DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 24. szerda
Egyéb

Menetpróba - Kia XCeed 1,4 T-GDI Launch Edition

Nem lehetetlen, hogy a Zsolnán gyártott koreai kompaktok közül az emelt, terepjárós stílusra alakított modell fog a legjobban fogyni.

Menetpróbánk során az ipari környék és a budapesti utak minősége teljesen ideálisnak bizonyultak az XCeednek. Idehaza sajnos elkelnek a vastagabb oldalfalú gumiabroncsok és a néhány centivel megemelt hasmagasság is jól jön a sofőröknek. Az újításoknak köszönhetően a menetkényelemre a Kiánál nem lehet panasz, a modellt a rázós utak sem tudják kihozni a sodrából.

menetproba-kia-xceed-01



Az XCeed külsejében jóval több az újdonság, mint gondolnánk: az első ajtók egyeznek meg csak az ötajtós kivitellel, a többi elem már eltér. A fekete, fényezetlen műanyagok adják meg a ma divatos, szabadidő-autós életérzést. Ez a modern megjelenés az egyik legnagyobb vonzerő az újdonságban.

menetproba-kia-xceed-04

Az autó belső tere már nem hoz annyi meglepetést, mint a karosszéria, de hozza azt az egyszerű kiás minőséget, ami bőségesen elegendő a versenyben maradáshoz a kategóriában. Aki vagányabb kialakításra vágyik, annak is teret engednek, a kvantumsárga színvilághoz olyan betétek járnak, amellyel a speciális ízlésvilággal megáldott vásárlók is elégedettek lehetnek.

menetproba-kia-xceed-02

A Kia ismét nagyot dobott, amikor elfogadta a tervezői által megálmodott XCeedet, a formavilág mágnesként vonzza majd a márkához a vevőket

Tesztautónkat a belépő szintű modell fölött található 1,4-es turbómotorral szerelték, ez optimális választás itthonra, mert a 140 lóerő jól megmozgatja az újdonságot. Az egyliteres 120 lóerős, a nagyon ráérősen vezetőknek lesz jó, akik sokat járnak városban, maximum ketten. Az általunk kipróbált változat rendelkezik erőtartalékkal, megterhelve, négy utassal sem erőlködött. Hatsebességes váltót társítottak hozzá, ami hozta a márka színvonalát, ez annyit jelent, hogy jó a kapcsolási érzet, a váltó utak pedig elfogadhatók.

menetproba-kia-xceed-03

A méretekből adódóan hely hiányra nem lehet panasz, magasabb vezető mögött is elegendő a lábtér és a térdeknek is jut hely hátul. A csomagtér mérete 426 liter alaphelyzetben, eldöntött hátsó üléseknél pedig 1378.

Összefoglalva: a gyártó által CUV-nak, azaz Crossover Utility Vehichle-nek aposztrofált autónak bőséges tere van a jelenlegi szabadidő-autós divathullámon belül, ehhez ráadásul minden tulajdonsága vevőcsalogatónak látszik.         

Műszaki adatok:

Hossz/szél./mag.: 4395/1826/1495 mm

Motor: 1353 cm3, 140 LE/6000, 242 Nm/1500–3200

Gyorsulás (0–100 km/h): 9,4 s

Ár: 7 299 00 000 Ft (alapár: 5 990 000 Ft)

Tesztautó: Duna Autó Zrt.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: