DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 20. szombat
WTCR

WTCR: Mulleré az első futam, Michelisz lecsúszott a dobogóról

Újabb domináns győzelmet aratott a Hyundai a Nürburgringen - Muller, Björk és Huff álhatott fel a dobogóra az első futamon, míg Michelisz közvetlenül mögöttük a negyedik helyen ért célba.

 Egészen szokatlan időpontban vágott bele a nürburgringi versenyhétvégébe a WTCR mezőnye, az első futamot ugyanis a lemenő csütörtöki napfényben tartották meg Németországban. A rajtot követő első kakaskodásig mindössze az egyes kanyarig kellett várnunk, ahol a legnagyobb vereséget a Hondák szenvedték el - a domino-effektusnak köszönhetően Yann Erlacher, Tom Coronel és James Thompson keveredett hármas balhéba, míg kicsit előrébb Gabriele Tarquini forgatta a falba Esteban Guerrierit. Az élmezőny eközben sértetlenül, bár két helycserét produkálva távolodott a többiektől: előbb Yvan Muller lerajtolta az élről induló csapattársát, Thed Björköt, néhány kanyarral később pedig Rob Huff csinált magának épp csak akkora helyet, amekkorán elfért Michelisz Norbi mellett.

audik-action-nurb



A pálya beszűkülő, dimbes-dombos Nordschleife szakaszára érve a mezőny kissé lenyugodott, és többnyire egymást követve folytatta útját a végtelennek tűnő erdőrengetegbe. A bajnokságot vezető Tarquini ekkor az ötödik helyért harcolt két Audi között, ám az olasz túl nagy tempóval érkezett az utolsó kanyarkombinációba, így autóját eldobva idő előtt volt kénytelen kiszállni a meccsből. Az élen haladó négyes változatlan sorrendben haladt egymás mögött, mindannyian épp csak egy lélegzetvételnyi távolságot hagyva egymás között. Micheliszt szemmel láthatóan nem hagyta nyugodni elveszített harmadik helye, így a magyar az elképesztő hosszúságú Döttinger Höhében a második és a harmadik körben is bepróbálkozott Huff mellett. A Hyundai még a tetemes, 60 kilogrammos ballaszttal megpakolva is tisztességes tempóban érkezett meg a brit nyakára, ám az előzést egyszer sem sikerült befejeznie az egyenes végére, a bal-jobb kombinációba érve Tarquini autója miatt ugyanis sárga zászló volt érvényben, így Michelisznek mindkétszer el kellett vennie a gázt.

A verseny összességében kevés előzéssel, ám valamivel több akcióval és szokásos módon elképesztő képfelvételekkel szolgált. Az élmenők közül mindenképp ki kell emelni két audist, a szabadkártyás beugró René Rastot és a brit túraautós Gordon Sheddent, ugyanis a két pilóta a 15. és 17. helyről rajtolva markolt tisztességeset a kiosztott pontmennyiségből.

wtcr-nurb-1

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: