Steward
Admin
DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak JOHNNYBET
2021. március 7. vasárnap
Autó

Az új Skoda KUSHAQ

A KUSHAQ bevezetésével új korszakot nyit a SKODA AUTO az indiai piacon. A középkategóriájú SUV-modell a Skoda autóira jellemző bőséges térkínálattal és két gazdaságos üzemű TSI-motor választékával érkezik. A KUSHAQ a cseh márka első sorozatgyártású modellje, amely már a moduláris keresztmotoros platform (MQB) a SKODA AUTO által kifejezetten India számára kialakított MQB-A0-IN változatának műszaki alapjaira épül. E konstrukciót a Volkswagen Csoport további modelljeihez is felhasználják majd az indiai piacon. Az új SUV-modell markáns formavilág, színvonalas kényelem és magasfokú biztonság, valamint korszerű infotainment-rendszerek mellett ötvözi a Skoda immár hagyományos erényeit az indiai vásárlók jellemző igényeivel. Az új Skoda KUSHAQ még 2021 márciusban, az indiai szubkontinensen tartja világpremierjét.

Amint Thomas Schäfer, a SKODA AUTO igazgatótanácsának elnöke kiemelte: „Új Skoda KUSHAQ modellünkkel új korszak veszi kezdetét a ŠKODA AUTO számára az indiai szubkontinensen, azaz abban a régióban, ahol az INDIA 2.0 projekt keretében mi felelünk a Volkswagen Csoport minden tevékenységéért. A KUSHAQ a Skoda és a Volkswagen négy új középkategóriájú modelljéből álló termékoffenzíva kezdetét jelenti. E gépkocsik egyaránt a moduláris keresztmotoros platform MQB-A0-IN változatára épülnek majd, amelyet a SKODA AUTO kimondottan az indiai piac igényei szerint fejlesztett ki. Bizonyos vagyok afelől, hogy e modell meggyőzi majd indiai vásárlóinkat.”

Gurpratap Boparai, a SKODA AUTO Volkswagen India Private Limited ügyvezető igazgatója hozzátette: „A teljes egészében új fejlesztésű Skoda KUSHAQ piaci bevezetése az első az INDIA 2.0 projekt részeként a piacra érkező több újdonság közül. Nagy büszkeséggel töltenek el minket e közelgő világpremierek, elvégre e modelleket Indiában, mégpedig a moduláris keresztmotoros platform India-specifikus MQB-A0-IN változatának alapjain és az indiai vásárlók magas igényeinek figyelembevételével fejlesztették ki. A Skoda KUSHAQ széleskörű helyi know-how alkalmazásával készült és a helyi igényekre adaptálták, hogy immár legendás minőségünk kárára kötött kompromisszumok nélkül kínálhasson kiemelkedő értéket.”

skoda-kushaq-covered-drive



Kompakt, mégis tágas – a Skoda KUSHAQ

KUSHAQ modelljével a SKODA AUTO először jelenik meg a szubkontinensen a középkategóriájú SUV-modellek intenzíven bővülő piaci szegmensében, a KODIAQ és a KAROQ mellett már harmadik SUV-modelljét kínálva Indiában. Az MQB-A0-IN platform műszaki alapjaira épülve a Skoda KUSHAQ ideális az indiai nagyvárosok közlekedésére. Hosszú, 2651 milliméteres tengelytávjával, valamint robusztus megjelenésével és nagyméretű kerekeivel jóval nagyobbnak tűnik, mint amilyen valójában. Belterében a Skoda-modellek jellemző variálhatóságával és öt utas számára is bőséges térkínálatával, illetve nagy csomagtartójával bizonyul meggyőzőnek. Felszereltségi szinttől függően a Skoda KUSHAQ már alapkivitelében LED-technikájú fényszórókkal és nappali menetfényekkel készülhet, de a hátsó helyzetjelző és féklámpák is rövid reakcióidejű, markáns LED-egységekkel működnek.

Két erőteljes és gazdaságos TSI-motor választéka

Az elsőkerékhajtású, új Skoda KUSHAQ kétféle gazdaságos TSI-benzinmotorral kapható, 1,0, illetve 1,5 liter összlökettérfogattal. Ezeket három sebességváltó – hatfokozatú manuális, hatfokozatú automata és hétfokozatú DSG – kínálata egészíti ki, teljes mértékben kiaknázva a TSI-technika előnyeit, s kedvező üzemanyag-fogyasztási értékek mellett kölcsönözve mindkét motorváltozat számára meggyőző menetteljesítményeket.

Már alapkivitelben légkondicionáló berendezés és korszerű infotainment-rendszerek

Az SUV-modellekre jellemző magas üléspozíció jó áttekintést biztosít, a vezetőülés magasságállítása és az ugyancsak állítható kormánykerék pedig egyénileg is optimális üléshelyzet kialakítását teszi lehetővé az egyes vezetők számára. A legkorszerűbb infotainment-rendszerek nagyméretű központi érintőképernyővel működnek, a beltér kellemes klimatizálásáról pedig felszereltségtől függően manuális vagy a Climatronic automatikus légkondicionáló berendezés gondoskodhat.

Színvonalas biztonság, valamint vezetői segédrendszerek az optimális kényelem szolgálatában

A Skoda KUSHAQ kiemelkedő aktív és passzív biztonságot, valamint számos vezetői segédrendszert kínál. Akár hat légzsák – vezető- és utasoldali első légzsák, illetve extrafelszerelésként első oldallégzsákok és fejlégzsákok – is óvhatja a bennülőket, az elektronikus menetstabilizáló rendszer (ESC) pedig magasszintű menetbiztonságról gondoskodik. Emellett Emelkedő-asszisztens (Hill-Hold Control), eső- és fényérzékelő, illetve sebességszabályozó rendszer növeli tovább a biztonságot és a kényelmet, de a gumiabroncsok légnyomásának folyamatos ellenőrzésére szolgáló kijelző is rendelkezésre áll a fedélzeten.

Skoda KUSHAQ – az INDIA 2.0 termékoffenzíva első modellje

2018 júniusa óta az INDIA 2.0 projekt keretében a SKODA AUTO koordinálja a Volkswagen Csoport minden tevékenységét az indiai szubkontinensen. A cél a SKODA AUTO és a Volkswagen Csoport indiai jelenlétének hosszú távú erősítése, jelentősen bővítve a konszern a piaci volumenszegmensben kínált választékát. A Volkswagen Csoport összesen egymilliárd eurót invesztál e koncepcióba, amiből 275 millió eurót középkategóriájú SUV-modellek és limuzinok kutatás-fejlesztésére kíván fordítani. A SKODA AUTO irányítja az Audi, a Porsche és a Lamborghini indiai tevékenységét is, összesen csaknem harminc modellel fedve le a különböző piaci és árszegmenseket, 2019 októbere óta pedig a cseh autógyártó vezeti a korábban három önálló vállalat egyesítésével létrehozott SKODA AUTO Volkswagen India Private Limited (SAVWIPL) társaságot, amely a Volkswagen Csoport összes helyi tevékenységét koordinálja.

Az indiai piac számára helyben kifejlesztve – az MQB-A0-IN

Az új Skoda KUSHAQ és az elkövetkező volumenmodellek műszaki alapjául egyaránt a helyben kifejlesztett és gyártott MQB-A0-IN platform szolgál, amelyet már az új, szigorúbb indiai biztonsági és károsanyag-kibocsátási követelmények jegyében terveztek. A tervekben az új modellek igen magas, 95 százalékos lokalizációs szintje szerepel, amelyhez a 2019 januárban megnyílt Pune Műszaki Centrumban zajlik a műszaki fejlesztés. A 250 helyi mérnökből álló csapat döntő mértékben hozzájárult az MQB-A0-IN platform kifejlesztéséhez. A rendelkezésükre álló széleskörű műszaki know-how, valamint a helyi piaci adottságok pontos ismerete célzottabb, rugalmasabb, s ezzel lényegesen gyorsabb reakciókat tesznek lehetővé a változó ügyféligényekre. 2019 folyamán összesen mintegy hárommillió járművet adtak el Indiában – több mint 1,3 milliárdos teljes népesség mellett.

A SKODA AUTO gazdag hagyományokra tekinthet vissza Indiában

Az autógyártó már a harmincas évek második felében is évente majdnem kilencven járművét exportálta Indiába, miután több utazó is a Skoda autóival jutott el a szubkontinensre. India már 1938-ban a hetedik legnagyobbnak számított a Skoda akkori 39 exportpiaca közül. A cseh gyártó 2001-ben alapított először saját leányvállalatot Indiában. Az SAVWIPL jelenleg két gyár – Aurangabadban és Punéban – mellett a Pune Műszaki Centrumot is üzemelteti, a SKODA AUTO DigiLab India pedig 2020 elején nyitotta meg irodáit Gurugramban és Punéban. A Skoda indiai piacra kialakított modellválasztékában jelenleg a RAPID és az OCTAVIA mellett a SUPERB zászlóshajó, valamint a KODIAQ és a KAROQ SUV-modellek szerepelnek.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?