Steward
Bognár Viktor
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2018. október 18. csütörtök
WTCR

WTCR: Björk újra nyert, piros zászló, Micheliszt előzték

Az első körben, Esteban Guerrieri előzésével megpecsételődött Michelisz Norbert versenye, aki a második helyről indult, de végül ötödik lett. A verseny egy sérült kerékvető miatt állt, melyet gumibálával javítottak.

Helyi idő szerint 15:40-kor, nálunk 9:40-kor indult a WTCR harmadik ningbói futama Kínában, a rajtrács első sorában Thed Björkkel és Michelisz Norberttel – a második futamon dobogóért harcoló, ám a verseny végén kieső Yann Ehrlacher, akit Ma Qing Hua ütött ki egy meggondolatlan manőverrel, csak a bokszutcából indult hosszan tartó szervizelés miatt.

A startnál az élmenők őrizték pozíciókat, az előző futamán is remeklő Esteban Guerrieri azonban kanyarokkal később belül beszúrva, összeérve megelőzte Micheliszt – a kibillenő Hyundai mellett Tarquini és Dupont is elment. A következő kanyarban Guerrieri elmérte a féktávot, és több mint húsz pozíciót veszített, ígéretesen induló futama hamar véget ért, a bokszba is kiállt. Az első kört Björk, Tarquini, Dupont, Michelisz és Huff zárta az első öt pozícióban, a svéd rögtön leszakította üldözőit.

A kilencedik rajthelyről induló Yvan Muller – a második futam nyertese – a hatodik helyen is feltűnt, autója azonban lassúnak látszott, és a 3. körben pozíciókat veszített. Mikor Vernay is előzéssel próbálkozott, a négyszeres világbajnok nem hagyta magát: a két autó összeért, karosszériaelemek szakadtak le, Vernay keresztbe fordult a Hyundai orrán és számos pozíciót bukott el. Muller a 16 körös futam féltávjánál defektet szenvedett, kerékcsere után tesztelni tért vissza a versenybe.

A 9. körben piros zászlóval megszakították a versenyt: minden autó visszatért a rajtrácsra, így nem volt egyértelmű, miért függesztik fel a futamot. Később kiderült, hogy a 16-17-es kanyarban megsérült a rázókő, ezért javításra szorul. Megoldásként egy gumibálát helyeztek a hibás rázókőelem helyére, hogy távol tartsa a versenyzőket, az állás közel 20 percig tartott.

A verseny biztonsági autó mögött indult újra, amely egy kört töltött a mezőny előtt – az össztávot is egy körrel, 17-re növelték –, és bár Huff nézelődött Michelisz mellett, a pozíciók nem változtak. Végül azonban Huff volt az, akit támadtak és megelőztek, a hatodik Vervisch csente el tőle a jobb pozíciót – eddigre Michelisz jócskán elhúzott a csatázó párostól, az Audi azonban az utolsó előtti körben utolérte a BRC Hyundait. Michelisz nem tudta megtartani a pozíciót, az utolsó körben autója aljáról egy elem lógott le, több kanyart sem tudott bevenni, még a kavicságyon is rodeózott egyet, de további pozíciókat nem bukott.

Thed Björköt nem érte utol senki, ellenfelektől nem zavartatva az elsőhöz hasonlóan a második futamot is megnyerte a pole-pozícióból. Guerrieri és Michelisz első körös kalandjából profitálva Tarquini és Dupont álltak a dobogóra, utóbbi először pályafutása során. Dupont honfitársa, Vervisch negyedik helynek örülhetett, míg sérült autójával Michelisz végül az ötödiken futott be a ningbói hétvége zárófutamán.

Ami a bajnokságot illeti, Muller csak néhány órára vette át a vezetést, Tarquini második helyének köszönhetően újra élre állt, míg a franciát Björk is megelőzte, aki nagyszerű hétvégéjével második pozícióba lépett előre, 8 ponttal Tarquini mögé.

A 3. futam eredménye:

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?