Steward
Admin
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2017. február 19. vasárnap
WEC

Öt ok, hogy miért nézd a WEC-szezonzárót!

A Hosszútávú-világbajnokság hat órás bahreini futamával egy korszak zárul le a szériában, ezért hoztunk öt érvet, hogy miért lenne hiba kihagyni a sivatagi száguldást.

A bajnoki csata miatt

A Porsche 2-es számú egysége (Marc Lieb/Neel Jani/Romain Dumas) már Kínában elhódíthatta volna a koronát, de a 6-os Toyota (Stephane Sarrazin/Kamui Kobayashi/Mike Conway) második helye miatt ez nem sikerült nekik. Persze a szezonzáróra így is 17 pontos előnnyel érkeztek, így elég csak egy hatodik helyet begyűjteniük ahhoz, hogy zsinórban második alkalommal is bajnoki címet szerezzenek a Porschénak. De elég csak visszatekinteni a tavalyi futamra, hogy lássuk, a WEC-ben bármi megtörténhet. Sőt, az LMGTE-Pro kategóriában hat autó is esélyes a végső győzelemre!

Az Audi búcsúja miatt

Az ingolstadtiak 18 év után intenek búcsút a hosszútávú versenyzés csúcskategóriájának - 2016 nem sikerült fényesen számukra, hiszen csak egy győzelmet szereztek, de távozásukat megszépítheti egy remek eredmény, ahol 8-as egységük (Lucas di Grassi/Oliver Jarvis/Loic Duval) pole-ból várhatja a hat órás rajtját.

Mark Webber visszavonul az autóversenyzéstől

Az ausztrál pilóta F1-es búcsúját követően három évet töltött el a WEC-ben, ahol tavaly a csúcsra ért, hiszen Brendon Hartley-val és Timo Bernharddal együtt megnyerték az LMP1-es kategóriát. Webberék a legutóbbi öt versenyből négyet megnyertek, és a második helyről várhatják a szezonzárót.

Biztosan remek versenyzést látunk majd

A WEC szokás szerint lenyűgöző kerék-kerék elleni csatákat produkál, az Audi, a Porsche és a Toyota pedig talán minden eddiginél közelebb áll egymáshoz teljesítmény terén, így hasonló tűzijátékban reménykedhetünk Bahreinben is.

Egy éra is lezárul

Nem csak az Audi és Mark Webber az egyetlen távozó: könnyen lehet, hogy a négykarikások néhány versenyzője sem tud majd magának állást találni, de hasonlókat pletykálnak a Porsche és Toyota felől is. A Rebellion kiszáll az LMP1-L-ből, és LMP2-re vált mely kategóriában utoljára láthatjuk egymásnak feszülni a jelenlegi generációs autókat.

Forrás: WTF1

Olvastad már?