Steward
Vaszilykó Péter
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2019. december 9. hétfő
Autó

Menetpróba - Kia e-Niro

Az egyik legfrissebb és nehezen elérhető villanyautó a húszmillióba kerülő, nagy hatótávolságú modellek ellen száll ringbe a maga 11 milliós árával – mégsem esélytelen, hiszen szinte „kimegy a világból”…

Szerencsére elektromos autók terén is változnak a dolgok, és nagyon úgy látszik, kezd vége lenni a töltésparának és a kis hatótávolságoknak. A Kia e-Niro hozza az egyik nagy változást, ami annyit jelent, hogy azt a hatótávot kínálja állami támogatásos 11,3 milliós árral, amelyet eddig csak a drága prémiumgyártmányok tudtak.

menetproba - kis-e-niro-01

Ez a hivatalos számadat szerint 455 kilométert jelent, amely állítólag közel is áll a valósághoz. Pontos adatok azért nem állnak rendelkezésre, mert a modell hazai bemutatóján mindössze fél órát sikerült vezetni az újdonságot. Az előrebocsátott mérleg ezt követően a következő: jó lesz igyekezni a vásárlással, hiszen olyan komoly a típus iránti kereslet, hogy a megrendelők itthon csak jövőre jutnak hozzá a zöld modellhez.

Az okok között keresendő, hogy az e-Niro remek technikát kínál, aminek részei az alumíniumelemekkel fűszerezett futóművek. Ezeknek és a rendkívül alacsony súlypontnak köszönhetően az egyik legstabilabb szabadidőautóvá vált a modell. A gyorsulás nem annyira lenyűgöző, mint egy Teslában, de azért a piros lámpánál, 50-60 km/órás tempóig nem érdemes leállni vele „versenyezni”. A gyorsasághoz hozzájárul a villanymotor azonnali reakciója, ráadásul az autó négyféle menetprogramjával váltogathatjuk is a lehetőségeket a szupertakarékos- és a sportmódozatok között.

menetproba - kis-e-niro-03

Az e-Kia köralakú „váltókapcsolója” hasonlatos a Land Roverekben, a Jaguarokban és a Jeepekben használthoz. Pluszpont a szerkezet mellett, hogy nagyon gyorsan megy a hátramenetbe kapcsolás. Ez azért érdemel kihangsúlyozást, mert az egyszerűnek tűnő művelet nem mindegyik villanyautónál ennyire könnyű.

A kormány mögött lévő bal oldali váltófüllel lehet három módon beállítani a visszatöltés mértékét (B állás), a jobb oldalival pedig egypedálossá lehet tenni az autót.

Az autó belső terére nem lehet panasz, mert hátul hatalmas a lábtér, így a magas utasok térdei is jól elférnek. A kidolgozás megfelelő, ebben a típusban már folyadékkristályos (LCD) a vezető előtti műszerfal, ez váltotta a hibrid és a plug-in hibrid Nirók hagyományos, órás műszereit. A csomagtérre sem lehet panasz, mert a konkurencia legjobb értéke az itteni 451 liter.

menetproba - kis-e-niro-02

A Kia előretörése megállíthatatlannak látszik, a koreai gyártó az elmúlt 10 évben megduplázta eladásait Európában, tavaly már több mint 500 ezer autót adott el, aminek 11 százaléka volt elektromos vagy hibrid

A vezérképviselet pár extrát a saját költségén berendelt a hazai autókhoz. Az egyik az akkumulátorcsomagok fűtését szabályzó elektronika, ami meghosszabbítja a hatótávot, a töltés sebességet pedig gyorsítja.            

Műszaki adatok:

Hossz/szél./mag.: 4375/1805/1560 mm

Motor: Villanymotor: 204 LE, 395 Nm

Gyorsulás (0–100 km/h): 7,8 s

Ár: 11 349 000 Ft (alapár: 11 349 00 000 Ft)

Tesztautó: Kia Motors Hungary

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?