Steward
Balogh Tamás
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2018. június 24. vasárnap
WEC

A Toyota két rekordot is megdöntene

Fernando Alonsónak azonnal két csúcs megdöntésével is lenne esélye beírni magát a WEC történelmébe, Le Mans-ban. A Toyota magasra tette a mércét magának, de teljesíteni akarja.

A japán gyártó, hosszú évek próbálkozása után idén végre mindenképpen megszerezné a vállalat első, Le Mans-i sikerét a híres, 24 órás viadalon. Miután nemrég az Audi, tavaly pedig a Porsche vonult ki a WEC-szériából, a Toyota valódi rivális nélkül maradt az LMP1-es kategóriában.

Az esetleges érdektelenségnek sikerült elejét venni azzal, hogy a Toyota leszerződtette Fernando Alonsót, ráadásul nem kizárólag Le Mans-ban, hanem a teljes idényben versenyez az egyik japán autóban. A 24 órás során megtett legnagyobb távot eddig az Audi állította fel, még 2010-ben, ennek megdöntésére fáj a foga a Toyotának, valamint az eddigi leggyorsabb kört is szeretnék átadni a múltnak.

„Kell, hogy legyenek konkrét céljaink. Megdönthetjük-e a leggyorsabb kör idejét, vagy az eddigi leghosszabb megtett távot? Úgy számoltunk, erre tavaly is meglett volna az esélyünk, sima menetre lenne szükségünk, hogy mi tehessük meg a legtöbb kilométert a versenyen. Ezek olyan kihívások, amelyeket szeretnek a mérnökeink” – nyilatkozta Rob Leupen, a Toyota LMP1-es stábjának versenyigazgatója a motorsport.com szaklapnak.

Nemrég három gyártó versengett a győzelemért, most csak egy

„Ez hoz magával némi plusz nyomást, de az alapvető nyomás nem a körrekorddal, vagy a távval kapcsolatos, hanem hogy sikerül-e győznünk” – tette hozzá a szakember. A Toyotának egyértelmű fölénye lesz a hibrid-meghajtást nélkülöző riválisokkal szemben, de akkor nem vesznek inkább vissza a japánok a tempóból, hogy biztos legyen a célba érés?

„Ha megkérdeznénk magunktól, hogy az előny tudatában visszaveszünk-e a sebességből, a válasz azonnal az lenne, hogy nem. Ezeket az autókat egy adott sebességi tartományra tervezték, ahol a legbiztonságosabban működik. Akár harminc másodpercre van a konkurencia, akár egy kör hátrányban, nem igazán változtat semmin. Ha drasztikusan lelassulunk, a gumik veszítenek a hőmérsékletből, így csökken a tapadás. Ilyenkor túl sok energiát is nyerünk vissza, ami túlzottan telíti az akkumulátort” – magyarázta a Toyota technikai igazgatója, Pascal Vasselon.

Az Audi triója, Timo Bernhard, Romain Dumas és Mike Rockefeller tartja egyelőre a 24 órás távolsági rekordját, 397 megtett körrel, ami több, mint 3362 mérföldet takar.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?