DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 29. péntek
Egyéb

Megvannak a BMW i4-es magyarországi árai

Már hazánkban is rendelhető a BMW i4, a bajor prémiumgyártó első olyan zéró emissziójú modellje, amelyet kifejezetten a menetdinamika szempontjai szerint fejlesztettek ki a mérnökök. A károsanyag-kibocsátástól mentes vezetési élményt, a kompromisszumoktól mentes prémium minőséget, az ügyfélközpontú személyre szabhatóságot és a hosszú hatótávot egyszerre kínáló BMW i4 bruttó 19 690 000 Ft-tól érhető el a kereskedésekben.

A BMW i4 debütálásával a vezetés zéró emissziójú élménye először ölt testet a bajor prémiumgyártó által megteremtett sportos középkategóriában. A BMW i4 egy négyajtós Gran Coupé, amely egy modellben egyesíti a járműkoncepció nyújtotta tágasságot és praktikumot a márka által fémjelzett sportossággal és a hosszútávra nyúló tisztán elektromos hatótávolsággal. A modell konkurenseken is túlmutató, prémium karakterét a páratlanul magas szintű hajtáslánc- és futómű-technológia, az elegáns kiállás, a kompromisszumoktól mentes kivitelezési minőség és a végtelenül széles személyre szabhatósági opciók nyomatékosítják. A vezetés élményének intenzitását mindezeken felül a BMW iDrive kijelző- és operációs rendszer új generációja, valamint a csúcstechnológiás vezetést támogató és parkolást segítő rendszerek fokozzák.

P90423599_highRes_the-bmw-i4-edrive40-_resize_1



A BMW i4 a bajor prémiumgyártó első olyan zéró emissziójú modellje, amelyet kifejezetten a menetdinamika szempontjai szerint fejlesztettek ki a mérnökök. A BMW i4 piaci bevezetése kétféle modellváltozattal veszi kezdetét, köztük rögtön a BMW M divízió első tisztán elektromos meghajtású modelljével. A BMW i4 M50 (kombinált energiafogyasztás (WLTP): 19 – 24 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 0 gramm / km) első és hátsó tengelyén is egy-egy elektromos motor dolgozik, együtt 400 kW / 544 lóerő maximális rendszerteljesítményt és felhőtlen vezetési élményt kínálva – a valós körülmények közötti legdinamikusabb járműhasználat eredményeit vizsgáló, globális szabvány szerint működő tesztciklus (WLTP – Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) mérései szerint egyetlen feltöltéssel akár 510 kilométer tisztán elektromos hatótávolság mentén. A BMW i4 eDrive40 (kombinált energiafogyasztás (WLTP): 16 – 20 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 0 gramm / km) 250 kW / 340 lóerő maximális teljesítményre képes, amely a hátsó kerekeket hajtja – a WLTP mérései szerint egyetlen feltöltéssel akár 590 kilométeren át.

A BMW Group elektromos mobilitásra összpontosító technológiai átállásának második fázisával megegyezően a BMW i4 műszaki alapját egy rendkívül rugalmas járműszerkezet adja, amelyet a kezdetektől fogva – most először – a tisztán elektromos meghajtás szempontjai szerint fejlesztettek ki a mérnökök. A kompakt méretű erőforrásokat rugalmas bakok rögzítik az adott tengely segédkeretéhez. A mélyen a padlólemezbe süllyesztett nagyfeszültségű akkumulátort a BMW i4 számára kifejezetten keskeny kialakítás szerint, mindössze 110 milliméter magas akkumulátorcellákkal álmodták meg, amelynek köszönhetően a modell súlypontja még az új BMW 3-as limuzinhoz viszonyítva is 53 milliméterrel lentebb került. Az energiatároló egység háza fixen kapcsolódik az alumíniumból készült padlóborításhoz és az első tengely segédkeretéhez, a BMW által fémjelzett sportos agilitást és hosszútávú menetkomfortot pedig a tökéletes tengelyterhelés-elosztás, a kimagasló torziós merevség, a minimalizált saját tömeg, az optimalizált aerodinamika (Cd: 0,24), a hosszú tengelytávolság és a széles nyomtávok egysége garantálja.

A már Magyarországon is rendelhető BMW i4 modellek bruttó listaárai:

- BMW i4 eDrive40: 19 690 000 Ft

- BMW i4 M50: 23 970 000 Ft.

 

A hajtáslánc maximális teljesítményére, valamint a járműtöltési teljesítményre, a menetteljesítményre, az üzemanyag- és energiafogyasztásra, a károsanyag-kibocsátásra, illetve a tisztán elektromos hatótávolságra vonatkozó adatok előzetes értékek.

Az üzemanyag-fogyasztási és károsanyag-kibocsátási értékeket a valós körülmények közötti legdinamikusabb járműhasználat eredményeit vizsgáló, globális szabvány szerint működő tesztciklus (WLTP – Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) mérései szerint számolták ki. Az adatok a gumiabroncs-típusoktól és a felszereltségi szintektől is függnek.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: