DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 28. csütörtök
Egyéb

MX-5 Spyder és Speedster tanulmány a SEMA-n

A Mazda amerikai divíziója két MX-5 dizájn koncepciót mutatott be a 2015-ös SEMA kiállításon Las Vegasban. Az MX-5 Spyder és az MX-5 Speedster tanulmányautók még magasabb szintre emelik a könnyű építésű MX-5 „grammstratégiáját”, tovább csökkentve tömegét, fokozva a kabrió érzést.

A tervezők inspirációjaként a veterán autók szolgáltak. Az MX-5 Spyder esetében a tetőt még áramvonalasabbá tették, higany ezüst külsőt, szénszálas aero-csomagot, légbeömlőt kapott, 17 colos kerekeken, Yokohama ADVAN Racing RS II versenygumikon gurul és Spinneybeck PRIMA természetes, teljes bőr belsőt alakítottak ki benne. Az MX-5 Speedster pedig visszaviszi a modellt gyökereihez – a szélvédő helyére csak légterelőket szereltek – a régmúlt teljesen nyitott autós élményeihez, mikor a szél belekap az ember hajába. Az extrém súlycsökkentés eszközei a szénszálas ajtók és ülések, valamint a 16 colos RAYS 57 Extreme Gram Lights kerekek. A Speedster csak 943kg-t nyom a mérlegen, és alacsonyabb is a sorozatgyártású MX-5-nél 30mm-rel, az ültetett felfüggesztésnek köszönhetően.

mazda mx-5_spyder



„Mindkét dizájn koncepció az MX-5 erősségeire hívja fel a figyelmet” – mondta Ken Saward, a Mazda Észak-Amerikai leányvállalatának (MNAO) dizájn menedzsere. Kollégáival több, különböző beszállító és teljesítmény-javító céggel is együttműködtek, hogy megalkossák a két tanulmányautót. „A 4. generációs MX-5-tel tiszta lapot kaptunk, hogy megmutassuk, hova lehet még márkaikonunk erősségeit fokozni, amellett, hogy hűek maradunk eredeti mondanivalójához.”

Az MX-5 Spyder és az MX-5 Speedster a Mazda standján (#11647), a las vegas-i konferenciaközpont északi pavilonjában került kiállításra. A kiállítást minden évben megrendezi a Speciality Equipment Market Association (SEMA), a 2015-ös szalon november 6-ig látogatható. 

 

 

Mazda MX-5 Spyder

Mazda MX-5 Speedster

Motor:

SKYACTIV-G 2.0 DOHC 4 hengeres, 16 szelepes VVT-vel

SKYACTIV-G 2.0 DOHC 4 hengeres, 16 szelepes VVT-vel

Kerekek:

Yokohama ADVAN Racing RS II 17x8 (42mm-es eltartással)

RAYS 57 Extreme Gram Lights 16x8 (45mm-es eltartással)

Fékek:

elöl Brembo négydugattyús féknyereg, hűtéssel

elöl Brembo négydugattyús féknyereg, hűtéssel

Gumik:

Yokohama ADVAN A048 225/45/17

Kumho Ecsta V710 225/50/16

Tömeg:

1.034kg

943kg

Csillapítók:

Állítható lengéscsillapítók

K&W állítható lengéscsillapítók, felfüggesztés

Szín

Higany ezüst

Kék ether

Ülések:

Az ajtók és az ülések természetes, teljes Spinneyback PRIMA bőrből

könnyű szénszálas Mu-Len Delta ülés, külön az MX-5-re készítve, Alcantarával bevonva

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: