DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 25. csütörtök
WEC

Hivatalos: Döntött WEC-programjáról a Toyota

Bár az elmúlt hetekben lehetett hallani biztató jeleket, egészen mostanáig kellett várni, hogy kiderüljön, a Toyota csatlakozik-e az LMP1-et elhagyó Porschéhoz, vagy egyedüli gyártóként nekivág a szuperszezonnak.

Közel egy évtizeddel a világgazdasági válság kezdete után most néhány élvonalbeli versenysorozat ismét küszködni kezdett a nevezők létszáma miatt. A WTCC mellett a Hosszútávú világbajnokság, a WEC van kitéve ennek a veszélynek, ahonnan tavaly az Audi, idén pedig a Porsche is távozott az LMP1-es kategóriából (a Formula-E kedvéért), egyedüli gyári csapatként hagyva a Toyotát a prototípusok között. A riválisok kiszállása nyomán a Le Mans-i győzelemre még mindig áhítozó japánoknak is el kellett gondolkodniuk azon, érdemes-e maradniuk, ám miután segédkeztek az új szabályok megfogalmazásában, amelyek szorosabbá tehetik a küzdelmet köztük és a privát LMP1-es indulók között, végül a maradás mellett döntöttek.

DQ6tSzpX0AAW1zA



Néhány elejtett nyilatkozat mellett az is utalhatott már a folytatásra, hogy Bahreinben Fernando Alonsónak is tesztlehetőséget adtak, akinek vágya, hogy jövőre, lehetőleg a japánok színeiben rajthoz álljon Le Mans-ban.

A Toyota végül ma, december 19-én jelentette be hivatalos közleményben, hogy tagja marad a WEC-nek a 2018-2019-es szezonban. A soron következő éppen egy különleges, minden korábbinál hosszabb versenyévad lesz a bajnokság történetében, amely tulajdonképpen másfél szezonon át, idén májustól jövő júniusig tart majd, amit követően a WEC átáll az ősszel kezdődő és a tavasz végén Le Mans-ban záródó lebonyolításra.

A csapat a versenyzői felállást egyelőre nem ismertette, elmondásuk szerint arra a jövő év elején kerül majd sor, de sejtések szerint két autójukon eddig osztozó mind a hat pilótájukat megtartják Sebastien Buemi, Kazuki Nakajima, Anthony Davidson, Mike Conway, Kamui Kobayashi és Jose Maria Lopez személyében. Ha Alonso csatlakozna a 24 órás versenyre, akkor ezt egy Le Mans-ban indított esetleges harmadik autó volánjánál teheti meg.

A Toyota most csak erre az előttünk álló szezonra kötelezte el magát, a 2019-es Le Mans-i 24 órást követően újabb döntés vár rájuk a folytatást illetően.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: