DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 25. csütörtök
Egyéb

Mitsubishi L200 – A fiúk a bányában dolgoznak

A külsőleg alaposan megújult japán kisteherautó a ráncfelvarrásnál új motort is kapott. A futóműveket és a hajtásláncot bányában próbáltuk, elakadások és problémák nélkül.

Az autó felszerelései között már megtalálható szinte mindegyik vezetésisegéd, így aki új személyautóból ül át az 5,2 méteres kisteherautóba, az lehet, hogy elcsodálkozik a felvonultatott elektronikai arzenálon. Javult a hangszigetelés, a motor hangja csak a magasabb, 2000 fölötti fordulaton hallható igazán. A rugózás is fejlődött, sokat tett az elfogadható menetkomfortért és a jó terepjárásért az öt lapból álló új hátsó laprugó. A hátsó rész rugózása keresztbordákkal tűzdelt utakon rázós, de egyébként a mindennapokban komfortos. Nem ráz és pattog a hátsó rész, mint néhány konkurensnél.

Sajnos ideális a magyar utakra az autó, mert nyugodtan lehet az úthibákon, fekvőrendőrökön, kisebb-nagyobb gödrökön gázelvétel nélkül áthajtani. Az elődjénél könnyebb, teljesen átdolgozott, már alumíniumból készült motor jól fogyaszt: autópályás tempónál 8,4 literes átlagot produkált, a vegyes fogyasztása pedig 7,4 liter. A próba előtti rövid tájékoztatón a komfortosságon, a csendességen és a jó felszereltségen volt a hangsúly a megújult külső mellett. Aki a ma divatos szabadidő-autóból vagy személyautóból ül át, az meglepődik a remegő váltókaron, az igen magas üléshelyzeten, a megdőlő karosszérián és a két tonnás össztömegen. Ezek mutatják, hogy a munkára készült az autó, de jól felszerelték. Meglepően jók az első ülések, elég komoly az oldaltartásuk és kényelmesek is, terepen, megdőlve sem csúszkálunk bennük.

DSCF3259



A hazai premier legizgalmasabb pontja a bányában történő terepvezetés volt. Itt ki lehetett használni a megerősített alváz, a felfrissült hátsó futómű és a kiváló hajtásrendszer képességeit. A fülkéből nézve vészjóslónak, borulás közeli állapotnak tűnő helyzeteket simán megoldottuk, bizonyított a hajtáslánc és a futómű. Aki nemcsak a szomszédja lenyűgözésére vásárolja az L200-at, hanem terepen is használja, az egyes és kettes fokozatban, bekapcsolt ”felezővel” eszement helyeken tud majd elmenni, még terepgumi nélkül is. A kapcsolás természetesen forgókapcsolóval történik, a hagyományos terepváltókarok már rég eltűntek a típusból. Az alacsony fordulaton ébredő 400 Nm nyomaték, a hajtáslánccal, a zárható középső és hátsó differenciállal jól összedolgozik.

A ”legmelegebb pite” egy siratófal volt, amire gyalog is nehéz volt felkaptatni. Ezt könnyedén teljesítette az autó. A legszebb az egészben, hogy utcai mintázatú gumikkal szerelték a tesztautókat, ezért a hajtásrendszer csillagos ötösre vizsgázott. Közben semmi alváz- vagy rugónyikorgás nem volt, ez mutatta, hogy nagyon szilárd az új alváz. A hétköznapokban és terepen is nagyon jól jön az 5,9 méteres fordulókör, amely ekkora hossznál nagyon jó érték.

DSCF3359

A 2014-ben debütált modell ráncfelvarrásánál eltüntették a vásárlást akadályozó tényezőket: ezért kapott marcona, szögletes orr-részt és ez a szögletesség vonul végéig az egész karosszérián. A vevők csábításában sokat jelentenek a gyári garanciákkal rendelkező kiegészítők, amelyekkel tovább lehet dögösíteni az L200-at.

Két pluszpont a végére: a beépített extra hangszigetelések és felszerelések ellenére csak alig nőtt az újdonság tömege. A másik nem változó dolog az ár. Az elődjénél csak a magasabb felszereltségek árai emelkedtek, a többiek maradtak a régiek.

Mitsubishi L200 Intense Plus M/T

Hossz/szél./mag.: 5225/1815/1780 mm

Motor: 2268 cm3, 150 LE/ 3500-4000, 400 Nm/1750-2250

Gyorsulás (0-100 km/h): 11,4 s

Ár: 8 090 000 Ft (Alapár: 5 690 000 Ft) (nettó)

Tesztautó: MM Import Kft.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: