Steward
Balogh Tamás
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2018. február 25. vasárnap
WEC

Áthelyezték a japán versenyt Alonso kedvéért

Megtörtént, amiről pletykáltak: új időpontot kapott a Fuji Speedway WEC-fordulója, hogy Fernando Alonso indulhasson rajta. Csakhogy az esemény így egy másik hosszútávú versennyel ütközik, számos érintett pilóta bosszúságára.

A WEC 2018-19-es szezonjának japán fordulóját október 21-én tartották volna, ugyanazon a hétvégén, melyen a Formula-1-es USA Nagydíjat. McLarennel való, elsődlegességet élvező szerződése értelmében Fernando Alonsónak ki kellett volna hagynia ezt a hétvégét, amely világbajnoki reményei számára jelentős érvágást jelentett volna.

A Fuji Speedway – melynek tulajdonosa Alonso csapata, a Toyota – ezért kérvényezte a WEC szervezőitől, hogy helyezzék át a hatórás versenyt. Az ACO pénteken bejelentette, hogy a forduló új időpontot kapott, október 14-ét. Az első tervezetben is ez lett volna a japán hétvége időpontja.

Csakhogy ugyanezen a hétvégén tartják a Petit Le Mans nevű hosszútávú versenyt az amerikai Road Atlantán, mivel pedig a WEC és más sorozatok között nagy az átjárás, számos pilóta tervezett indulni ezen az eseményen. Az első időpontáthelyezés éppen azért történt meg, hogy számukra lehetővé tegyék az USA-ban szereplést.

Most elhárult az akadály az elől, hogy Alonso a WEC mind az öt 2018-as versenyén induljon, másokat azonban ellehetetlenített a módosítás. Mike Conway-nek (szintén a Toyota versenyzője), Bruno Sennának, Renger van der Zandének, valamint a Ford és BMW számos versenyzőjének mindkét versenyen jelenése lett volna – néhányan már kinyilvánították felettébb dühös véleményüket a közösségi médiában.

A pénteki sajtóeseményen közzétették a WEC, valamint a Le Mans-i 24 órás nevezési listáját. Ezek elsősorban a csapatok listáját tartalmazzák, a versenyzők névsorának nagyjából egyharmada még hiányzik. Le Mans-ban 60, a teljes 2018-19-es szezonban a maximális 36 egység indul. Utóbbi az eddigi legnépesebb a WEC történetében, és az LMP1-esek létszáma különösen dicséretes, 10 autót neveztek az első vonalba.

A Porsche kiszállása után a Toyota maradt az egyedüli gyári résztvevő, ezért a szabályokat módosították, hogy privát csapatok is eséllyel indulhassanak a győzelemért. Ennek eredményeként a két Toyota mellett a Rebellion, SMP Racing és Manor két-két, a ByKolles és Dragonspeed egy-egy autóval szerepel. A teljes nevezési lista itt tekinthető végig.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?