Steward
Strommer Benjamin
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2017. december 18. hétfő
WTCC

Michelisz: Közelebb vagyunk a Citroenhez, mint vártam

Noha a monzai teszt időeredményei nem voltak túl biztatók a Honda szempontjából, a magyar pilóta mégis elégedetten tért haza Olaszországból – legújabb blogbejegyzésében azt is elmondta, miért.

Amint arról mi is beszámoltunk, a Münnich Motorsport privát Citroenjében ülő Rob Huff tarolt a WTCC hivatalos monzai tesztjén: a brit az összes etapot behúzta, ráadásul általában nem kis előnnyel. A Honda viszont meglehetősen szürke két napon volt túl, tulajdonképpen csak szerda délután villantottak meg valamit az igazi tempójukból, ám még akkor is közel egy másodperces volt a lemaradásuk a brittel szemben. Michelisz Norbert ennek ellenére nem aggodalmaskodik, sőt kicsit még örül is annak, hogy elterelődött a figyelem rójuk – írja az immár az Indexen vezetett blogjának legújabb bejegyzésében.

A kedd délelőtt egy filléres alkatrész miatt kellett kihagyniuk, amely biztonsági kockázatot jelentett, ám a három autóval így is sikerült befejezniük az előre eltervezett munkát. Ráadásul Norbi és két csapattársa, Tiago Monteiro és Rio Michigami megosztotta egymás között a feladatokat és a fejlesztéseket is:

norbi-monza-1

„Úgy volt három autónk, hogy Michigami és én már a 2017-es versenygépünk üzembe helyezésén, bejáratásán dolgoztunk kedd délután, Tiago Monteiro pedig a tesztautót vezette. A félnapos kihagyás ellenére már az első nap végére eljutottunk arra a pontra, amit eredetileg csak szerdára terveztünk, azaz üzembiztos állapotba helyeztük az idei versenyautóinkat” – mesélte a magyar pilóta a blogján.

„Az igazán izgalmas dolgok csak ezután következtek, ugyanis rengeteg új fejlesztést kaptunk az autóhoz. A korábbi teszteken egy januári fejlesztési stádiumban járó Hondát vezettünk Monteiróval, és most ehhez körülbelül annyi új elem érkezett, mint amennyi ezen a korábbi változaton volt a 2016-os verzióhoz képest. Ez nekem is pozitív meglepetés volt, nem számítottam arra, hogy még mindig ilyen sok újdonság van a mérnökeink tarsolyában. A monzai teszt legfőbb célja az volt, hogy összemérjük az egyes fejlesztéseket egymással. Ezért a három autónk közül egy a 2016-os változat, egy a motorikus fejlesztésekkel ellátott változat, egy pedig a karosszéria-fejlesztésekkel ellátott változat volt. Tehát Monzában egyetlen kört sem tettünk meg olyan autóval, amelyiken az összes új fegyverünket bevetettük volna.”

norbi-monza-3

Perzse Micheliszt is érdekelte, valójában mekkora lehet Huff fölénye, és van is tippje rá: „Természetesen nem tudjuk biztosan, hogy Huff milyen tesztprogramot futott, de ismerünk bizonyos adatokat, amelyek alapján arra lehet következtetni, hogy a legjobb eredményei időmérőt szimuláló gyors körökön születtek. Ha pedig mi összerakjuk egy autóra, amink van, akkor az a kb. egy másodperces hátrányunk jó eséllyel 1-3 tized közé csökkenhet. Mindez egy olyan pályán, amely a karakterisztikájából adódóan az egyik legkevésbé kedvező a Honda számára.”

Összességében tehát az eredménylistán elfoglalt helyezésük ellenére is optimistán hagyta ott Monzát: „Előzetesen nem gondoltam volna, hogy Monzában ilyen biztató eredményeket érhetünk el a Citroennel való összevetésben. Közelebb vagyunk, mint vártam! Úgyhogy továbbra is kettőzött erővel, pozitívan készülök az előttünk álló szezonra, ráadásul a jövő heti hungaroringi teszten a tervek szerint újra én vezetem a fejlesztésekkel ellátott Hondát, Michigami pedig a tavalyi változattal köröz majd a további összehasonlítások érdekében. Az igazi erőviszonyokra persze majd csak az áprilisi marokkói szezonnyitón derül fény, de a Monzában látottak alapján bőven van okunk a bizakodásra!” – zárta gondolatait Norbi.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?