Steward
Admin
WEC

Kettős győzelmet szerzett a Porsche Mexikóban

Kört adott a Toyotának a címvédő márka mindkét autója a WEC ötödik versenyén: a szezon vége még messze, de Hartley, Bernhard és Bamber triójának pontelőnye már tetemes.

Az idény végén kiszálló Porsche két autója végig uralta a mexikóvárosi 6 órás futamot: a verseny végére kört adtak a Toyotáknak. A német márka számára fennakadást egyedül az okozott, hogy üzemanyagfolyás-mérőt kellett cserélniük a bokszutcában, továbbá az 1-es számú – Neel Jani, Nick Tandy és Andre Lotterer nevével fémjelzett – egység áthajtásos büntetést kapott bokszutcai gyorshajtás miatt, melyet a szabályozóval adódó probléma okozott.

A győzelmet így Brendon Hartley, Timo Bernhard és Earl Bamber 2-es számú Porschéja szerezte meg, zsinórban harmadszorra: az eredménynek köszönhetően már 40 pont az előnyük a világbajnokságban, tekintélyes különbség, habár a szezon kilenc versenyéből négy még hátravan. A győztes egység előnye 30 másodpercet tett ki Lotterer áthajtásosa miatt, mikor azonban Jani az utolsó etapra átült az autóba, 7 másodpercre dolgozta le ezt Bernhardhoz képest. A Toyota hiányt szenvedett leszorítóerőben a nagy tengerszint feletti magasságon található pályán, így nem volt versenyképes a hétvégén. A bajnokságban második helyen álló Buemi, Davidson, Nakajima trió állt a dobogó alsó fokára.

A Rebellion Racing első LMP2-es sikerét szerezte abszolút ötödik hellyel: Bruno Senna, Nicolas Prost és Julien Canal végig vezette a versenyt, leszámítva egy rövid periódust az utolsó órában, amikor a Manor az élre állt. Senna meg is pördült az üldözés közben, ám végül visszavette az elsőséget, a Manor pedig a kategória második helyét is elbukta Ben Hanley megforgása után.

Davide Rigon és Sam Bird Ferrarija egy másodperccel megelőzte Nicki Thiim és Marco Sorensen Aston Martinját a GTE Pro befutójánál, de túl gyorsan haladtak a teljes pályás sárga zászlós időszakban egy órával a vége előtt, ezért 10 szekundumot hozzáadtak idejükhöz, a győzelem pedig az Aston Martiné lett. A GTE Am osztályt a Dempsey-Proton Porsche nyerte.

 

A mexikói 6 órás eredménye:

  Kat. Versenyző Csapat Autó Körök Hátrány
1 LMP1 T.Bernhard, E.Bamber, B.Hartley Porsche LMP Team Porsche 240 6:00:05.757
2 LMP1 N.Jani, A.Lotterer, N.Tandy Porsche LMP Team Porsche 240 7.141s
3 LMP1 S.Buemi, A.Davidson, K.Nakajima Toyota Gazoo Racing Toyota 239 1 kör
4 LMP1 M.Conway, K.Kobayashi, J.M.Lopez Toyota Gazoo Racing Toyota 239 1 kör
5 LMP2 J.Canal, N.Prost, B.Senna Vaillante Rebellion ORECA/Gibson 219 21 kör
6 LMP2 N.Lapierre, G.Menezes, A.Negrao Signatech Alpine Matmut Alpine/Gibson 219 21 kör
7 LMP2 M.Rao, B.Hanley, J-E.Vergne CEFC Manor TRS Racing ORECA/Gibson 219 21 kör
8 LMP2 R.Rusinov, P.Thiriet, A.Lynn G-Drive Racing ORECA/Gibson 219 21 kör
9 LMP2 M.Beche, D.H.Hansson, N.Piquet Jr. Vaillante Rebellion ORECA/Gibson 218 22 kör
10 LMP2 D.Cheng, A.Brundle, T.Gommendy Jackie Chan DC Racing ORECA/Gibson 218 22 kör
11 LMP2 F.Perrodo, M.Vaxiviere, E.Collard TDS Racing ORECA/Gibson 218 22 kör
12 LMP2 R.Gonzalez, S.Trummer, V.Petrov CEFC Manor TRS Racing ORECA/Gibson 217 23 kör
13 LMP2 H-Pin Tung, O.Jarvis, T.Laurent Jackie Chan DC Racing ORECA/Gibson 211 29 kör
14 GTE Pro N.Thiim, M.Sorensen Aston Martin Racing Aston Martin 209 31 kör
15 GTE Pro D.Rigon, S.Bird AF Corse Ferrari 209 31 kör
16 GTE Pro R.Lietz, F.Makowiecki Porsche GT Team Porsche 208 32 kör
17 GTE Pro A.Priaulx, H.Tincknell Ford Chip Ganassi Team UK Ford 207 33 kör
18 GTE Pro M.Christensen, K.Estre Porsche GT Team Porsche 207 33 kör
19 GTE Pro J.Calado, A.P.Guidi AF Corse Ferrari 206 34 kör
20 GTE Pro S.Mucke, O.Pla Ford Chip Ganassi Team UK Ford 205 35 kör
21 GTE Am C.Ried, M.Cairoli, M.Dienst Dempsey-Proton Racing Porsche 204 36 kör
22 GTE Am P.D.Lana, P.Lamy, M.Lauda Aston Martin Racing Aston Martin 203 37 kör
23 GTE Am M.Wainwright, B.Barker, N.Foster Gulf Racing Porsche 203 37 kör
24 GTE Am T.Flohr, F.Castellacci, M.Molina Spirit of Race Ferrari 201 39 kör
25 GTE Am Mok W.S., K.Sawa, M.Griffin Clearwater Racing Ferrari 199 41 kör
- GTE Pro D.Turner, J.Adam, D.Serra Aston Martin Racing Aston Martin 83  
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?