DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 19. péntek
Egyéb

RAV4 Hybrid: Presztízs, komfort és gazdaságosság

Az új RAV4 modellcsalád bevezetése kiváló alkalmat ad arra, hogy a Toyota a kompakt szabadidőjárművek rendkívül élénk versenyt mutató európai piacán bevezesse első hybrid kompakt szabadidőjárművét.

A modell full hybrid hajtáslánca egy 2,5 literes Atkinson-ciklusú benzinmotorból és egy nagyteljesítményű villanymotorból áll; az új RAV4 Hybrid első- és összkerékhajtású kivitelben egyaránt elérhető. A RAV4 Hybrid AWD hátsó tengelyén egy második villanymotor található, amely a kardántengely plusz tömege és mechanikus összetettsége nélkül biztosít kiegészítő vonóerőt és1650 kg legnagyobb vontatható tömeget.

A 145 kW/197 LE rendszerteljesítményre képes új RAV4 Hybrid mindössze 8,7 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, miközben átlagos üzemanyag-fogyasztása a kategóriában példátlan 4,9 l/100 km*, míg a CO2-kibocsátás adózási szempontból is igen kedvező 115 g/km*.

rav4_hybrid_frankfurt



Az új RAV4 full hybrid hajtásláncán kívül átdolgozott, Euro6-os erőforrásokból áll a 2015. évi modell kínálata.

Az új, 2,0 literes turbódízel maximális teljesítménye 105 kW/143 LE, legnagyobb forgatónyomatéka figyelemre méltó 320 Nm, miközben a CO2-kibocsátás csupán 123 g/km*. A kézi vagy CVT sebességváltóval egyaránt kapható, továbbfejlesztett 2,0 literes benzinmotor 111 kW/151 LE teljesítményre és 195 Nm forgatónyomatékra képes, CO2-kibocsátása akár 149 g/km*.

A Toyota hybrid technológiája által kínált, egyedülállóan csendes és kifinomult vezetési élményt még magasabb szintre emeli az új RAV4 tökéletesített rugózási komfortja és menetdinamikája, csökkentett utastéri zajszintje, erőteljesebb, dinamikusabb külső formaterve, a belső környezet feljavított érzékelhető minősége, és funkcionalitása, valamint a biztonsági és egyéb fejlett technológiák fedélzeten megtalálható, legújabb vívmányai.

A Toyota Safety Sense rendszer új fejlesztésű aktív biztonsági technológiákat kínál: az új panoráma kamerarendszer 360 fokos távlati képet biztosít az autó közvetlen környezetéről, megkönnyítve a parkolást és a kissebességű manőverezést, míg az újratervezett belső tér funkcionalitását a műszerfalban, az analóg kijelzők között elhelyezett 4,2 colos multi-információs kijelző, valamint a középkonzolon található, a Toyota Touch 2 multimédia rendszert kiszolgáló 7 colos színes érintőképernyő javítja.

E-Four elektromos meghajtású Hybrid AWD összkerékhajtási rendszer

A Toyota európai forgalmazású járművei közül elsőként a RAV4 Hybrid AWD egy 50 kW teljesítményű, nagyfeszültségű, magas fordulatszámú hátsó villanymotorral szerelték fel, amely kardántengely beépítése nélkül biztosít összkerékhajtást.

A hybrid rendszer elülső villanymotorjától teljesen függetlenül üzemelő E-Four rendszer kizárólag a hátsó kerekeket hajtja. A berendezés zökkenőmentesen aktiválja a RAV4 összkerékhajtását csúszós útfelületen vagy elinduláskor, így biztosítva maximális tapadást, nyomatékátadást, stabilitást és irányíthatóságot, akár a legkíméletlenebb körülmények között is.

A jármű hybrid rendszeréből származó energiát gazdaságosan felhasználó E-Four villanymotor nem csupán optimális összkerékhajtást kínál a legkülönfélébb menetviszonyok közepette, de az energiaveszteségeket is csökkenti, így összességében kedvezőbb üzemanyag-fogyasztást kínál, mint amire az összkerékhajtású járművek általában képesek.

Az E-Four rendszer által biztosított, számottevő extra hajtási nyomaték szabadidős körülmények között is komoly előnyt jelenthet: az új RAV4 Hybrid AWD maximális vontatható tömege nem kevesebb mint 1650 kg, ami az egyik legmagasabb érték a hybrid gépjárművek körében.

Kedvezőbb vezetési élmény, szekvenciális Shiftmatic sebességváltó és nagyteljesítményű Power üzemmód

A Hybrid Synergy Drive rendszer finoman működő, bolygóműves erőátviteli rendszerét úgy tervezték meg, hogy természetes, finom gyorsítóképességgel ruházza fel a gépkocsit, szoros összhangot tartva a jármű sebessége és a motorfordulatszám között, az élvezetesebb vezethetőség érdekében.

A szekvenciális Shiftmatic váltási funkció, valamint a Power üzemmód (a RAV4 Hybrid üzemmód-kapcsolójáról aktiválható) sportosabb vezethetőséget, még közvetlenebb gázreakciókat és visszajelzést kínál kanyargós vagy hegyi utakon.

Ha a vezető szekvenciális pozícióba állítja a váltókart, fokozottan érvényesül a motorfékhatás, és mivel a motorfordulatszám a szokásosnál magasabb, 'D' állásban javulnak a gázreakciók. A Power üzemmód aktiválásával pedig megnő a vonóerő.

Innovációk - biztonság és fejlett technológiák

Az új RAV4 az újonnan kifejlesztett ‘Toyota Safety Sense’ rendszerrel is rendelhető, amely aktív biztonsági technológiákkal a legkülönfélébb forgalmi helyzetekben képes megelőzni az ütközést, vagy enyhíteni következményeit.

A kamerát és az ultrahangos radart együttesen alkalmazó, ezáltal fokozott észlelési képességgel felvértezett Toyota Safety Sense rendszer a következő funkciókat tartalmazza: ütközés előtti biztonsági rendszer (PCS) gyalogosvédelmi funkcióval, sávelhagyásra figyelmeztető rendszer (LDA), távolságtartó tempomat (ACC), valamint automatikus távolságifény vezérlés (AHB).

A 10 km/órától a végsebességig üzemképes, ütközés előtti biztonsági rendszer (PCS) észleli a RAV4 előtt haladó járműveket, és csökkenti a ráfutásos ütközés kockázatát. Amennyiben fennáll az ütközés veszélye, a rendszer hang- és fényjelzéssel figyelmezteti a vezetőt, hogy fékezzen. A PCS ezzel egy időben előkészíti a fékrendszert, hogy amint a vezető a fékre lép, a lehető legnagyobb fékerőt tudja biztosítani. Amennyiben a vezető nem reagál kellő időben, a rendszer automatikusan fékezni kezd, és mintegy 40 km/órával csökkenti a sebességet, vagy akár teljesen megállítja a gépkocsit, ezzel elkerülve az ütközést vagy mérsékelve annak következményeit.

A PCS a potenciális gyalogosgázolás veszélyét is képes felismerni. Ilyenkor 10-80 km/óra sebességkülönbség esetén üzembe lép az automatikus vészfékrendszer, amely mintegy 30 km/órával képes csökkenteni a jármű sebességét.

A távolságtartó tempomat segít a vezetőnek a biztonságos követési távolság tartásában. A berendezés észleli az elöl haladó járműveket, és felméri azok sebességét. Az ACC ezt követően úgy módosítja a RAV4 sebességét (egy adott tartományon belül), hogy fenntartsa a két jármű közötti, biztonságos követési távolságot. Azáltal, hogy az előre tekintő kamerát és a az ultrahangon működő radart egyaránt alkalmazva észleli a sávba besoroló, vagy éppen azt elhagyó járműveket, az ACC képes finoman, lassításokkal és gyorsításokkal tartani a kívánt sebességet.

A sávelhagyásra figyelmeztető rendszer a sávfelfestéseket figyeli, és segít elkerülni a forgalmi sáv véletlen elhagyásából adódó baleseteket, frontális ütközéseket. Amennyiben a jármű anélkül kezdi elhagyni a sávot, hogy a vezető használta volna az irányjelzőket, az LDA hang- és fényjelzéssel figyelmezteti a vezetőt, illetve szükség esetén, modelltől függően beavatkozik a kormányzásba.

Az automatikus távolságifény vezérlés éjszaka is kiváló látási viszonyokat szavatol.

A rendszer észleli a szembejövő gépkocsik fényszóróját, illetve az előttünk azonos irányban haladó gépkocsik hátsó helyzetjelzőjét, és automatikusan úgy vált át a távolsági és tompított világítás között, hogy ne vakítsa el a másik autó vezetőjét.

A rendszer révén gyakrabban használhatjuk a távolsági fényt, ami lehetővé teszi, hogy korábban észleljük a gyalogosokat és az akadályokat.

A Toyota Safety Sense csökkenti a baleset kockázatát, így az azzal felszerelt gépjárművek alacsonyabb biztosítási költségeknek vagy kedvezőbb biztosítási besorolásnak örvendhetnek.

Az új RAV4 az újonnan bevezetett Toyota Safety Sense rendszeren kívül továbbra is kínálja a holttérfigyelő és hátsó keresztirányú forgalomra figyelmeztető rendszereket.

Panoráma kamerarendszer

Az új panoráma kamerarendszer négy (a külső visszapillantó tükrök alján, valamint elöl és hátul elhelyezett) kamera segítségével ad 360 fokos, távlati képet az új RAV4 közvetlen környezetéről.

A Toyota rendszerének különleges funkciója, hogy akár a parkoló autó környezete is megjeleníthető, még azelőtt, hogy sebességbe tennénk a váltót, vagy kiengednénk a rögzítőféket.

A monitor képes a négy kamera bármelyikének képeiből összekombinált, kompozit kép megjelenítésére, továbbá a parkolókamera rendszerhez hasonlóan képes segédvonalak megjelenítésére, ami nagyban segíti a parkolás folyamatát, illetve a kissebességű manőverezést.

A rendszer széles látószögű (180°) első és hátsó kamerája által felvett kép révén a vezető biztonságosan ellenőrizheti a haladási irányának megfelelő holttereket. Az oldalsó kamerák behajtott külső visszapillantó tükrök esetén is üzemképesek maradnak. A panoráma nagyítási nézet lehetővé teszi, hogy az egyébként nehezen észlelhető tárgyakat  közelebbről is szemügyre vegyük.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: