DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 24. szerda
Egyéb

Menetpróba - Ssangyong Korando 1,5 Turbo GDI Clever

Az őrületes ütemben növekvő szabadidőautó-piac egyik nyerő darabja lehet a jó ár/érték aránnyal dolgozó koreai márka újdonsága. A siker záloga lehet, hogy remek formába csomagolták és jó technikával vértezték fel – de ez szinte alap a kizárólag SUV- és pickup-portfólióval rendelkező gyártónál.

A Ssangyong fejlődése szemmel látható. Anno terepjárókkal indultak Magyarországon, majd jött a „rémkorszak”, amikor jó technikájú, de finoman fogalmazva érdekes külsejű autókat dobtak piacra. A Tivoli jelenthette a vízválasztó pontot, innen villámgyors felzárkózás következett.

3Y0A6568_resize

A tervezők valószínűleg sokat nézegethettek VW szabadidő-autókat, mert jól látható a hasonlóság, különösen szemből észrevehetőek a rokon vonások


Ennek a megújulási programnak a következő gyümölcse a Korando, melyből a negyedik generációs kivitel tavaly mutatkozott be. A változás nagyon látványos, hiszen egy jelvényletakarós teszten elég nehéz lenne megállapítani, milyen járművet rejthet a forma – csak arra gyanakodnánk, hogy prémiummodellről van szó. Talán a Volkswagen konszern egyik termékére gyanakodhatnánk, a formavilág ugyanis nagyon-nagyon ismerős. A karosszéria hozza a Tivolinál bevált formavilágot, ami kissé szögletes, de egész jó egyéniség. Panasz legfeljebb a hátsó traktust illetheti, ott elvesztek a dizájnerek.

IMG_20200308_111519_resize

Az utastérben jók a felhasznált anyagok, a belső dizájn és az összeszerelés minősége is első osztályú. A lemaradást talán csak a sok fekete zongoralakk betét jelenti, ezt más anyaggal is pótolhatták volna.

A korszerűségről csak annyit, hogy LCD-kijelző található a vezető előtt, a 9 colos középső szép, bár a menürendszer működése kissé darabos. Okos megoldás, hogy a beállított navigációt át lehet „irányítani” a vezető előtti műszerfalra.

A balesetveszélyt nemcsak ez csökkenti, hanem a számos vezetősegéd is, amelyek nagy része alapáras. Ez is hozzájárul a Korando jó ár/érték arányához. Az 551 literes csomagtartó mutatja az autó térerősségét, és azt, hogy melyek a konkurensei: szinte biztosan a Nissan Qashqai méretosztályában szerzi majd a vevőit a Korando.

3Y0A6549_resize

Érdemes figyelni: a magyar utakon megszaporodtak a Korandók, ami azt jelentheti, hogy a hazai piac vevő a koreai újdonságra

A jó rugózású kézi kapcsolású váltóval szerelt autónál nem biztos, hogy érdemes a négykerék-hajtásban gondolkodni, mert a plusz tömeg mellett a hajtás ellenállása is növeli az új, 1,5 literes turbómotor fogyasztását. És ez a koreai autó legfájóbb pontja: az elsőkerekes kivitelben sem sikerült 10 liter alá vinni az étvágyát.

Műszaki adatok:

Hossz/szél./mag.: 4450/1870/1620 mm

Motor: 1497 cm3, 163 LE/5000, 260 Nm/1500

Gyorsulás (0–100 km/h): 10 s

Ár: 6 9380 000 Ft (alapár: 5 949 000 Ft)

Tesztautó: WAE Kft.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: