DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 25. csütörtök
WEC

Így végeztek az F1-esek Le Mans-ban

Huszonhárom egykori és egy jelenlegi Formula-1-es pilóta is részt vett az idei 24 óráson, vegyes sikerrel. Nézzük, mit produkáltak a száguldó cirkusz egykori résztvevői a híres versenyen.

Akik követik az autósportot, azok számára egyértelmű, hogy a 8-as számú Toyotával rögtön három F1-est is megkoronáztak vasárnap Le Mans-ban. Az újonc Fernando Alonsót, Sebastien Buemit és Kazuki Nakajimát. A testvérautóban a második helyen intették le Kamui Kobayashit, neki is bejött az idei Le Mans. Csapattársát, Jose Maria Lopezt csak akkor számolhatnánk ide, ha a korábban az F1-be benevezett US F1 autója indult volna, de végül pályára sosem gurult.

A negyedik helyen végzett az 1-es számú Rebellion Bruno Sennával, valamint (az egyetlen nagydíjon részt vevő) Andre Lottererrel. Az LMP2-es kategóriát megnyerte a 26-os számú G-Drive Oreca Jean-Eric Vergne-nyel, bár eredményüket egy szabálytalanság miatt később törölték, a kizárás sorsára jutottak az üzemanyagtöltő-rendszer manipulálása miatt.

Nézzünk kicsit lejjebb, Juan Pablo Montoyáék 32-es számú, United Autosport autóját a kilencedik helyen intették le. Pastor Maldonado ezúttal nem karambolozott, gárdájuk a tizenegyedik pozícióban fejezte be a viadalt, kettővel megelőzve két hollandot, Giedo van der Gardét és Jan Lammerst. Utóbbi már 1979-ben debütált Le Mans-ban, kilenc évvel később megnyerte és tervei szerint ez volt utolsó részvétele a huszonnégy órás versenyen.

Valószínűleg ez volt Jan Lammers utolsó Le Mans-ja


Will Stevensnek nem sok verseny adatott meg a Formula-1-ben (a Manor istállóval), itt Olivier Panis versenyautójával a tizenötödik pozícióban érkeztek meg. Gianmaria Bruni összesítésben a tizennyolcadik, a GTE-Pro kategóriában pedig második helyen végzett egy Porsche 911-es volánjánál. Közvetlen mögöttük, dobogóra állhatott egy Ford GT-vel Sebastien Bourdais.

Jan Magnussen 1999 óta minden Le Mans-on részt vett, idén egy Corvette autóval huszonegyedik lett, kategórián belül pedig ötödik. Eggyel mögötte végzett egy Dallara LMP2-es versenyautóval Felipe Nasr. A Ferrarinak nem sok babér termett idén, összesítésben huszonharmadikként intették le a GTE-Próban induló Antonio Giovinazzit, aki alighanem egy másik típusú Ferrarit szeretne a jövőben vezetni.

A huszonkilencedik pozícióig kell lemennünk, hogy megtaláljuk Giancarlo Fisichellát, aki a GTE-Amatőr kategóriában második lett, alig fél körrel a győztes mögött. Olivier Beretta is meglátta a kockás zászlót, de a negyvenhárom célba érkező közül csak a negyvenedik helyen, a GTE-Am autók közül pedig kilencedik lett.

Sajnos nem volt esélye célba érni a 11-es SMP Racing autóját vezető Jenson Buttonnak, csapattársának, Vitalij Petrovnak is természetesen ez a sors jutott. Motorhiba fosztotta meg őket a célba futás örömétől alig egy órával a vége előtt (de előtte is hosszú órákon át szerelték már a gépet a garázsban). 

Di Resta használhatatlanra törte autóját

Baleset miatt esett ki Stephane Sarazzin (szintén csak egy versenyen vett részt az F1-ben) a másik SMP autóval, de nem ő ült akkor a volánnál. Paul di Resta öt órával a vége előtt durván falhoz vágta a 22-es United Autosport által indított Ligier-t, szerencsére megúszta sérülés nélkül, a versenyt viszont fel kellett adnia.

Az egyik legrégebbi motoros a szakmában Pedro Lamy, aki 1993 és 1995 között indult a Formula-1-ben a Minardi színeiben. Hat óra elteltével azonban csapattársa, Paul Dalla Lana kicsúszott és a falnak ütközött (idén is), így nem sikerült meglátnia a kockás zászlót.

Vajon jövőre hány F1-est látunk a 24 órás mezőnyében?

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: