DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 20. szombat
Egyéb

Menetpróba - Jaguar i-Pace EV400

Minimálisan átalakult a 2019-es Év autója, amely még mindig kiváló menetteljesítményekkel kápráztat. Ez nem a véletlen műve: sokat tesztelték a hajtástechnikát a versenypályákon.

Kezdésnek egy fontos megjegyzés a 432 darab, az LG Chem által gyártott cellát hordozó autóhoz: érdemes beruházni az otthoni fali töltőbe. Ugyanis a nagy teljesítményű akkumulátort (90 kWh) rengeteg idő a 230 voltos hálózatról visszatáplálni. Bőven több mint egynapos elfoglaltság… A 100 kW-os töltést is elviselő autó áramtárolója a nálunk gyakrabban előforduló 50 kW-os töltővel viszont már sokkal könnyebben, 1,5 óra alatt húzható fel 80 százalékra. A hatótáv az optimista WLTP szabvány szerint 480 km, de az amerikai EPA értéke mutatja a valós távot: 390 km. Városban ez odafigyeléssel túlszárnyalható, főleg erősre állított visszatermeléssel. Ilyen helyzetben a fogyasztásmérő 17 és 20 kW-ot mutat 100 kilométerenként. Természetesen autópályatempónál a legnagyobb a fogyasztás.

menetproba-jaguar-i-pace-02



Tesztautónkban az utastéri kijelzőrendszer és a felvonultatott elektronikai háttér a friss. A külső és a hajtás viszont nem változott. Ez jól mutatja, hogy a mai járműveknek melyik a leggyorsabban avuló eleme.

menetproba-jaguar-i-pace-04

A vezető előtt 12,3 colos panel található, ami személyre szabható és a grafikája igazodik a különféle menetprogramokhoz. A középkonzolon két érintőképernyő található. A műszerfal közepére került 10,2 colos monitoron jelenik meg az okostelefon képe, amit könnyű tükrözni. A rendszer már két telefonnal tud kapcsolatot teremteni, és megjelent a vezeték nélküli töltés funkciója is.

menetproba-jaguar-i-pace-03

A hajtásrendszer jól bírja a nyüstölést, köszönhetően a Formula–E-ben érlelt szabályzási technikának, és annak, hogy az i-Pace Tropyn is sokat nyúzták az autókat

A központi képernyő alatti 5,5 colos képernyőn és a mellette található tekerőkapcsolókkal lehet szabályozni a klímát és más funkciókat. A tolatókamera képe kiegészült a tetőantennába épített „visszapillantó” közvetítésével, ez parkoláskor megkönnyíti az életet.

menetproba-jaguar-i-pace-01

A jó futóműveknek és a hatékony fékeknek köszönhetően a kanyarokban sem béna kacsa a szomszédos Grazban gyártott elit-SUV. A légrugós futómű a fekvőrendőröknél és terepre merészkedésnél jelent nagy segítséget

A szinte minden extrával felruházott autó rendkívül kényelmes, a 638 literes csomagtérbe beleszámították az elöl kialakított tárolót is, ahol elférnek a töltőkábelek. Ami az árat illeti, az természetesen a Jaguarhoz szabott, borsos, de semmiképpen nem eltúlzott.

Műszaki adatok:

Hossz/szél./mag.: 4628/2011/1566 mm

Motor: két villanymotor, 400 LE/3600, 696 Nm

Gyorsulás (0–100 km/h): 4,8 s

Ár: 33 00 000 Ft (alapár: 27 126 000 Ft)

Tesztautó: WAE Kft.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: