Steward
Gobodics Tamás
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2017. november 20. hétfő
WEC

WEC: A Toyota nyerte a köd miatt kétszer leállított versenyt

Két piros zászló és hat biztonsági autó: az eső és köd jelentősen behatárolta az akciót Japánban. Hiába rajtolt az élről a 2-es Porsche, Hartley-ék nem lettek bajnokok Fujiban.

Hiába szerezte meg a pole-pozíciót a 2-es Porsche – Earl Bamber, Timo Bernhard és Brendon Hartley egysége – Fujiban, két versennyel a szezon befejezése előtt, melyen a világbajnoki címet is bebiztosíthatták volna, a trió előnye elveszett, mikor először érkezett biztonsági autó a pályára. Később egy kör hátrányba kerültek, mivel nem biztonsági autós fázis alatt, hanem tiszta pályán álltak a bokszba. A 2-es autó végül dobogón sem végzett, negyedikként ért célba.

Esős körülmények között – amikor épp folyt a versenyt – a Toyota diktálta a tempót, zsinórban négy Porsche-siker után győzelmet szerezve hazai terepen. A Fuji versenypályára több ízben is sűrű köd telepedett. A 6 órára kiírt futam először 33 percre állt, majd 1 óra 40 perccel a tervezett befejezés előtt ismét megszakították piros zászlóval. 

A mezőny innentől a célegyenesben várakozott az újraindításra. Egészen 5 óra 45 percig úgy tűnt, folytatódhat még a verseny, végül az utolsó negyedórában határoztak arról, erre nem kerül sor. A piros zászló bemutatásakor a 8-as Toyota vezetett a 7-es testvérautó előtt, így Kazuki Nakajima, Sebastien Buemi és Anthony Davidson trióját hirdették ki győztesként, habár utóbbi egyáltalán nem ült autóban, nem került rá sor a versenyen.

Magabiztos szerepléssel Nicolas Prost, Bruno Senna és Julien Canal nyerték az LMP2-t a Rebellion 31-es számú Oreca-Gibsonjával. A GTE kategóriában nyertes Ferrari párosa, James Calado és Alessandro Per Guidi a bajnokság vezetését is átvették, miután a két incidensbe keveredő, majd egyperces stop-and-go büntetést kapó fordos Andy Priaulx-t és Harry Tincknellt csak nyolcadikként értékelték. Francesco Castellacci és Thomas Flohr csapattársaként a korábban DTM-ből ismert Miguel Molina állhatott a dobogó legfelső fokára a GT kategória amatőr értékelésében.

 

A fuji 6 órás végeredménye: 

    Versenyző Csapat Körök Hátrány
1 Sébastien Buemi Toyota Gazoo Racing 113 4:24:50.950
    Anthony Davidson Toyota    
    Kazuki Nakajima      
2 Mike Conway Toyota Gazoo Racing 113 1.498
    Kamui Kobayashi Toyota    
    José María López      
3 Neel Jani Porsche LMP Team 113 2.272
    André Lotterer Porsche    
    Nick Tandy      
4 Timo Bernhard Porsche LMP Team 112 1 kör
    Earl Bamber Porsche    
    Brendon Hartley      
5 31  Julien Canal Vaillante Rebellion 110 3 kör
    Nicolas Prost ORECA/Gibson    
    Bruno Senna      
6 36  Nicolas Lapierre Signatech Alpine Matmut 110 3 kör
    Gustavo Menezes Alpine/Gibson    
    André Negrão      
7 38  Ho-Pin Tung Jackie Chan DC Racing 110 3 kör
    Oliver Jarvis ORECA/Gibson    
    Thomas Laurent      
8 28  François Perrodo TDS Racing 110 3 kör
    M.Vaxivière ORECA/Gibson    
    Emmanuel Collard      
9 24  Matt Rao CEFC Manor TRS Racing 110 3 kör
    Ben Hanley ORECA/Gibson    
    Jean-Éric Vergne      
10 26  Roman Rusinov G-Drive Racing 110 3 kör
    Pierre Thiriet ORECA/Gibson    
    James Rossiter      
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?