DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 20. szombat
WEC

WEC: Győzött a búcsúzó Audi, bajnok a Porsche

A Hosszútávú-világbajnokság bahreini szezonzáróján kettős győzelmet szerzett az ingolstadti gyártó, s bár a dráma sem maradt el, küzdelem nélkül dőlt el a sorozat bajnoki címe a Porsche és a Toyota között.

A bahreini hat órás verseny előtt a 2-es számú Porsche (Marc Lieb/Neel Jani/Romain Dumas) 17 pontos előnnyel rendelkezett a Toyota 6-os egysége (Mike Conway/Stephane Sarrazin/Kamui Kobayashi) előtt. Ennek értelmében a japánoknak legalább második helyen kellett volna célba érniük ahhoz, hogy elhódítsák a WEC 2016-os bajnoki címét, a másodikat 2014 után. Arra viszont kevesen számítottak, hogy a búcsúzó Audi olyan domináns teljesítményt nyújt szombaton, mint amikor a sportautózás koronázott királyai voltak.



A pole-pozíciót megszerző 8-as autó (Lucas di Grassi/Loic Duval/Marc Lieb) helyzete az élen egyetlen pillanatra sem tűnt megingathatónak, s bár a verseny nagy részében kéz a kézben autózott a 7-es géppel (André Lotterer/Marcel Fassler/Benoit Tréluyer) a hat óra végén 16 másodperccel előzte meg a testvérautót, és több mint egy perccel a tavalyi világbajnok, és az egyes rajtszámot levető Porschét. A bajnoki küzdelemhez a 6-os Toyotának mindenképpen az első két hely egyikén kellett volna hajtania, de a futam 201 köre során egyszer sem alakult ki olyan helyzet számukra, amikor reménykedhettek volna a bajnoki címben.

Egy alkalommal felgyulladt a fény az alagút végén: egy órával a rajt után az addig harmadik helyen hajtó bajnoki éllovas Porsche lelassult a pálya hármas szektorában. A csapat balszerencséjére az egység éppen egy körrel ezt megelőzően járt a bokszban, s mint kiderült, defekt hátráltatta a Neel Janiékat. A 2-es autó az egyik GTE-Am-kategóriás KCMG-Porschéval(!) ütközött, a kényszercserével pedig visszaesett a hetedik helyre, de a bajnoki ellenfél Toyota még így is csak az ötödik helyen hajtott, ebből a pozícióból pedig a leintésig sem tudott elmozdulni.

A versenyt egyetlen sárga zászlós szakasz szakította meg, éppen a verseny felénél, amikor a 97-es Aston Martin (GTE-Am) elhagyta egyik kerekét, ez azonban nem kavarta fel az állóvizet az LMP1-es gépek között. Az Audi tovább viharzott a fölényes kettős győzelemig, de nem csak miattuk áradtak túl az érzelmek a leintésnél: a Porsche tavalyi világbajnoka, Mark Webber vihette célba a csapat 1-es autóját a harmadik helyre.

Az LMP2-es kategóriában a 26-os G-Drive Oreca szerezte meg a győzelmet a mezőny végéről indulva, miután az időmét követő mérlegelésen nem feleltek meg az előírt súlyhatárnak. A GTE-Pro kategóriában a 95-ös Aston Martint hajtó Nicki Thiim és Marco Sorensen győzelemmel hódította el a bajnoki címet, miután profitáltak a fentebb említett testvérautó kieséséből. A GTE-Am bahreini győztese az Abu Dhabi Proton Racing egysége lett, az összetett elsőség viszont az AF Corse kezébe került, miután harmadik helyen sikerült célba érniük.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: