Steward
Gobodics Tamás
DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak JOHNNYBET
2022. szeptember 27. kedd
Autó

Legendás versenypályáján gyakorolhatnak a Lexus-tulajdonosok

Négy év működés után szintet ugrott a Lexus észak-amerikai vezetéstechnikai akadémiája: mostantól minden látogató a legendás Laguna Seca versenypályán hozhatja ki a maximumot magából és autójából.

Előbb megépítették az autókat, aztán megtalálták hozzájuk a megfelelő embert, most pedig a tökéletes helyszínt: a Scott Pruett szakmai irányítása alatt működő Lexus Performance Driving School az idei évadtól kizárólag a kaliforniai Laguna Seca versenypályán várja a márka jelenlegi és leendő ügyfeleit.

lexus a palyan



A Lexus 2006-ban mutatta be első, kifejezetten sportos autóját, az IS F szedánt, és ezzel minden előzmény nélkül felhelyezte magát a nagyteljesítményű utcai luxusautókat gyártó, exkluzív márkák térképére. A 423 lóerős IS F-et a mindössze 500 darabban készült LF-A szupersportkocsi követte, és bár a csodálatos, 522 lóerős V10-es motorral szerelt utcai versenyautó két év után utód nélkül vonult nyugdíjba, a sportautó-program folytatódott. Jelenleg a 477 lóerős ikerpár, az RC F kupé és a GS F sportszedán képviseli a márka dinamikus oldalát, és persze inkognitóban ott van harmadiknak az előbbiekkel azonos motorral szerelt LC 500 sportkupé. Ez a mindennapokban elegáns, kényelmes, gazdagon felszerelt modell luxusautónak álcázza magát, ám gondosan hangolt futóművével és karizmatikus motorjával a versenypályán sem vall szégyent, amint azt független újságírói teszteken többször is bebizonyította.

Ennek az illusztris triónak mindhárom tagja a résztvevők rendelkezésére áll azokon az egynapos programokon, amelyeket a Lexus Performance Driving School szervez immár negyedik éve. A vezetéstechnikai képzés részben az autókról, részben a sofőrökről szól: az elméleti és gyakorlati képzés során a biztonságos autóvezetésről éppúgy szó esik, mint a sportautók megszelídítésének titkairól – a kettő egyébként, talán nem meglepő módon, ugyanazokon az alapelveken nyugszik. A program szakmai felügyeletére az észak-amerikai motorsport egyik legnagyobb élő alakját, Scott Pruettet kérte fel a Lexus.

A nyolcéves kora óta aktívan versenyző legenda pályafutása során az összes jelentős szériában versenyzett és szerzett másfél tucatnyi bajnoki címet, s tapasztalatát meglepő hatékonysággal osztja meg a közönséggel. Igazi életeleme persze a versenypálya, ahol a kilencórás oktatás utolsó epizódjaként ő maga is a volán mögé ül, hogy megmutassa, mire is képes egy jól hangolt luxusautó a versenypályán.

A Lexus az idei szezonig négy különböző helyszínen szervezte meg vezetéstechnikai élménynapjait. 2019-től azonban csak a nagy presztízsű Laguna Seca szerepel a naptárban – így könnyen összehasonlíthatóvá válik a résztvevők fejlődése, és egységesebbé tehető a program. Az ötvenes évek végén épített, 3602 méteres Laguna Seca leginkább Dugóhúzó (Corkscrew) névre keresztelt kanyarkombinációjáról ismert. A nemzetközi motorsport egyik leghírhedtebb kanyarjának kijárata 18 méterrel alacsonyabban van, mint a bejárata, a radikális szintkülönbség miatt ráadásul beláthatatlan az ív, így garantált a szélsőséges mértékű adrenalintermelés – már ez a néhány méter feledhetetlenné teszi a Lexus egynapos iskoláját.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: