DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 19. péntek
WTCR

Michelisz Mullerrel ütközött, Ehrlacher nyert Zandvoortban

A szokatlan módon vasárnap tartott, eseménydús első futamon kétszer járt pályán a biztonsági autó és volt piros zászló is. Mindez cseppet sem zavarta Yann Ehrlacher-t és a meglepetésember Aurelien Comte-ot.

Rob Huff, Yann Ehrlacher és Gordon Shedden kezdték az élről a WTCR első zandvoorti futamát, az első kanyart követően azonban már Ehrlacher vezetett Aurelien Comte és Huff előtt. A rajt kaotikus látványt nyújtott, látszólag több pilóta kiugrott, mások pedig lassan mozdultak be. Benjamin Lessenes elhamarkodott indulása egyértelműnek tűnt az ötödik pozícióban, és a hetedik helyről induló, számos helyet javító Comte kezdése is gyanús volt.

Pillanatok múlva azonban másra szegeződött a figyelem.  Michelisz Norbert öthelyes rajtbüntetésével együtt a 19. helyről kezdhette meg a zandvoorti első futamot. A szintén hátulról induló Yvan Muller külső íven támadta: a két Hyundai között először egy enyhébb kontakt volt – a kanyarban azonban Michelisz nem tudott íven maradni, elsodorta Muller autóját, és mindkettőjük versenye a szalagkorlátban ért véget.



Biztonsági autót rendeltek el, majd a második körben belengették a piros zászlót: akár utóbbival is kezdhettek volna a szervezők, a mentés sokáig tartott, és a futamot több mint fél órával a megszakítás után kezdték újra.

Egy felvezető kör után a mezőny biztonsági autós rajttal indult, mely során az élmezőny tagjai tartották a sorrendet. Ekkor osztották ki a kiugrásért járó büntetéseket: Lessennes áthajtást kapott, akárcsak a szabadkártyás holland herceg, Bernhard van Oranje Nassau, a második helyet tartó Comte megúszta.

Yann Ehrlacher 2 másodperc feletti előnyt épített ki, és Comte is könnyedén tartotta pozícióját, a harmadik helyért azonban csata alakult ki: Huffot Shedden támadta, és Jean-Karl Vernay is utolérte a két britet. Shedden a 10. körben beszúrt, de próbálkozása nem végződött sikerrel.

Szabó Zsolt és Fabrizio Giovinardi csatája a falban végződött a veterán számára, ezért a 11. körben pályára lépett a safety car. Bár arra lehetett számítani, hogy a tényleges verseny véget is ér, hamar eltávolították Giovinardi Alfáját, és az utolsó két körben újraindult a futam, nullázott különbségekkel.

Ehrlacher újra nem jött zavarba, elszakadt a többiektől, és megszerezte szezonja második győzelmét. A következő négy versenyző szorosan egymás után ért célba, de változatlan sorrendben. Comte egészen váratlan dobogót hozott: a szezon korábbi részében egyszer szerzett pontot, nyolcadik hellyel. Huff végzett még a pódiumon Shedden és Vernay előtt.

Míg a pontszerző helyeken Comte Peugeot-ja mellett a Hondák, Volkswagenek és Audik osztoztak, addig Thed Björk a Hyundai magányos célba érőjeként 14. helyen végzett, azok után, hogy egy héttel korábban győzelmet szerzett. Gabriele Tarquini kiállt a versenyből. A Zengő két magyarja, Szabó Zsolt és Nagy Norbert 16-17. helyen végeztek a Cuprával.

Az 1. futam eredménye:

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: