DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 29. péntek
WTCC

„Eljárt az idő a WTCC régi generációja felett”

Viszlát Yvan Muller, Gabriele Tarquini, James Thompson, és üdv Jose Maria Lopez, Hugo Valente, Michelisz Norbert és számos más fiatal! A generációváltás az orrunk előtt zajlik, állítja a WTCC nagyfőnöke.

A Túraautó-világbajnokság mezőnyének összetétele jelenleg igencsak vegyes. 2015-ben hat olyan versenyző is van a rajtrácson, akik már nagyjából tíz éve, azaz a sorozat kezdeti éveitől fogva ott vannak, miközben az újoncok csak nagyon lassan tudnak becsordogálni közéjük.

Tavaly azonban, az új szabályok és a TC1-es autók érkezésével megindult egy folyamat, ami hatalmas változást hoz a pilóták közötti erőviszonyok terén, és néhány év múlva kitúrhatja a mezőnyből az elkényelmesedett, korábban nagy sikereket elérő idősebb generációt - legalábbis ezt állítja a WTCC főnöke, Francois Ribeiro, akinek talán mindenkinél jobb rálátása van a sport helyzetére.

Dppi_03715005_047



Ribeiro a sorozat magyarországi hétvégéjének vasárnap reggelén adott szűk körű interjút a média képviselőinek, köztük a Formula.hu-nak is, amely során rámutatott, máris számos árulkodó jele van annak, hogy a WTCC mezőnye jelentős vérfrissítés előtt áll.

„A WTCC a technika és a versenyzők színvonalában is olyan gyors emelkedésnek indult az elmúlt év során, amilyet még sohasem láttam a sorozat történetében” - mutatott rá Ribeiro. „Ugye maguk sem hiszik el, hogy James Thompson fogfájás miatt van távol? Pusztán arról van szó, hogy akkorát emelkedett a szint, amivel a versenyzők egy generációja már nem tudja tartani az iramot, egyszerűen képtelenek a fiatalok nyomában maradni.”

„A következő években több fiatal versenyző fog megérkezni a sorozatba, akik a túraautós pályafutásuk legjobb éveiben járnak, de jönni fognak pilóták az együléses szériákból is, és ők nagyon-nagyon komoly nyomás alá fogják helyezni az idősebb generáció tagjait. Nézzék meg, milyen nehéz lett Yvan Muller dolga most, Lopez csapattársaként - 25 éves pályafutása során bizonyára még soha nem volt akkora nyomás alatt, mint most. Aztán nézzék csak meg Hugo Valentét vagy Micheliszt, akik szintén kiválóan szerepelnek a hétvégén, és mindezt privát csapatokkal teszik.”

Dppi_03715002_336

Ribeiro elmondása szerint több nevet is tud, akik nagyon közel állnak a WTCC-ben való debütáláshoz, egyikük például az a Nestor Girolamo, akit „Argetína második legjobb túraautósának” tart, és aki a héten már tesztel is a Ladával a Hungaroringen.

„A mai versenyzők, az élükön Lopezzel nagyon magasra helyezték a lécet” - folytatta Ribeiro. „Thompson helyzete ezt nagyon jól példázza. A minap leültem a Lada főnökével, Victor Sapovalovval, és azt mondtam neki: ’Nézd, immár van egy jó autód, amiben még bőven lakozik fejlesztési potenciál. De egészen biztos vagy-e benne, hogy három élpilótával is rendelkezel?’ Hiszen ugyanazzal az autóval, amivel Thompson szenved, Rob Huff gond nélkül eljut a Q2-ig. James valóban bajnok lett a BTCC-ben, és kétségtelenül az egyik legjobb túraautós versenyző volt a maga idejében - de ez már több mint tíz éve történt.”

„Ennek a generációnak a tagjai viszont most szenvedni fognak, méghozzá nagyon komolyan. A mai TC1-es autókat ugyanis már teljesen másképp kell vezetni. Ha beültetnénk ebbe egy élpilótát az F3-ból vagy a GP2-ből, biztos vagyok benne, hogy 2-3 verseny után bármelyik korábbi túraautóst képes lenne nyomás alá helyezni.”

Dppi_03715005_252

„De nincs ebben semmi különös, ez az élet rendje minden területen: a fiatalabb generáció kitúrja a helyéről az idősebbet. Képzeljük csak el a napot, amikor Michelisz átveszi majd Gabriele Tarquini helyét a Honda gyári csapatánál. És ezt nem azért mondom, mert kritizálni akarnám Gabrielét, hiszen már önmagában az, hogy az ő életkorával ilyen szinten tud teljesíteni, egészen különleges. Viszont számára is el fog jönni az idő a távozásra.”

A bajnokság vezetője úgy kalkulál, hogy a sportba várhatóan megérkező új gyártók révén két év múlva több mint 30 autóból fog állni a mezőny, a megnövekedett létszám és  a visszavonuló pilóták révén pedig tíz szabad ülés lesz majd a gyári csapatoknál - mind-mind arra várva, hogy egy tehetséges fiatal elfoglalja őket.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: