DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 19. péntek
Egyéb

Menetpróba - Volkswagen ID.3 1st Edition Plus

A németek új, elektromos modellje a VW szerint olyan változást hoz majd az autóiparba, mint amit annak idején a Bogár és a Golf. Újabb mérföldkőhöz érkeztünk?

A VW ID. családjának az első darabja a hármas, amely a jövőben talán le is válthatja a Golfot. Ezt az autót – kis túlzással – megváltónak tartja a gyártó, bár rögtön hozzáteszik, hogy ebben a szerepben azért majd inkább az ID.4 fog tetszelegni. A két modell alapjai megegyeznek, viszont a testvér divatos szabadidő-autós külsőt kapott. Az alattuk lévő technikáról annyit, hogy az új fejlesztésű, gördeszkára hasonlító padlólemezt (MEB) már kifejezetten a Volkswagen csoport új elektromos autóinak tervezték. Nincs kardánalagút, a beltér méretei pedig nagyobbak a kategóriában megszokottaknál. Hogy mást ne mondjunk, tesztautónk tengelytávja 2765 mm, a Passáté pedig mindössze 26-tal több, miközben a külső méretei sokkal jobban illeszkednek a modern közlekedés, de főleg annak városi elvárásaihoz.

6P7A8579_resize



Az utastér – a letisztultsága miatt, vagy talán mert igazából az autógyártásban elektromos fronton az az etalon – hasonlatos egy kicsit a Teslák belvilágához. A fülkébe jópofa megoldások is bekerültek, mint például a fékpedálon lévő pillanatnyi állj-jel (pause) és a menetpedálon lévő play jelzés. Ugyancsak mókás ötlet a szélvédő előtt, teljes műszerfalszélességben felvillanó, különböző színekben pompázni képes hosszanti kijelző. Mindez persze nem zavarja a tökéletes kilátást, a vékony és két darabból álló A oszlopnak köszönhetően kiválóan rálát a sofőr a környezetére.

IMG_20201201_112950_resize

Bent remek a térérzet és kényelmesek az ülések, de az anyagválasztásnál a saját csapdájába esik a VW. A németek hozták le az átlagautók szintjére a kellemes tapintású, jó minőségű anyagokat és a magas szintű minőség érzetét. A korszakváltó modellnél azonban néhány elem, például az első könyöklő, a hátsó ajtók borításának az anyaga hagy kívánnivalót maga után. Ezeken a megoldásokon látszik, hogy a tervezők igyekeztek alacsonyan tartani a költségeket. Amiben túllőttek a célon, az a megszokott gombok, kapcsolók érintésérzékeny felületekre történő cserélése. Ezek kezeléséhez szó szerint oda kell figyelni, ami nem szerencsés. Furcsa még, hogy az utastérben alig maradt hely a pakolni valóknak. Hátul már más a helyzet: a csomagtartó 385 literes, a töltőkábelt táskában helyezték el.  

Használat közben már előjön a márka komoly autógyártási tapasztalata: ha megszoktuk a kormány mögötti sebességváltó használatát, már élvezetes a modell terelgetése. Jó autózni és kanyarodni az ID.3-mal, ráadásul a hangszigetelés is kiváló. Városban szuper a 10,3 méteres, kisautókra jellemző fordulókör. A hátsó hajtásnak a sportos énjét eltüntették, aki driftelni akar, annak máshol kell nézelődnie. A rugózás hangolása a hazai utakra tökéletes.

6P7A8569_resize

A menetpróbánk idején beköszöntött hideg időjárás persze csökkentette az elektromos autózással járó örömöket. A teszt alatt a vezetőre irányítható fűtést használtuk és a kabát is sokat volt rajtunk. Az óvatosság ellenére az első 10 kilométer alatt a hatótáv több tíz kilométert csökkent. Mindez a takarékos, hőcserélős fűtés ellenére történt. A nettó 58 kWh-s akku töltési sebessége ugyan hozta a gyári ígéreteket, de a papíron és jó időben, a városban tartható 400 kilométer körüli hatótávot az állandó fűtés és a hideg ezúttal jócskán lejjebb vitte: ilyen körülmények között csak 200-250 kilométer teljesítése reális.

Műszaki adatok:

Hossz/szél./mag.: 4262/1809/1552 mm

Motor: villanymotor, 204 LE/310 Nm

Gyorsulás (0–100 km/h): 7,3 s

Ár: 15 875 260 Ft (alapár: 15 650 152 Ft)

Tesztautó: Miskolc Autóház Kft.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: