DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 19. péntek
Egyéb

Toyota Century tuning: versenyistállótól, hiperdrágán

Tuningműhely helyett egy versenyistálló vette kezelésbe a japán autóipar legnagyobb presztízsű típusát, a Toyota Centuryt. Ahhoz, hogy igazából értékelni tudjuk a végeredményt, alighanem japánnak kellett volna születnünk.

Akit csak egy kicsit is érdekel a japán motorsport-kultúra, bizonyára hallott már a TOM’S istállóról. A műhely (teljes nevén Tachi Oiwa Motor Sport) a Toyota és a Lexus félhivatalos csapataként épít versenyautókat, amelyek négy és fél évtizede vesznek részt sikerrel Japán legnagyobb bajnokságaiban. A műhely emellett a Toyota és a Lexus szériamodelljeihez is kínál tuningcsomagokat, optikai és műszaki átalakító készleteket.

toms_toyota_century_01_resize



Legújabb munkájuk egyben a legextrémebb is: nem teljesítménye és nem is megjelenése miatt, hanem mert alapját a legelegánsabb és legdrágább japán luxuslimuzin, az exkluzív Toyota Century adja. Ha ismerős a név, nem véletlen: a típus legutóbb akkor került a reflektorfénybe, amikor idén ősszel Naruhito császár egy tetejétől megfosztott, kabrió Centuryből integetett alattvalóinak hivatalos trónfoglalási ünnepsége keretében.

toyota-century-28-e1529986160576_0_resize

Bár a TOM’S-féle Century megjelenése dicséretesen visszafogott, tulajdonosa biztosan nem fog a hátsó üléséről integetni – hiszen elöl ül majd, és az útra koncentrálva szorítja a volánt. Az átépítés során ugyanis arra törekedtek a versenymérnökök, hogy fokozott vezetési élménnyel vértezzék fel a nagy szedánt. A V8-as szívómotor és a mellette dolgozó villanymotor párosa változatlanul 431 lóerőt bocsát a vezető rendelkezésére. A mérnökök beérték a full hibrid hajtáslánc gázreakcióinak és teljesítmény-kifejtésének az áthangolásával – no meg a saját fejlesztésű, 2 x 2-es oválcsövekben végződő kipufogórendszerből előtörő, harciasabb hangokkal. A futómű nem változott, hiszen egy Centurynek minden körülmények között kényelmesnek kell maradnia.

Az autó egyedi első lökhárítót kapott, benne speciális nappali világítással. Újak a küszöbtoldatok, a hátsó diffúzor, valamint a csomagtartó peremére szerelt légterelő – az optikai csomag nagy vonalakban emlékeztet arra a tuningolt Centuryre, amelyben Akio Toyoda cégelnök mutatkozott egyszer, és amelynek a lehetséges sorozatgyártásáról azóta is folynak a találgatások. Míg ebből a gyári GR Centuryből (eddig) egyetlen példány készült, a TOM’S átépítése akár 36 vásárlót is boldoggá tehet.

toms_toyota_century_02_resize

A TOM’S-féle Toyota Century január második hétvégéjén mutatkozott be a nagyközönségnek. Az autó már rendelhető, de első példányait csak nyáron szállítják ki az ügyfeleknek. A tuning-Century alapára 28,16 millió jen (77 millió forint), azaz több mint 40 százalékkal drágább, mint a komfort-orientált alapmodell, amely eleve minden idők legdrágább japán gyártású új automobilja.

Az autós hírek támogatója az Aquaprofit Zrt.

Aquaprofit_banner_728x90

Ez az észvesztő összeg nemcsak teljesen egyedi, minden részletében kézzel készített utasteret biztosít az ügyfeleknek, hanem nagyfokú exkluzivitást is: a sportos szedánból ugyanis mindössze 36 példány készül majd. Azonban a TOM’s ügyfeleinek sem fenékig tejfel az élete: ugyanis az autóból kiszedték az alapmodellben kötelező stíluselemként jelen lévő, horgolt fejtámasz-terítőket, a szövetüléseket pedig a Japánban egyébként vulgárisnak tartott bőrkárpitozásra cserélték.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: