Steward
Admin
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2017. december 18. hétfő
WEC

Csapatutasítás döntött a WEC austini versenyén

A bajnoki győzelemre fő esélyes, 2-es számú Porsche zsinórban negyedik győzelmét is megszerezte Észak-Amerikában: de csak miután a testvérautó percekkel a leintés előtt elengedte.

Nem elég, hogy a szezon végén kiszálló Porsche dominálja a hosszútávú világbajnokság versenyeit, esélyt sem adva a Toyotának – a gyártó Le Mans óta veretlen, a Nürburgringtől kezdve pedig folyamatosan 1-2-ben végez –, de még a szabad versenyt is meggátolja egységei között.

A győztes pozícióban levő, Nick Tandy, Neel Jani és Andre Lotterer nevével fémjelzett 1-es Porsche először egy órával a vége előtt állt félre a Bernhard–Bamber–Hartley csapat elől, azonban miután az utolsó kiállásnál kevesebb üzemanyagot vettek fel, újra az élre kerültek. Tandy 10 másodperc előnyben volt, mikor újra lelassított, és nyolc perccel a vége előtt másodszor is elengedte Bambert, a másik autónak ajándékozva a győzelmet.

A Toyota az első kiállások előtt vezetett is, mivel megspóroltak egy kerékcserét, és a japán gyártó még lőtávolban volt a verseny közepén, mikor a biztonsági autó megérkezett. A lendület azonban nem tartott ki a végéig, így Sebastien Buemi és Kazuki Nakajima az Anthony Davidsont helyettesítő Stephane Sarrazinnel csak harmadik lett: a 8-as Toyota lemaradása Austin után már 51 pont az összetettben.

Az LMP2 tavalyi bajnoka, a Signatech Alpine első idei győzelmét szerezte a Lapierre–Menezes-Negrao trióval, habár úgy nézett ki, elúszhat a győzelem, mikor a verseny befejező szakaszában egy perc előny birtokában kiálltak, hogy a hátsó karosszériaegység cseréjével megjavítsák a hibás féklámpát. James Calado és Alessandro Pier Guidi Ferrarija győzött a GTE Pro kategóriában, habár kétszer is félperces hátrányban voltak, míg az amatőrök között az Aston Martin könyvelt el sikert Dalla Lanával, Lamyval és Laudával. 

Az austini 6 órás eredménye:

  Kategória Versenyzők Csapat Autó kör Hátrány
1 LMP1 T.Bernhard, E.Bamber, B.Hartley Porsche LMP Team Porsche 192 6:00:52.444
2 LMP1 N.Jani, A.Lotterer, N.Tandy Porsche LMP Team Porsche 192 0.276
3 LMP1 S.Buemi, S.Sarrazin, K.Nakajima Toyota Gazoo Racing Toyota 192 21.956
4 LMP1 M.Conway, K.Kobayashi, J.M.Lopez Toyota Gazoo Racing Toyota 192 45.026
5 LMP2 N.Lapierre, G.Menezes, A.Negrao Signatech Alpine Matmut Alpine/Gibson 177 15 kör
6 LMP2 M.Beche, D.H.Hansson, N.Piquet Jr. Vaillante Rebellion ORECA/Gibson 176 16 kör
7 LMP2 J.Canal, N.Prost, B.Senna Vaillante Rebellion ORECA/Gibson 176 16 kör
8 LMP2 H-Pin Tung, O.Jarvis, T.Laurent Jackie Chan DC Racing ORECA/Gibson 176 16 kör
9 LMP2 D.Cheng, A.Brundle, T.Gommendy Jackie Chan DC Racing ORECA/Gibson 175 17 kör
10 LMP2 M.Rao, B.Hanley, J-E.Vergne CEFC Manor TRS Racing ORECA/Gibson 175 17 kör
11 LMP2 F.Perrodo, M.Vaxiviere, E.Collard TDS Racing ORECA/Gibson 174 18 kör
12 LMP2 R.Rusinov, P.Thiriet, A.Lynn G-Drive Racing ORECA/Gibson 168 24 kör
13 GTE Pro J.Calado, A.P.Guidi AF Corse Ferrari 167 25 kör
14 GTE Pro M.Christensen, K.Estre Porsche GT Team Porsche 167 25 kör
15 GTE Pro D.Rigon, S.Bird AF Corse Ferrari 167 25 kör
16 GTE Pro N.Thiim, M.Sorensen Aston Martin Racing Aston Martin 167 25 kör
17 GTE Pro D.Turner, J.Adam, D.Serra Aston Martin Racing Aston Martin 167 25 kör
18 GTE Pro R.Lietz, F.Makowiecki Porsche GT Team Porsche 166 26 kör
19 GTE Pro A.Priaulx, H.Tincknell Ford Chip Ganassi Team UK Ford 166 26 kör
20 GTE Pro S.Mucke, O.Pla Ford Chip Ganassi Team UK Ford 166 26 kör
21 GTE Am P.D.Lana, P.Lamy, M.Lauda Aston Martin Racing Aston Martin 162 30 kör
22 GTE Am Mok W.S., K.Sawa, M.Griffin Clearwater Racing Ferrari 162 30 kör
23 GTE Am T.Flohr, F.Castellacci, M.Molina Spirit of Race Ferrari 159 33 kör
24 GTE Am C.Ried, M.Cairoli, M.Dienst Dempsey-Proton Racing Porsche 148 44 kör
- GTE Am M.Wainwright, B.Barker, N.Foster Gulf Racing Porsche 92 kiesés
- LMP2 R.Gonzalez, S.Trummer, V.Petrov CEFC Manor TRS Racing ORECA/Gibson 51 kiesés
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?