A jó öreg Európában nem vagyunk annyira képben a Suzuki turbós múltjával, amely egyik ága a kétkerekű üzletágtól jött. Itt már 1983-ban piacra dobták a feltöltős Katanát. A másik bizalomkeltő dolog, hogy japán belpiacos Kei carokban „ezer” éve használnak 660 köbcentis turbós erőforrásokat, ebben a ligában pedig a Suzuki régóta piacvezető.
Ez a háttér „megágyaz” a legújabb erőműveknek. Akinek nem elég a múlt tapasztalata, az bízhat az új autókhoz kínált 3+7 éves garanciában, az extra hét év a feltöltőre, a motorra és a váltóra érvényes.
A Suzuki Európában az elsők között nálunk dobta piacra a friss Vitarát, amit a legkönnyebben a LED-es hátsó lámpákról, az új hűtőrácsról és a kocsi elején lévő négyzetes dobozkáról ismerhetünk fel. Ide költözött az egyik érzékelő, a másik, ami dupla lézerrel és kamerával működik (DSBS), az a szélvédő felső részén kapott helyet. Az újdonság felára érhető, hiszen megérkezett a fedélzetre számos vezetést támogató kütyü, amely kifinomultabban működő fékasszisztenst, megjelenő holttér-figyelést, jelzőtábla felismerést is tartalmaz.
Első körben az első hajtású modelleket gyártottak, ezért a hazai menetpróbán a 140 lóerős, első hajtású verziót próbálhattuk ki. Az 1120 kilós autó és a különleges erőforrás párosa jó dinamikát biztosít, a tempós közlekedésnek remek aláfestést ad a remek motorhang. A stop-start rendszer jól működött, a kezdeti 7,1 átlagot a próbánk végére levittük 6,3 literre. Ami több mint reménykeltő a turbós motortól.
Hossz/szél./mag.: 4175/1775/1610 mm
Motor: 1373 cm3, 140 LE/ 5500, 220 Nm/1500-4000
Gyorsulás (0-100 km/h): 9,5 s
Ár: 4 770 000 Ft (alapár: 5 500 000 Ft)
Tesztautó: Magyar Suzuki Zrt.