Steward
Balogh Boglárka
DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak JOHNNYBET
2022. január 24. hétfő
Autó

Menetpróba - Mercedes-Benz EQA 250e

A csillagos márka belépőszintű e-modellje hozza a tőle elvárt színvonalat, de pár dologban azért elmarad a direkt elektromos autónak tervezett konkurensektől.

Az első dízelmotoros személyautó gyártóját is elérte az elektromos autók láza – mi több, nyakig benne vannak a dologban. A belépőszintű SUV modellt mégsem újdonságként, hanem a piacon sikeres GLA alapjaira építették. Így tudott a Mercedes gyorsan, az EQC alá pozícionált szabadidő-autót piacra dobni.

menetproba-2021-10-mercedes-benz-eqa-01



Ami legjobban szembeszökő probléma a kompakt elektromos Mercedesnél, az az, hogy a hátsó ülések előtti lábtér nem olyan mély, mint amit korábban megszoktunk. Az oka, hogy ott tárolják a netto 66,5 kWh-s akkumulátort. Ez az elhelyezés a hátrébb tolt első ülésnél, felhúzott lábakkal történő utazást eredményez. A másik veszteség, hogy a csomagtartó mérete a GLA 435 literje helyett 340 literre módosul, ráadásul ebből még lejön az egyik kábel által elfoglalt hely. Pozitív viszont, hogy az utcai töltőkábel beleszámítódik az árba, és nem kell érte külön fizetni.

menetproba-2021-10-mercedes-benz-eqa-04

Az újdonságnál papíron akár 426 kilométeres is lehet a menetteljesítmény, ez a gyakorlatban azonban csak olyan 350-360 kilométert jelent. A legjobban városi használatban lehet kitolni a hatótávot, ekkor valamivel 400 km fölé is lehet menni, főleg akkor, ha erősítjük az elöl dolgozó villanymotor visszatöltését, és nem használjuk a légkondit. A legerősebb, B állásban egypedálossá válik az EQA, a motorfék pedig nagyon erős.

A fogyasztásunk a teszt alatt 19,2 kW/100 km volt. Aki autópályán közlekedik, az inkább 25 kW körüli étvággyal számolhat, és persze rövidebb hatótávval. Az általunk mért értékeket átlagos használat mellett, működő légkondicionálóval értük el.

menetproba-2021-10-mercedes-benz-eqa-02

Mivel a járművet nem kimondottan elektromos modellnek tervezték, így pár helyen jól érzékelhető a hátránya a tisztán villanyautó alapokra épülő modellekkel szemben. Ha ezzel és az árcédulával meg tud békélni valaki, akkor az ő autója az EQA

A belső hozza a Mercedes kompakt modelljeinek színvonalát, nagyon dögös a műszerfal. Az MBUX kezelőfelület gyorsan működik, átlátható a kezelése, a rendszerben a körforgalmi irányt jelző navi nagyon okos megoldás. A fehérbőr-belső is remekül néz ki, a látvány bőven megér annyit, hogy jobban odafigyeljünk a kezelésére.

A külső szinte megegyezik a GLA-val, a hűtőrács persze eltűnt. Extraként kapjuk, hogy este eszméletlenül jól néz ki a két hátsó lámpát összekötő fénycsík.

menetproba-2021-10-mercedes-benz-eqa-03

Az autó külsején nagyon sokat dobnak a keréktárcsák, amiket szinte mindenki megcsodált. A húszcolos, vékonyabb oldalfalú gumik hátránya, hogy a rugózás elég feszes miattuk. De ettől még az EQA nem lesz a szerpentinek bajnoka, a kanyarokban átlagosan teljesít, nagyjából úgy, amilyen az autó 8,9 másodperces százra gyorsulása. A kompakt villanyautó a csendet és a márkától elvárt kulturált futást viszont jól hozza – kérdés, hogy a 20 millió feletti vételár ér-e ennyit.

Műszaki adatok:

Hossz/szél./mag.: 4463/1834/1620 mm

Motor: villanymotor, 190 LE, 375 Nm

Gyorsulás (0–100 km/h): 8,9 s

Ár: 24 5670 570 Ft (alapár: 19 373 000 Ft)

Tesztautó: Mercedes-Benz Hungária Kft

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: