DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 23. kedd
Egyéb

Menetpróba - BMW iX3

A bajor autógyár közepes méretű szabadidő-autóját már szinte az összes hajtásmóddal el lehet érni. Mi a legzöldebb kivitelt teszteltük, amely hátul hajt, és amelynek már az utódja is a nyakunkon…

Mára egész jól kirajzolódtak az elektromos SUV-k kategóriái: a BMW az X3-as elektromos kivitelével a 20–25 milliós ársávban szerepel. Ebben a körben zömmel az európai prémiumgyártmányok mozognak, plusz a Tesla Model Y kerül még a szórásba. Az amerikai darabot persze eleve elektromos autónak tervezték, míg az iX3-hoz hasonló kivitelek esetében hagyományos motorokkal is készül jármű. A kettős megfelelés miatt ez utóbbi megoldások időnként tudnak izgalmas, alkalmasint bosszantó dolgokat produkálni, de szögezzük le: a BMW nem követett el hibákat.

bmw-ix3-menetproba-2021-02



Nézzük először a lényeget, ami sokak szerint a fogyasztás és az akkumulátorokból kifacsarható kilométerszám párosa. Panaszkodásra nem lehet ok: a gyári hatótáv 460 km, ez városban tartható, autópályázással természetesen lehetetlen küldetés. A fogyasztásunk – átlagos autó- és légkondicionáló-használat mellett – 13 kWh-tól indult, a legmagasabb 18 körüli érték volt. Az utóbbi szám a nagyobb gázpedálmozgásnak és az erőteljesebb fékezéseknek, valamint az autópályás használatnak köszönhető. Azok számára, akik nem értenének egyet a minősítésünkkel, megsúgjuk, hogy ezek az értékek meglehetősen jók, ugyanis egy 2,2 tonnás, 4,7 méteres SUV-ról beszélünk.

bmw-ix3-menetproba-2021-03

A legújabb technikával szerelve igazából már semmi kifogás nem lehet az elektromos X3-mal szemben

Az elektromos X3 hozza a villanyautók sima elindulását, villámgyors reakciókészségét és az azonnali nagy nyomatékot. A spórolósaknak kell csak bevetniük az erősebb motorféket biztosító B állást, mert alapállásban is sokat termel vissza a BMW. B módban pedig jól működik az egypedálos vezetés, a felengedett menetpedállal városban simán kiváltható a fékezés.

Az iX3 vezetése elsőrangú, a hátsó hajtás szerencsére kiérződik rajta, de nem ez a modell lesz az, amivel jókat lehet driftelni. Az ilyen szerepet – az előzetes videók és képek szerint – Münchenben az i4-re osztották.

bmw-ix3-menetproba-2021-04

Ami a hajtástechnológiát illeti: a padlólemez 188 cellát tartalmazó, nettó 74 kWh-s akkumulátort rejt, az ötödik generációs villanymotor hátra került

Kívül a menetszél hatékony terelését segítő különleges keréktárcsák, a karosszéria kék elemei és a hűtőrácsburkolat mutatja, hogy elektronok hajtják az autót. Az utastér hozza a megszokott X3-belsőt, tágas és vajpuha, mindenhol visszaköszönnek a jó minőségű anyagok, az elit stílusjegyek.

Akad azért persze hátránya is a zöld technikának, például hogy a csomagtér 40 literrel kisebb, mint a megszokott motorú verzióké. A külön kábeltárolóval rendelkező csomagtartóban 510 liternyi a hely, a lehajtott hátsó üléseknél ez 1560 literre változik.

bmw-ix3-menetproba-2021-01

Előnye még az iX3-nak a környezetbarát hajtásmód, valamint hogy a jól rugózó autó súlypontja 7 centivel alacsonyabb a hagyományos változatokénál.

Fontos tudni, hogy a bemutatott verzió nem sokkal a tesztünk után már le is került a modellpalettáról, mert egy gyorsan jött modellfrissítés miatt hamar nyugdíjazták a bajorok első elektromos SUV-jának bemutatkozó változatát.

Műszaki adatok:

Hossz/szél./mag.: 4734/1891/1668 mm

Erőforrás: villanymotor (286 LE, 400 Nm)

Gyorsulás (0–100 km/h): 6,8 s

Ár: 25 148 100 Ft (alapár: 23 157 000 Ft)

Tesztautó: BMW Magyarország Kft.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: