Steward
Balogh Tamás
DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak JOHNNYBET
2021. május 16. vasárnap
Autó

Az új Skoda Fabia – Nagyobb, biztonságosabb, takarékosabb

Huszonkét évvel a Skoda Fabia bemutatkozása után a cseh autógyártó immár negyedik generációjában küldi versenybe népszerű kisautóját. Az új nemzedék épül első alkalommal a Volkswagen Csoport MQB-A0 moduláris keresztmotoros platformjára és kategóriája legtágasabb térkínálatával, még színvonalasabb kényelemmel és számos új biztonsági- és vezetői segédrendszerrel érkezik. Az új Fabia sorozat tagjait a márka olyan immár hagyományos erényei avatják vérbeli Skoda-modellekké, mint a meggyőző ár/érték-arány, a magasfokú funkcionalitás, illetve a számos Simply Clever ötlet.

Amint Thomas Schafer, a SKODA AUTO igazgatótanácsának elnöke kiemelte: „A FABIA már több mint húsz éve modellportfóliónk alapvető tagja és szinte minden más sorozatnál jobban képviseli márkánk alapértékeit. Új generációjában minden adottsággal rendelkezik ahhoz, hogy töretlenül folytathassa elődei sikereit: nagyobb helyet kínál vetélytársainál, emellett tökéletes connectivity-választék, új vezetői segédrendszerek és érzelemdús formavilág jellemzi, azaz mindennel szolgál, ami csak kell – és egy kicsit többel is.”

54_SKODA_FABIA_WP-1920x1280



Első ízben épül a Skoda FABIA az MQB-A0 moduláris keresztmotoros platform műszaki alapjaira, amely a Volkswagen Csoport padlóvázaként még tágasabb belteret tesz lehetővé. 4108 milliméteres hosszúságával a FABIA jóval nagyobb lett és először lépi túl a négyméteres határt. A piaci szegmens már eddig is legnagyobb, 330 literes csomagtér-térfogata most további 50 literrel 380 literre nőtt. Az új FABIA emellett ugyancsak az MQB-A0 platformnak köszönhetően számos olyan vezetői segédrendszert is kínálhat, amelyek eddig csupán a felsőbb járműkategóriákból lehettek ismerősek. Még nagyobb szilárdságú karosszériaszerkezetével kombinálva a kisautó kiváló aktív és passzív biztonságot nyújt.

Érzelmekben gazdag formavilág, a kategória legjobb aerodinamikai tulajdonságai és 900 kilométer feletti hatótáv

Az új FABIA érzelemdús formavilágával és magabiztosságot sugárzó arányaival is vonzónak bizonyul. Dinamikus megjelenését korszerű LED-technika és kristályhatású motívumok jellemezte, éles metszésű fényszórói, illetve hátsó lámpái is erősítik. Az új tervezésű utastérben a szabadon álló központi képernyővel kiformált, szimmetrikus felépítésű műszerfal, az extrafelszerelésként rendelhető digitális műszeregység, valamint a vízszintes dekorbetétek tűnnek fel. A piaci bevezetéskor az Active, az Ambition és a Style felszereltségi szintek szerepelnek a kínálatban, a későbbiekben pedig a sportos MONTE CARLO változat is megjelenik. A Volkswagen Csoport jelenlegi EVO-motorgenerációjának öt benzinüzemű tagja a 48 kW (65 LE) és 110 kW (150 LE) közötti teljesítménytartományt öleli fel. Kategóriája legkedvezőbb aerodinamikai tulajdonságainak köszönhetően a FABIA 0,28-os légellenállási együtthatóval (cw) rendelkezik, amely az extrafelszerelésként kínált 50 literes üzemanyagtartállyal a WLTP-ciklus szerint 900 kilométer fölé növelheti a hatótávot. Az új FABIA révén öt új Simply Clever megoldás is premierjét tartja a SKODA AUTO választékában.

Külső megjelenés

Oliver Stefani, a Skoda Design vezetője hangsúlyozta: „A FABIA negyedik generációjával megtettük a következő lépést a ŠKODA jellegzetesen érzelemdús formatervezési nyelvezetében. Új arányainak köszönhetően belépőmodellünk sokkal dinamikusabb és ’felnőttebb’ hatást kelt, miközben az új FABIA már első pillantásra a modern életstílus megtestesítője. Szándékosan nem változtattunk a FABIA lényegén: tipikus Skoda-modellként funkcionális és praktikus társ a mindennapokban.”

SKODA_FABIA_Dimensions-768x432

Szoborszerű plasztikus vonalvezetés – például a motorházfedélen –, dinamikus arányok, valamint a Skoda tipikus kristályhatású struktúráival kialakított, LED-technikájú világítóegységek kölcsönöznek különösen érzelemdús megjelenést az új FABIA számára. Az első ajtók apró dizájn-különlegessége, ahogy a karosszéria vonalai a cseh zászló jellegzetes háromszögmotívumát stilizálják. Az éles metszésű, már alapkivitelben LED-technikájú fényszórók egészen a Skoda-hűtőrácsig nyúlnak. Teljes-LED kivitelükben még intenzívebb tompított és távolsági fényt, valamint kanyarvilágítást és kanyarodófényt kínálnak. A hátsó lámpák extrafelszerelésként szintén teljes-LED változatban is rendelhetők.

Növekedés minden méretben, még tágasabb térkínálattal

Első három modellgenerációjához viszonyítva a Skoda FABIA minden méretében növekedett, miközben tömege szinte változatlan maradt. 4108 milliméteres hosszúságával először lépi túl a négyméteres határt. Elődjéhez képest a FABIA 111 milliméterrel hosszabb és tengelytávja is jelentősen, 94 milliméterrel 2564 milliméterre nőtt. Az 1780 milliméteres szélesség 48 milliméteres növekedést jelent. Összességében a nagyobb méretek még több helyet biztosítanak a beltérben. A Skoda tervezői a csomagtér térfogatát is jelentősen megnövelték, amely már az elődmodellben is a szegmens legnagyobbjának számított. Az új FABIA így 380 literes csomagtartót kínál, ami 50 literrel nagyobb, mint korábban, s a hátsó ülések lehajtásával összesen 1190 literre bővíthető.

Aerodinamika – 0,28 a legalacsonyabb légellenállási együttható a kategóriájában

A Skoda elődjéhez viszonyítva 0,32-ról 0,28-ra csökkentette az új FABIA légellenállási együtthatóját (cw), a legjobb értéket produkálva a kisautók piaci szegmensében. Az aerodinamikai fejlesztéseket a Skoda nagypontosságú numerikus áramlástani szimulációi (Computational Fluid Dynamics; CFD) előzték meg, a Skoda mérnökei több mint háromezer ilyen áramlástani szimuláció számítását végezték el nagyjából három és fél év alatt.

A hűtőzsaluzat 120 kilométer/óránál 100 kilométerenként akár 0,2 literrel mérsékli az üzemanyag-fogyasztást

Fontos aerodinamikai megoldás az első lökhárító alsó légbeömlő nyílása mögött elhelyezett, újszerű hűtőzsaluzat, amit a Skoda a FABIA sorozatban alkalmaz először ebben a járműkategóriában. Csekély hűtési igény esetén az aktívan állítható lamellák záródnak, így javítva az aerodinamikai tulajdonságokat. 120 kilométer/óra állandó sebességgel haladva ez akár 0,2 liter üzemanyag-megtakarítást is eredményezhet 100 kilométerenként, a FABIA szén-dioxid-kibocsátása így akár öt grammal is alacsonyabban alakulhat kilométerenként. Nagy hűtési igény vagy rövid megállások esetén a rendszer nyitja a lamellákat, hogy a lehető legtöbb levegő áramolhasson be.

Optimalizált hátsó légáramlások és első ízben aerodinamikailag továbbfejlesztett kerekek

Az autók teljes légellenállásának mintegy harmadát a mögöttük kialakuló turbulens légörvények okozzák. Az új Skoda FABIA oldalsó idomokkal (Finlet) kiegészített nagyobb méretű tetőlégterelővel alakítja kedvezőbben a far körüli légáramlásokat. Emellett a külső visszapillantó tükrök speciális alakú, kisebb házai mérséklik tovább a légellenállást, illetve irányítják az áramló levegőt célzottan a jármű hátulja felé. Elöl a lökhárító különleges nyílásai, az úgynevezett Air Curtain elemek vezetik el aerodinamikailag különösen kedvező módon a karosszériához és a kerekekhez közel, oldalirányban a levegőt. Mivel a kerekek önmagukban a légellenállás mintegy 25 százalékáért felelősek, a Skoda első ízben a FABIA esetében is speciális műanyagbetéteket alkalmaz a könnyűfém keréktárcsák kedvezőbb aerodinamikai tulajdonságai szolgálatában. E betétek a Proxima és a Procyon keréktárcsákra illeszkednek. A jármű alatt a korábbi három helyett tizenkét burkolati elem fedi - a motortér és a felfüggesztések légellenállás szempontjából meghatározó pontjain - az autó aljának összességében már jóval nagyobb részét.

Zajcsökkentés aeroakusztikai szimulációkkal

A FABIA fejlesztésekor a Skoda először alkalmazott új aeroakusztikai szimulációs módszereket is a szélzaj mérséklésére. A CFD-szimulációk alapjain végzett számítások segítségével egyaránt megjeleníthetők a légáramlások a karosszéria mentén kialakuló turbulenciái és leválásai, valamint az oldalablakok rezgései, amelyek sivító hangokat és megemelkedett zajszintet eredményezhetnek a beltérben. A zajforrások ily módon lokalizálhatók és megszüntethetők, például a külső visszapillantó tükrök házainak megfelelő pozícionálásával.

Új színek és akár 18 col peremátmérőjű kerekek

Az új Skoda FABIA palettáján kilenc karosszériaszín sorakozik, amelyek között egyaránt új a Phoenix-narancs és a Grafitszürke metálfényezés. A Magic-fekete gyöngyház és a Grafitszürke metál kontrasztárnyalatként is rendelkezésre áll a tető, a külső visszapillantó tükrök házai és a Skoda-hűtőrács szegélye számára. A keréktárcsák kínálatát 14 és 15 col peremátmérőjű acéltárcsák, valamint 15 és 18 col között kilenc könnyűfém modell alkotja, a paletta csúcsán a 18 colos, polírozott Libra könnyűfém keréktárcsa áll.

Beltér

Az új Skoda FABIA elődjéhez képest 94 milliméterrel hosszabb tengelytávjának köszönhetően még nagyobb helyet kínál a bennülőknek, különösen a hátul helyet foglaló utasainak. Immár 2564 milliméteres tengelytávval a kisautó a Skoda OCTAVIA első generációját is felülmúlja, amely 1996-ban csupán 2512 millimétert kínált. Mindemellett új belső kialakítása is tovább fokozza a FABIA eleve tágas térérzetét. Az újdonság a három jól ismert Active, Ambition és Style felszereltségi szinttel jelenik meg a piacon. A szimmetrikus felépítésű műszerfal szabadon álló központi képernyőjével és vízszintes dekorbetétjeivel – felszereltségtől függően hatféle kivitel választékával – a belső tér szélességét hangsúlyozza. A műszerfal első részét az Ambition felszereltségtől kontrasztárnyalatú díszvarrásokkal készült szövetkárpitozás borítja, míg jobbra és balra a nagyméretű, kerek légbefúvó nyílások – az Ambition kiviteltől krómszegélyekkel –, valamint az új tervezésű, ugyancsak krómozott ajtókilincsek tűnnek fel új stílusjegyekként.

SKODA_FABIA_Aerodynamics_I-768x432

Új színek, hangulatvilágítás és a felsőbb járműkategóriákból érkezett kényelmi felszerelések

Réztónusú és szürke kontrasztárnyalatú díszvarrások, illetve különböző dekorbetétek hoznak új színeket a Skoda FABIA utasterébe. Az új, LED-technikájú hangulatvilágításnak (a Style felszereltségi szinten széria) köszönhetően a műszerfal dekorbetétje fehér és piros színnel is megvilágítható, de a rendszer a középkonzolt és az első ajtókilincseket is fénybe burkolja, emellett első és hátsó LED-olvasólámpákat is tartalmaz. A FABIA belterét új tervezésű kormánykerekek teszik teljessé. Kívánságra bőrbevonatú, multifunkciós kormánykerék, vagy háromküllős, multifunkciós sportkormány is rendelhető, opcióként a DSG sebességváltó kacsolóbillentyűivel kiegészítve. A kormánykerék fűtése éppúgy első alkalommal szerepel a választékban, mint a biztonságot télen is zavartalan kilátással szolgáló fűthető szélvédő. Ilyen kényelmi felszerelések korábban csak felsőbb járműkategóriákban álltak rendelkezésre.

Digitális műszeregység ötféle nézettel

Először rendelhető a Skoda FABIA 10,25 col képátlójú kijelzőfelülettel működő digitális műszeregységgel. A vezető egyénileg konfigurálhatja a kijelzőfelületet és választhat a különböző alapnézetek között. Az analóg körműszerek stílusát képviselő Classic nézet mellett a Modern, a Reduced és az Extended elrendezések, valamint az opcionális Dinamika-csomag részeként a fordulatszámmérőre összpontosító Sport nézet is rendelkezésre áll. Az úgynevezett Virtual Cockpit többek között a rádióállomások logóit, a zenei albumok borítóit és a hívók eltárolt képeit is megjelenítheti, de a kereszteződés kinagyításának lehetőségét kínáló navigációs térkép is megjelenhet a kijelzőn. Alapkivitelében a FABIA analóg műszeregységgel és 3,5 colos információs kijelzővel készül.

Első ízben kapható – kétzónás Climatronic

Kisautója új modellgenerációjához kínál először a Skoda kétzónás Climatronic légkondicionáló berendezést és a középkonzol hátsó felén kialakított, a klimatizálást szolgáló légbefúvó nyílásokat. Az extrafelszerelésként rendelhető kétzónás Climatronic légkondicionáló berendezés a középkonzolon található két forgatógombjával a hőmérséklet külön-külön szabályzását teszi lehetővé az autó jobb és bal oldalán. Összesen nyolc gomb segítségével minden funkció intuitív módon vezérelhető.

Connectivity – Mindig online és vezeték nélkül hálózatba kapcsolva

Három infotainment-rendszer sorakozik az új Skoda FABIA kínálatában. A Swing rádió 6,5 col átlójú, Multi-Touch funkcióval is rendelkező, színes kijelzővel, digitális rádióvétellel (DAB) és elöl már alapfelszerelésként négy hangszóróval szolgál belépőtechnikaként. A Bolero rádió kijelzőjének átlója 8 col, emellett Bluetooth-telefonkihangosítót és a hátsó ajtókban két további hangszóróval surround-hangzást is kínál. A Wireless SmartLink és az Android Auto vagy az Apple CarPlay segítségével az okostelefon vezeték nélkül is csatlakoztatható, az extrafelszerelésként rendelhető Phone Box pedig az induktív töltést is lehetővé teszi.

Amundsen csúcs-infotainment-rendszer online-támogatású navigációs funkcióval és hangvezérléssel

Az Amundsen infotainment-rendszer 9,2 col képátlójú, konfigurálható képernyővel és online-támogatású navigációs funkcióval rendelkezik, WLAN-hotspottal együtt. Csatlakoztatott okostelefonon keresztül zenei streaming-szolgáltatások is elérhetők. Az online frissíthető térképanyag 64 GB kapacitású SSD-tárolón áll rendelkezésre. Az alapkivitelhez tartozó mozdulatvezérlés mellett a 15 nyelven értő Laura hangasszisztens formájában opcióként online-támogatású hangvezérlés is rendelhető. A további mobileszközök áramellátására akár öt USB-C csatlakozó is rendelkezésre állhat, az egyik a belső visszapillantó tükörnél, például fedélzeti kamera számára. A még igényesebb hangzásvilágról további erősítővel és a csomagtartóban elhelyezett mélynyomóval az extrafelszerelésként rendelhető Skoda-hangrendszer gondoskodhat.

Infotainment-alkalmazások az időjárás, a hírek, a naptár és a közlekedési figyelmeztetések számára

Az ügyfelek közvetlenül az Amundsen-rendszer képernyőjéről nyithatnak Skoda Connect fiókot, illetve vihetik át már meglévő fiókjukat a FABIA fedélzetére. Hasonlóképpen egyszerűen tölthetők le az újszerű infotainment-alkalmazások is, amelyek időjárásjelentéssel és hírekkel szolgálnak, hozzáférést kínálnak a személyes Google-naptárhoz vagy figyelmeztetnek a különböző veszélyekre. Az Amundsen-rendszer emellett a Skoda Connect számos mobil online-szolgáltatásának igénybevételét is lehetővé teszi. A baleset esetén automatikus segélyhívást indító eCall mellett ezek közé tartozik a Proaktív szolgáltatás (Proactive Service) (műszaki segélyhívás), valamint a MySKODA alkalmazáson és a Skoda Connect internetes portálon keresztül kínált széleskörű jármű-távelérés is.

Biztonság

A cseh autógyártó következetesen kiaknázza a Volkswagen Csoport MQB-A0 Moduláris keresztmotoros platformja kínálta lehetőségeket és az aktív, illetve a passzív biztonság területén egyaránt tovább optimalizálta kisautóját. Műszaki alapként robusztus, nagy torziós merevségű karosszériaszerkezet szolgál, amelynek magasfokú merevségéről nagy és különösen nagy szilárdságú valamint speciálisan edzett, melegen alakított acélok gondoskodnak. Az MQB-A0 platform mindemellett a felsőbb járműkategóriákból átvett korszerű vezetői segédrendszerek alkalmazását is lehetővé teszi.

Biztonságban az úton a Menetasszisztenssel, fokozott kényelem a Parkolási asszisztenssel

Kívánságra a FABIA a Menetasszisztens (Travel Assist) rendszerével első ízben támogathatja automatikusan a vezetőt a jármű hossz- és oldalirányú vezetésében. Az egyetlen gombnyomással aktiválható berendezés több asszisztensrendszert is kombinál. Az Adaptív sebességszabályzás (Adaptive Cruise Control; ACC) egészen 210 kilométer/óráig önműködően alakítja a sebességet az elöl haladó jármű tempójához. Szükség esetén a Sávtartás-asszisztens (Lane Assist) korrekciós kormányzási beavatkozással segíthet az autót az éppen igénybe vett forgalmi sávban tartani. A Menetasszisztens a Kézérzékelés (Hands-on Detect) funkciója segítségével azt is ellenőrizheti, hogy a vezető rendszeresen érinti-e a kormánykereket. További opcionális technika a továbbfejlesztett Sávváltás-asszisztens (Side Assist), amely már akár 70 méter távolságból érzékeli a hátulról közelítő vagy épp a visszapillantó tükrök holtterében tartózkodó járműveket és figyelmezteti a vezetőt. Első ízben nyújthat a Parkolási asszisztens (Park Assist) a FABIA vezetőjének kényelmes támogatást a parkolás során. A rendszer 40 kilométer/órás sebességig figyeli a megfelelő méretű hossz- és keresztirányú parkolóhelyeket, beálláskor pedig kívánságra átveszi a kormányzás feladatát. A Manőver-asszisztens (Manoeuvre Assist) érzékelőivel parkoláskor felismeri a jármű előtt vagy mögött feltűnő, veszélyt jelentő akadályokat, s adott esetben önállóan fékez. Szintén újdonság a FABIA kínálatában a Közlekedési táblák felismerő funkciója (Traffic Sign Recognition), valamint az Előretekintő gyalogos- és kerékpáros-védelemmel (Predictive Pedestrian and Cyclist Protection) kiegészülő Front Assist technikája.

Akár kilenc légzsák óvhatja a bennülőket baleset során

Az új FABIA alapfelszerelésként vezető- és utasoldali első légzsákkal, valamint fejlégzsákokkal és első oldallégzsákokkal készül, kívánságra pedig a vezető térdlégzsákja és a hátsó oldallégzsákok növelhetik tovább a biztonságot. Hátul a külső üléshelyeken alapfelszerelés az ISOFIX és a felső hevederes (Top Tether) gyerekülés-rögzítés, kívánságra pedig az első utasüléshez is megrendelhető. Az első utasülés támlájának hátoldalán, illetve a hátul, a két külső üléshelyen rendelkezésre álló felső hevederes (Top Tether) rögzítőszemeknek köszönhetően akár három gyerekülés is biztonságosan rögzíthető a FABIA utasterében.

Motorok

Johannes Neft, a SKODA AUTO igazgatótanácsának a műszaki fejlesztés területéért felelős tagja kiemelte: „Az új FABIA minden motorváltozata az EVO-motorgenerációhoz tartozik, s még gazdaságosabbak, mint elődeik. A két MPI-erőforrással, amelyeket a teljes Volkswagen Csoport számára fejlesztettünk ki és Csehországban gyártunk, az üzemanyag-fogyasztás és a károsanyag-kibocsátás mérséklése mellett 4 kW teljesítménynövekedést értünk el.”

Mindegyik motor megfelel az Euro 6d kipufogógáz-szabvány előírásainak. Az új csúcsmotor a 110 kW (150 LE) teljesítményű 1.5 TSI már alapkivitelben hétfokozatú DSG sebességváltóval. A 70 kW (95 LE) teljesítményig terjedő modellek ötfokozatú manuális sebességváltóval készülnek, a 81 kilowattos (110 LE) 1.0 TSI esetében pedig a hatfokozatú manuális és a hétfokozatú automata DSG sebességváltó közül választhatnak az ügyfelek.

Megnövelt teljesítménnyel a SKODA AUTO által kifejlesztett MPI-motorok

A Skoda két, hengerenkénti szívócsatorna-befecskendezésű (MPI) benzines erőforrást kínál belépőmotorként az elsőkerékhajtású FABIA számára. A két háromhengeres 1.0 MPI 48 kW (65 LE) és 59 kW (80 LE) teljesítményt produkál egy liter összlökettérfogatából, ami egyaránt 4-4 kilowattal (5 LE) több, mint az előző generáció megfelelő tagjai esetében. Mindkét motort a SKODA AUTO fejlesztette ki és Csehországban gyártja.

Innovatív plazmabevonat mérsékli az üzemanyag-fogyasztást és a károsanyag-kibocsátást

A két közvetlen befecskendezésű 1.0 TSI motorban plazma-bevonatolt hengerfalak váltották fel a forgattyúház öntöttvas hengerperselyeit, hatékonyan csökkentve a három henger belső súrlódását. Mindez mérsékli az üzemanyag-fogyasztást és a károsanyag-kibocsátást, az égésterekben fejlődő hő egyenletesebb eloszlásának és elvezetésének köszönhetően pedig a hőterhelést is csökkenti. A hengerfalakra felhordott porréteg vastagsága mindössze 150 mikrométer (0,15 milliméter).

Új csúcsmotor aktív hengermenedzsmenttel

A FABIA új csúcsmotorja a négyhengeres, 110 kW (150 LE) teljesítményű 1.5 TSI, amelyben az Aktív hengermenedzsment (Active Cylinder Technology ACT) technikája csökkenti az üzemanyag-fogyasztást és a szén-dioxid-kibocsátást. A rendszer kis terhelés esetén automatikusan és a vezető számára alig érzékelhetően leállít két hengert. A Skoda FABIA minden TSI-motorja Otto-részecskeszűrővel készül.

A kis fogyasztás nagy hatótávot tesz lehetővé

Az alapkivitel 40 literes üzemanyagtartálya helyett az extrafelszerelésként rendelhető 50 literes tartállyal a háromhengeres motorok a WLTP-ciklus szerint akár 900 kilométer feletti hatótávot is elérhetnek.

Az új Skoda FABIA motorkínálata – Áttekintő 

fabi motortablazat

 *Előzetes adatok

Simply Clever – Öt új megoldás az új FABIA kínálatában

A Skoda immár hosszú évek óta könnyíti ügyfelei számára az autózást mindig új és átgondolt Simply Clever ötleteivel. Az új FABIA mindjárt öt olyan új részletmegoldást is kínál, amelyek először jelennek meg Skoda-modellben. A középkonzol tárolórekeszben a hitelkártya vagy a parkolójegy számára kialakított, új rögzítőkapocs, illetve gumiszalag-tolltartó gondoskodik a rendről, extrafelszerelésként pedig az első ülések közötti kivehető pohártartó kínálhat még sokoldalúbb használatot. A középső alagút ugyancsak opcionális doboza a hátsó utasoknak szolgálhat az apró tárgyak ötletes tárolóhelyeként, a rekesz egyszerűen a középkonzol és a hátsó ülés közé helyezhető és önmagát rögzíti. Kívánságra a csomagtartóba is rendelhető rugalmas tárolórekesz, amely helytakarékos módon az oldalfalon található és szükség esetén a csomagok rögzítéséhez ki is húzható. Ötödik újdonságként az extrafelszerelésként rendelhető panorámatetőhöz kiegészítőként kapható napellenző mutatkozik be, amely használaton kívül egyszerűen eredeti mérete harmadára hajtható össze és a csomagtérborítás alatt tárolható.

Rakodózsebek okostelefon számára, USB-C-csatlakozó a belső visszapillantó tükörnél

Első ízben áll rendelkezésre a FABIA számára néhány olyan Simply Clever funkció is, amelyek más Skoda modellekből már ismerősek lehetnek. Ilyen például a csomagtérborítás alá függeszthető multifunkciós zseb, amely egyébként többnyire kihasználatlan helyet alakít kabátok vagy dzsekik ideális tárolóhelyévé, amely 3,5 kilogrammig terhelhető. Az OCTAVIA és az ENYAQ iV kínálatából ismertek az első üléstámlákon elhelyezett, könnyen elérhető okostelefon-zsebek. Ugyancsak újdonság a FABIA sorozatban az első utasülés lehajtható támlája és az extraként rendelhető USB-C port a belső visszapillantó tükörnél. Utóbbi extrafelszerelésként kapható a Style felszereltségi szinthez és anélkül biztosíthatja például a fedélzeti kamera áramellátását, hogy függő kábellel zavarná a vezető kilátását.

Új Simply Clever megoldások a FABIA kínálatában – Áttekintő: 

Lehajtható támlájú első utasülés

Két okostelefon-zseb az első üléstámlákon

Multifunkciós rakodózsebek

USB-C-csatlakozó a belső visszapillantó tükörnél

Kihúzható rugalmas tárolórekesz a csomagtérben*

Elölről kezelhető hátsó olvasólámpa

Kivehető pohártartó*

Két akasztó a felső hevederes (Top Tether) rendszer rögzítőszemei számára a csomagtérben

Kártya- és tolltartó a sebességváltókar előtti rakodórekeszben*

Kártya- és érmetartó a kesztyűtartó fedelében

Rakodórekesz a középső alagúton a hátsó ülés előtt, pohártartóval*

Levehető napellenző a panorámatetőhöz*

Rakodóperemvédő

 * Minden ŠKODA-modell számára újdonság

 

 

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?