtelen fejtér is nagyban hozzájárul.

Good vibrations

A Mustang California Special 5,0 literes Ford V8-asa (450 lóerővel és 529 Nm forgatónyomatékkal5) olyan teljesítményt és hangzást kínál, ami tökéletesen illik egy különleges Mustanghoz.

A Ford hatfokozatú, manuális sebességváltójábanfordulatszám-szabályozó technológia biztosítja a zökkenőmentes fokozatváltásokat és a sportos lendületet; ezzel a váltóművel az autó 4,8 másodperc alatt gyorsul 0-100 km/órára. A Ford fejlett 10 fokozatú automatájával 4,5 másodpercig tart a százas sprint.

Az automata sebességváltó a választható Normál, Sport, Versenypálya és Havas/Vizes út üzemmódoknak4 megfelelően optimalizálja a teljesítményt, így a vezetés mindig élvezetes, akár a legendás amerikai 66-os úton suhan, akár a híres német A6-os autópályán száguld a Mustang. A Jó Szomszéd üzemmód az előre beprogramozott napszakokban erősen visszafogja a hangerőt, hogy az autó ne zavarja a szomszédok pihenését.

A kifogástalan tapadást és ívmeneti stabilitást az alapáron kínált részlegesen önzáró differenciálmű és a külön rendelhető MagneRide®6 lengéscsillapítók biztosítják. Ez utóbbi rendszerben a lengéscsillapítót különleges hidraulikafolyadék tölti ki, s ha ezen a folyadékon áram halad át, a csillapítás mértéke azonnal megváltozik. Mindezt a kerekek mozgását ezredmásodpercenként mérő szenzorok vezérlik.

Az autós hírek támogatója az Aquaprofit Zrt.

Aquaprofit_banner_728x90

A Ford Mustang California Special modellel tovább bővül az európai Mustang-család, amelyben már eddig is olyan autók szerepeltek, mint a Mustang GT Fastback és Convertible, a versenykész Mustang Mach 1, illetve a tisztán elektromos hajtású Mustang Mach-E és Mustang Mach-E GT.

A Mustang Mach-E egy legendás sportkocsi stílusát, karakterét és teljesítményét kínálja, miközben energiahatékony, akkumulátoros elektromos hajtásával akár 610 kilométert is képes megtenni (WLTP adat).5 A Mustang Mach-E GT jelenleg a Ford leglenyűgözőbb sorozatgyártású elektromos modellje: különlegesen hangolt, összkerekes hajtáslánca 487 LE és 860 Nm leadására képes, és ez az erő 3,7 másodperc alatt gyorsítja az autót 0-100 km/órás tempóra.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: