DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 18. csütörtök
Egyéb

Megkezdődött az új 7-es BMW sorozatgyártása

A luxuslimuzin új generációjának érkezésére a bajor prémiumgyártó átfogó fejlesztéseket hajtott végre dingolfingi üzemében, ahol a tömegtermelési folyamatokat immár innovatív digitális megoldások is segítik.

A BMW Group dingolfingi gyárában néhány nappal ezelőtt kezdetét vette az új BMW 7-es sorozat tömegtermelése. A bajor prémiummárka zászlóshajója a hatodik modellgeneráció világpremierje után csaknem három és fél évvel újult meg, minden korábbinál tekintélyesebb kisugárzást örökölve.

P90339896_highRes_the-new-bmw-7-series_resize



„A BMW 7-es sorozat már több mint negyven éve határozza meg létesítményünk arculatát. Büszkék vagyunk rá, hogy a BMW zászlóshajója, a 7-es sorozat továbbra is a mi üzemünkben készül. Célunk, hogy a luxuskategóriájú BMW modellek elsőszámú gyáraként és kiváló munkatársaink évtizedes szakmai tapasztalatára építve, minden egyes modell, amelyet kigurítunk az utakra, kifogástalan minőséget garantáljon” – mondta Ilka Horstmeier, a BMW Group dingolfingi gyárának igazgatója.

Az úgynevezett „digitális indulás” kiváltképp összehangolt termelésbeindítást igényelt, hiszen a technológia fejlődésével párhuzamosan az újdonság sorozatgyártása már az első naptól kezdve maximális napi kapacitáson zajlik. A rendkívül magas minőségi szabványokat már a legelső elkészült modelltől az egyes alkatrészek és illesztések összetett virtuális tesztelése garantálja.

Az első 7-es BMW 1977-ben látott napvilágot, azóta a modellből Dingolfingban több mint 1,9 millió darab készült. A luxuslimuzin már az első nemzedék óta a világ minden táján elérhető, a modellt övező globális népszerűséget pedig mi sem bizonyítja jobban, mint hogy a BMW 7-es sorozat az alsó-bajorországi üzem elsőszámú exportcikkének számít. 2018-ban a Dingolfingban készült zászlóshajók több mint 90 százalékát külföldön helyezték forgalomba, amelyben Kína kiemelt jelentőséggel bír: tavaly a 7-es BMW globális értékesítésének 44 százalékát a kínai ügyfelek tették ki.

Új formanyelv és magabiztos megjelenés

Az új BMW 7-es sorozat újratervezett frontrésze és hátsó kialakítása páratlanul magabiztos kisugárzást eredményez. A megnövelt hűtőrácsok tökéletesen ellensúlyozzák a vékonyra húzott fényszórókat, az egyedi kontraszt pedig egyértelműen pozícionálja az új zászlóshajót a BMW luxuskategóriájú palettáján, miközben az új formanyelv a BMW 8-as sorozattal és a BMW X7-tel való rokonságot hirdeti.

P90339891_highRes_mounting-of-wheels-t_resize

A hátsó kialakítás ugyancsak tartogat újításokat: a minden korábbinál keskenyebbre rajzolt, háromdimenziós hátsó lámpák teljes mértékben LED-technológiával dolgoznak, a két egységet pedig egy elegáns krómcsík és egy mindössze 6 milliméter vastag fénycsík köti össze. Utóbbi diszkrét módon hangsúlyozza ki a nappali menetfényeket, éjszaka pedig jellegzetes fényforrásként funkcionál. A dizájncsík a gépkocsi lezárt és nyitott állapotában más-más fényhatás érvényesít.

A 7-es BMW-t továbbra is kétféle karosszériaváltozatban rendelhetik meg az ügyfelek: az alapverziót egy 14 centiméterrel hosszabb tengelytávolságú, nyújtott változat egészíti ki. Az ügyfelek 80 százaléka az utóbbi verzió mellett teszi le voksát, a hátsó üléssorban nyújtott bőségesebb helykínálatnak köszönhetően.

Az új BMW 7-es sorozat utastere gazdagabb varrással is elérhető, amely a középkonzol környékére és az ajtókárpitokba integrált könyöktámaszokra terjed ki. A finoman megmunkált fákból készült dekorbetétek ugyancsak megrendelhető opciók. A hátsó kerékjárati ívek intenzív zajcsillapítása érezhetően csökkenti a gumiabroncsok utastérbe szűrődő gördülési zaját, az utazás kényelmét pedig minden korábbinál vastagabb oldalüvegek fokozzák.

Hathengeres benzinmotorral dolgozó plug-in hibrid hajtáslánc

Az új BMW 7-es sorozat a bajor prémiumgyártó modelltörténetének első olyan típusa, amelynek plug-in hibrid hajtásláncában egy soros hathengeres benzinmotor dolgozik. A BMW 745e (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 2,1 – 2,3 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás: 15,1 – 15,6 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 48 – 52 gramm / km)* és a BMW 745Le (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 2,2 – 2,3 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás: 15,6 – 15,7 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 50 – 53 gramm / km)* modellpárosban a 286 lóerő maximális teljesítményre képes benzinmotor és a 113 lóerős elektromos erőforrás 394 lóerő maximális rendszerteljesítmény leadására képes. Sőt mi több, az új BMW 7-es sorozat a bajor prémiummárka első olyan modellje, amelyben a BMW Group negyedik generációs akkumulátortechnológiája kapott helyet: a legfejlettebb akkumulátorcellák egyetlen feltöltéssel 58 kilométer* tisztán elektromos, károsanyag-kibocsátástól mentes és gyakorlatilag hangtalan hatótávolsággal ruházzák fel az újdonságot. A BMW 745e és a BMW 745Le akkumulátorai ugyancsak Dingolfingban, mindössze néhány kilométerre, a hálózatról tölthető hajtásláncok tömegtermelését optimalizáló fejlesztőközpontban készülnek.

A BMW Group azon gyárai, amelyek hálózatról tölthető modelleket is készítenek, így ugyancsak Dingolfingból kapják a gépkocsikba beépítendő akkumulátorokat és elektromos motorokat.

P90339895_highRes_the-new-bmw-7-series_resize

A BMW 7-es sorozat tömegtermelését innovatív digitális megoldások segítik

A Dingolfingban készülő zászlóshajó sorozatgyártását egy sor innovatív digitális megoldás segíti. Ha egy olyan „különleges” példány érkezik a gyártósoron, amely exkluzív felszereltségi opciót, például hátsó középkonzolt is tartalmaz, az adott termelési fázisban dolgozó kollégát az okosórája előbb rezgő funkcióval figyelmezteti, majd részletes utasításokkal látja el.

A modellek összeszerelését végző munkatársak továbbképzését okosszemüvegek támogatják: új munkafolyamatok elsajátításakor a szemüveg virtuálisan a viselő látómezejébe vetíti az adott környezetet és az összes lépést, az összetett alkatrészek előzetes összeszerelése így jelentősen felgyorsítja és hatékonyabbá teszi a tanulást. A továbbképzésen résztvevő kollégák a kiterjesztett valóság segítségével feladatkörre szabott, pontos iránymutatásokat kaphatnak és újabb technikákat sajátíthatnak el, a technológia pedig a folyamatfejlesztési és IT részlegekkel is szorosabb együttműködést garantál.

A digitalizáció ráadásul már a gyártósorok alkatrészellátását végző folyamatokban is jelen van: az automatizált szállítórobotok legújabb generációját már hosszabb távokon, a raktár és az egyes összeszerelési csarnokok közötti utakon tesztelik a mérnökök. A vezető nélkül közlekedő szállítórobotok leendő kvalitásai messze túlmutatnak a korábbi automatizálási megoldásokon: az új, minden korábbinál okosabb logisztikai kisegítők a jövőben összetett útvonalakat, több kitérős feladatokat és rögtönzött kéréseket is képesek lesznek kezelni, az adott alkatrészek leszállítási sürgősségétől függően, aktív akadálykerülő rendszerrel.

A menetteljesítményre, átlagos üzemanyag-fogyasztásra, kombinált energiafogyasztásra és károsanyag-kibocsátásra, illetve hatótávolságra vonatkozó adatok előzetes értékek.

*Az átlagos üzemanyag-fogyasztásra és kombinált károsanyag-kibocsátásra vonatkozó értékeket a valós körülmények közötti legdinamikusabb járműhasználat eredményeit vizsgáló, globális szabvány szerint működő tesztciklus (WLTP – Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) mérései szerint számolták ki, majd az adatokat a legmodernebb autók menetteljesítményét vizsgáló EU-ciklus (NEDC – New European Driving Cycle) megegyező értékei szerint konvertálták át. Az adatok a gumiabroncs-típusoktól is függnek.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: