DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 29. péntek
Egyéb

Mi lesz a dízelautók sorsa?

Szeretnénk mindenekelőtt hangsúlyozni, hogy MGE és tagvállalatai számára, akik mögött maguk az autógyártók vannak, kiemelt fontosságú, hogy az utakon futó gépjárművek ne, vagy a lehető legkisebb mértékben bocsássanak ki káros anyagokat. Meggyőződésünk, hogy az emberek egészségének megőrzése a legfontosabb szempont.

A levegő szennyezésében a gépjárművek szerepe elenyésző az erőművek, lakás-, és házfűtési rendszerek, hajók, repülőgépek és a mezőgazdaság kibocsátásához képest. Ennek ellenére a gépjármű gyártók, felismerve felelősségüket a környezetért és követve a jogszabályi előírásokat, hatalmas beruházásokkal és fejlesztésekkel csökkentették az új gépjárművek károsanyag kibocsátását. Szeretnénk hangsúlyozni, hogy a gépjármű gyártók az utóbbi 12 évben a szálló por kibocsátását az ötvened részére, a nitrogénoxid kibocsátását az egyharmadára csökkentették.

dizel-autok_resize



Fontosnak tartjuk kiemelni, hogy sem a német bíróság határozata, sem más országok tervezett lépései NEM ÉRINTIK az EURO 6 környezetvédelmi besorolású, vagyis 2014. január 1-e után gyártott gépjárműveket. Ennek megfelelően e járművek beszerzése semmiféle kitiltási kockázattal nem jár.

Hazánkba átlagéletkorát számítva 12 éves használt autók áramlanak be importból akadálytalanul, sőt az adórendszer ösztönzése mellett. A gépjármű park életkora immár meghaladja a 14 évet, kor összetétele pedig igen egészségtelen, átlagosan EURO 4-es besorolású. Ez azt jelenti, hogy a beáramló használt import a jelenleg forgalmazott új gépjárművekhez képest szálló porban 50 szeres, nitrogénoxidban 3 szoros károsanyag kibocsátást produkál. Úgy gondoljuk, hogy legfőbb ideje határozott szabályozási lépéseket tenni a használt importból származó gépjárművek behozatalának olyan motiválására, amely – gazdasági, pénzügyi motiváló eszközökkel -  a kisebb kibocsátású gépjárművek behozatalát támogatná. Erre vonatkozóan Egyesületünk már évek óta javaslatot tett. Ideje lenne ebben az irányban állami lépéseket tenni, mielőtt a német és esetleg más fejlettebb országokban élő autótulajdonosok által várhatóan levetett idősebb diesel autók tömegesen és olcsón az országba kerülnének, és nehogy a várható diesel autó dömping felkészületlenül érje Magyarországot. E területen javaslatot tettünk a kW adó olyan átalakítására, amely a kisebb kibocsátású járműveket részesíti adó előnyben és nem fordítva, illetve átfogó javaslatot tettünk egy környezetvédelmi alapú gépjármű adórendszer bevezetésére.

Úgy gondoljuk, hogy a hazánkban élő embereknek pontosan ugyanolyan egészségügyi és környezetvédelmi érdekei és jogai vannak, mint bármely más országbeli polgároknak.

A témával kapcsolatos kérdések esetén Egyesületünk és tagvállalatai készséggel rendelkezésre állnak.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: