Steward
Gobodics Tamás
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2018. április 23. hétfő
WEC

Ötezer versenykilométert, harminc óra alatt

Szombat délután 16 órakor véget ért a hosszú távú futamokat ígérő FIA World Endurance Championship szezon előtti hivatalos tesztje. A két BMW M8 GTE versenyautó összesen 866 kört teljesített a dél-franciaországi Raul Ricard versenypályán.

A BMW MTEK csapat színeiben induló két BMW M8 GTE versenyautó sikerrel teljesítette a hétvégén a hosszú távú futamokat kínáló FIA World Endurance Championship (WEC) 2018 / 2019-es szezonját mozgásba lendítő hivatalos tesztet. A dél-franciaországi Paul Ricard versenypálya rajtrácsán április 6. délelőtt 10 órakor a teljes mezőny felsorakozott, hogy harminc órán keresztül, április 7. délután 16 óráig tempózzanak az 5,861 kilométer hosszú aszfaltcsíkon. A 81-es és 82-es rajtszámot viselő BMW M8 GTE versenyautók együttesen 866 kört, vagyis 5 075 kilométert tettek meg a két nap alatt, a brit Tom Blomqvist, a holland Nick Catsburg, a portugál António Félix da Costa, az osztrák Philipp Eng, a brazil Augusto Farfus, a brit Alexander Sims és a német Martin Tomczyk irányításával.

bmw-ec-teszt-2018

A BMW MTEK csapat főnökének és pilótáinak nyilatkozatai a harmincórás teszt leintése után:

Ernest Knoors, a BMW MTEK csapat főnöke:

„Boldogok vagyunk, hogy egy újabb lépéssel közelebb kerültünk az FIA World Endurance Championship szezonnyitó futamához, hiszen rengeteg munkánk és erőfeszítésünk van abban, hogy idáig eljutottunk. Rengeteg pozitív tapasztalatot szereztünk az elmúlt két nap során, de még bőven van min dolgoznunk a Spa-i szezonnyitóig. Sűrű heteknek nézünk elébe.”

Martin Tomczyk, a 81-es rajtszámú BMW M8 GTE versenyautó német pilótája:

„Ez volt az első alkalom, amikor riválisaink oldalán, a versenyhétvégékre tervezett beállításokkal az FIA World Endurance Championship pályájára gurultunk. Rendkívül hasznos egy ilyen szezon előtti, átfogó tesztlehetőség, hiszen az itt megszerzett tapasztalatokat szép számmal tudjuk kamatoztatni az éles bevetéseken. Minden lépést végigvettünk, a versenyszimulációkkal együtt, így bízom benne, hogy kellően felkészülten érkezünk meg a szezonnyitóra.”

Nick Catsburg, a 81-es rajtszámú BMW M8 GTE versenyautó holland pilótája:

„Felettébb sikeres teszt volt, bár még korai lenne megítélni az erőviszonyokat. Az autó óramű-pontossággal futott, nagyon várom már az FIA World Endurance Championship első rajtját.”

Philipp Eng, a 81-es rajtszámú BMW M8 GTE versenyautó osztrák pilótája:

„Kimagasló jelentőségű teszt volt ez számunkra, hiszen most először néztünk szembe az FIA World Endurance Championship mezőnyének többi tagjával. Szuper volt, hogy lépésről lépésre végigvettük a folyamatokat és mindenhol, ahol kellett, újragondoltuk a stratégiát. E tekintetben ez a teszt sokkalta komolyabb volt, mint az előző, ahol egymagunkban körözgettünk.”

Augusto Farfus, a 82-es rajtszámú BMW M8 GTE versenyautó brazil pilótája:

„Nagyon pozitív teszt volt. Rengeteg jó kilométert teljesítettünk. Ez volt az első alkalom, amikor a 82-es rajtszámot viselő versenyautó teljes csapata együtt gurult fel az FIA World Endurance Championship aszfaltjára. Az elmúlt két nap egyik legfontosabb hozadéka kétségkívül az, hogy mindannyian hasonló véleménnyel vagyunk az autóról és szinte ugyanazok a visszajelzéseink. Fantasztikus együttműködés elé nézünk az idényben.”

António Félix da Costa, a 82-es rajtszámú BMW M8 GTE versenyautó portugál pilótája:

„Nagyszerű, hogy végre elrajtol az idei FIA World Endurance Championship. Hosszú-hosszú ideje dolgozunk már ezen a projekten, és nagy öröm látni, hogy a BMW M8 GTE végre megérett az éles versenyre. Az első rajt a 6-órás megmérettetés lesz Spa-ban, már alig várom!”

Alexander Sims, a 82-es rajtszámú BMW M8 GTE versenyautó brit pilótája:

„Részletekbe menően tesztelhettük, finomhangolhattuk és tökéletesíthettük átfogó és ambiciózus programunkat, amely kiváló eredmény. Jó távot tudtunk kiautózni a technikából, és vezetői szempontból külön hasznosnak éltem meg, hogy már a Spa-Francorchamps-i szezonnyitó előtt alkalmunk nyílt versenykörülmények között megtapasztalni a Michelin gumiabroncsait.”

Az FIA World Endurance Championship 2018 / 2019-es idényének futamai:

- 2018. május 5.: 6-órás futam a belgiumi Spa-Francorchamps versenypályán

- 2018. június 16-17.: 24-órás futam a franciaországi Le Mans versenypályáján

- 2018. augusztus 19.: 6-órás futam a nagy-britanniai Silverstone versenypályán

- 2018. október 21.: 6-órás futam a japán Fuji Speedway versenypályán

- 2018. november 18.: 6-órás futam a kínai Shanghai International Circuit versenypályán

- 2019. március 16-17.: 12-órás futam az egyesült államokbeli Sebring International Raceway versenypályán

- 2019. május 4.: 6-órás futam a belgiumi Spa-Francorchamps versenypályán

- 2019. június 15-16.: 24-órás futam a franciaországi Le Mans versenypályáján

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?