DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 24. szerda
WTCC

Így fest jelenleg a WTCC 2017-es mezőnye

Bár még két hónapot kell várnunk arra, hogy elrajtoljon a túraautó-világbajnokság idei szezonja, egyre több csapat felállása válik biztossá. Ugyanakkor még mindig rengeteg a kérdőjel a rajtráccsal kapcsolatban – nézzük, milyen bejelentések valószínűsíthetők a pletykák és sajtóértesülések alapján.

Azzal, hogy a Citroen és a Lada is úgy döntött, hogy gyári szinten elhagyja a túraautó-világbajnokságot, komolyan megkongatták a vészharangokat a sorozat vezetőségénél is, hiszen így 2017-ben csak a Honda és a Volvo lesz jelen gyári alakulattal. Éppen ezért úgy döntöttek, hogy létrehozzák a WTCC2 alkategóriát, amelyben a TCR-hez jelentős mértékben TCN2-es szabályrendszer szerint épült autók indulhatnának. A helyzet azonban most sokkal jobban néz ki, mint néhány hete: elképzelhető, hogy TC1-es autókból is összejön az előírt 16 minimum induló, így akár jegelhetik is ezt a vészmegoldást.

Persze korai lenne még megnyugodni, ugyanis eddig mindössze hét versenyző szereplése hivatalos, s még néhány pilóta indulása tekinthető szinte biztosnak. A híresztelések szerint azonban valóban összejöhet a tavalyihoz hasonló létszám – a TouringCarTimes.com szakoldal pedig össze is szedte, hogyan nézhet ki a 2017-es mezőny azok alapján, amit eddig tudni vagy sejteni lehet.

honda-wtcc

A Honda gyári felállása már hetek óta hivatalos


Kezdjük a Hondával, hiszen náluk a legtisztább a kép. A gyári csapat, a JAS Motorsport már bejelentette, hogy a Michelisz Norbert, Tiago Monteiro, Ryo Michigami hármassal vágnak neki az évadnak. Az említett hírportál úgy tudja, hogy a 2016-ban a japánok első győzelmét szerző, ám összességében magyar és portugál társával szemben alulmaradó Rob Huffnak részben azért kellett távoznia, mert a Castrol támogatása csak Norbi és Monteiro autójára terjed ki (emlékezzünk rá: tavaly honfitársunk Civicjén nem láthattuk a cég logóját), míg Michigami szereplését a Honda Japan finanszírozza.

A márkának idén is a Zengő Motorsport lesz a privát alakulata, ahol egy dolog már eldőlt néhány napja: a korábbi F1-es futamgyőztes Olivier Panis fia, az eddig formulaautós szériákban szereplő Aurelien Panis vezetheti az egyik Hondát. A csapattársáról egyelőre csak annyit tudni, hogy Zengő Zoltán mindenképp egy fiatal magyar tehetséget szeretne beültetni a másik autóba – nagy meglepetés lenne, ha nem a tavalyi Ficza Ferenc, Nagy Dániel párosból kerülne ki a befutó.

huff-munnich-wtcc

Huff vb-esélyes lehet a Münnich Motorsport Citroenjével

Az elmúlt három évadot domináló Citroenek a gyár kiszállásával csak privát színekben fognak indulni, s közülük három részvétele már biztos is. Az All-Inkl.com Münnich Motorsport egy C-Elysée-t fog indítani, ám azzal akár a vb-címre is esélyesek lehetnek, hiszen Huff fogja azt vezetni, míg a franciákkal már az előző években is jó kapcsolatot ápoló Sebastien Loeb Racing eddig Tom Chilton és John Filippi szereplését erősítette meg. Valószínűsíthető, hogy Mehdi Bennani is marad az istállónál, az ötödik Citroen C-Elysée sorsa azonban még erősen kérdéses.

Ahogy a Volvo 2017-es felállása is, bár nehéz elképzelni, hogy a tavaly Sanghajban futamot is nyerő Thed Björk kikerülni a csapatból. A Polestar Cyan Racing a hírek szerint idén már három S60-ast indítana, amelyből a szabadon maradó kettőre Robert Dahlgren márkától való távozása után főként a svédeknél tavaly is néhány futamon induló Fredrik Ekblom és Nestor Girolami, valamint a Lada kérdéses helyzete miatt Nicky Catsburg tűnt fő esélyesnek, ám a sajtó szerint Yvan Muller portimaói tesztje után az sem kizárt, hogy az elvileg visszavonult négyszeres vb-első köthet ki az egyik autóban.

björk-volvo-wtcc

A Volvónál csak Björk maradása tűnik biztosnak

Mi a helyzet a Ladával? Az oroszok távozása meglepetésként hatott novemberben, és sokáig úgy tűnt, abszolút nem is láthatunk TC1-es Vestát idén a mezőnyben, nemrég azonban kiderült, hogy jó esély van rá, hogy privát csapat formájában a WTCC-ben maradjanak. Gabriele Tarquini be is ismerte, hogy tárgyalásokat folytat velük egy esetleges folytatásról, a TouringCarTimes.com pedig azt valószínűsíti, hogy a másik két kocsiba inkább komoly anyagi támogatással rendelkező pilóták kerülhetnek, noha például Catsburg maradását vagy más tehetséges versenyzők érkezését sem lehet kizárni.

A helyzet az RML által épített privát Chevrolet Cruze-okkal a legbonyolultabb. Noha papíron összesen TC1-es Chevy létezik, ebből 2016-ban is csak hármat láthattunk állandó résztvevőként a mezőnyben, idén pedig lehet, hogy ez a szám egyre fog csökkenni. Tom Coronel minden bizonnyal marad a ROAL Motorsportnál, s bár egy ideig elképzelhetőnek tűnt, hogy Citroenre vált a holland, most az a legvalószínűbb, hogy anyagi okok miatt mégis újfent egy Chevrolet volánjánál láthatjuk a WTCC ügyeletes mókamesterét.

coronel-chevy-wtcc

Coronelé maradhat a mezőny egyetlen Chevrolet-je

A többi autó sorsa azonban erősen kérdőjeles. Eleve négy Cruze van pilóták, név szerint a Citroenes csapatban induló Chilton, Filippi, valamint a szériát alighanem elhagyó Hugo Valente és Gregoire Demoustier tulajdonában, a kocsik eladása pedig távolról sem tűnik egyszerűnek. Ezen kívül a Campos Racingnek van még egy Chevrolet-je, ám Filippi átigazolása után kérdés, hogy fogja-e azt bárki is vezetni, míg a Münnich Motorsport hiába rendelkezik kettővel is, a legvalószínűbb az, hogy egyiket sem indítják, mert teljes mértékben Huff világbajnoki harcára szeretnének koncentrálni.

A 16 fős mezőny azonban így is biztosítottnak tűnik, amennyiben igaznak bizonyulnak a Volvo háromautós tervével és a Ladával kapcsolatos sajtóhírek, s ezeken felül is van még szabadon egy ötödik Citroen C-Elysée és néhány Chevrolet. Mindenesetre így áll most a túraautó-világbajnokság 2017-es mezőnye az eddigi bejelentések és a sajtóban keringő pletykák alapján:

Honda Racing Team JAS (Honda Civic): Michelisz Norbert, Tiago Monteiro, Ryo Michigami

Zengő Motorsport (Honda Civic): Aurelien Panis, Ficza Ferenc/Nagy Dániel

Münnich Motorsport (Citroen C-Elysée): Rob Huff

Sebastien Loeb Racing (Citroen C-Elysée): Tom Chilton, John Filippi, Mehdi Bennani

Polestar Cyan Racing (Volvo S60): Thed Björk, Nestor Girolami (?), Nicky Catsburg (?), Fredrik Ekblom (?), Yvan Muller (??)

Privát ladás csapat (Lada Vesta): Gabriele Tarquini, ???, ???

ROAL Motorsport (Chevrolet Cruze): Tom Coronel

(A normál betűkkel írt versenyzők szereplése már hivatalos, dőlt betűvel a valószínűsített indulókat szedtük, míg a kérdőjellel jelölt pilóták egyelőre csak pletyka szintjén merültek fel.)

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: