A bajor márka még a 2018-as év elején csatlakozott a WEC mezőnyében a GTE Pro kategóriához vadonatúj M8 GTE-jével, amellyel egyébként Amerikában, az IMSA sportautó-bajnokságban is szerepelnek. Azonban míg Amerikát kis túlzással letarolják (legutóbb a daytonai 24 óráson arattak kategóriagyőzelmet), addig a WEC-ben nem sok babér terem nekik, ugyanis a csapat versenyzői összesen egyetlen dobogós helyezést tudtak összehozni az egész szezonban, a párosok közül pedig a da Costa-Blomqvist duó mindössze kilencedik, Tomczyk és Catsburg mindössze tizedikek a tabellán. A gyártók között sem sokkal jobb a helyzet a BMW szempontjából, ebben a versenyben a bajorok jelenleg tökutolsók.
Jens Marquardt, a BMW motorsport-igazgatója még tavaly, Sanghajban úgy fogalmazott, a BMW jelenleg tökéletes helyen van a GTE-kategóriában, és egyelőre szinte biztosan nem kapcsolódik be a csúcskategória hypercar-koncepciójának kifejlesztésébe egy saját autóval. Azóta viszont a hírek szerint már a GTE-ben maradás sem biztos, Marquardt legalábbis arról beszélt, hogy erről csak nyáron, a szezon befejeztével döntenek.
„Még nagyon sok mindent meg kell vizsgálnunk, mielőtt döntést hozunk a WEC-program jövőjéről” - szögezte le Marquardt a Motorsport.comnak. „Ezekre fogunk koncentrálni a hátralévő versenyeken. Ha ez megvan, akkor ülünk le megbeszélni, merre megyünk tovább a jövőben. Szerencsés helyzetben vagyunk, mert rengeteg lehetőségünk van, ugyanis rengeteg sorozatban versenyzünk. Így pedig még autót sem kell fejlesztenünk, megvan az, és a csapat is.”
A BMW jelen pillanatban a hírek szerint azért döntésképtelen, mert az is felmerült, hogy az IMSA-ban lépjenek fel a DPI-kategóriába, akár már 2020-tól, de Marquardt szerint ennek megvitatására is csak a Petit Le Mans októberi teljesítése után kerülhet sor. Egyébként nem csak a BMW, hanem a Ford maradása sem biztos, az amerikaiak a WEC-versenynaptár számukra kedvezőtlen változtatásával elégedetlenek.