DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 29. péntek
WEC

A Ford utolsó próbatétele Le Mans előtt

A Ford Chip Ganassi Racing csapat Ford GT-i újra pályára lépnek a héten; a versenygépek ezúttal a Spa 6 órás futamon állnak rajthoz, alig két héttel azután, hogy Silverstone-ban debütáltak a FIA Hosszútávú Világbajnokságon.

Ha bármelyik nemzetközi autóversenyzőt a kedvenc helyeiről kérdezzük, a belga Spa-Franchorchamps Grand Prix pálya egészen biztosan előkelő helyen szerepel majd a listán. Ez a trükkös, hét kilométer hosszú aszfaltsáv hullámvasútként kanyarog az Ardennek erdőségében, komoly próba elé állítva az autókat és pilótáikat. A pályát olyan legendás kanyarok tarkítják, mint az ‘Eau Rouge’ vagy a ‘Blanchimont’, így tökéletes helyszínnek ígérkezik a Le Mans 24 órás futam előtti utolsó komoly főpróbához.

FordGT_2016_WEC_from_three_quartersmall



A Ford Chip Ganassi Racing csapat a Silverstone-ban elért negyedik-ötödik helyezés után azonnal a spanyolországi Motorland Aragon versenypályára utazott, ahol fontos tartóssági teszteknek vetette alá autóit.

“A Motorlandban végrehajtott tesztek célja az volt, hogy kitapasztaljuk Ford GT tűréshatárát egy hosszú távú futamon,” mondta el George Howard-Chappell, a WEC csapat főnöke. “Olyan távot teljesítettünk, ami sokkal hosszabb volt, mint a Le Mans 24 órás futam, így hát igencsak hiszünk autónk megbízhatóságában. Le Mans előtt Spa lesz az utolsó versenyünk, és jólesik eljátszani a gondolattal, hogy javíthatnánk a múltkori teljesítményünkön, és Spa-ban már dobogós helyet szerezhetnénk.”

Stefan Mücke jól tudja, hogyan lehet összehozni egy gyors kört Spa-ban, hiszen ő tartja itt a GTE Pro kategória köridő-rekordját. A német pilóta, valamint Olivier Pla és Billy Johnson ötödikként értek célba Silverstone-ban a 66-os rajtszámú Ford GT-vel, most pedig arra készülnek, hogy ennél is jobb helyen végeznek.

“A silverstonei-i futam nagyon ígéretes volt,” mesélte Mücke. “Az autó egy óramű pontosságával működött, a csapat pedig remek munkát végzett – különösen annak fényében, hogy a verseny során végrehajtott kiállások az első ‘éles’ akcióink voltak. Most pedig készen állunk a következő lépésre, ami nem más, mint a dobogós helyezés! Spa az egyik kedvenc versenypályám, úgyhogy már nagyon várom, hogy ott vezethessem a Ford GT-t. Remek kanyarkombinációk várnak ott ránk, és azt hiszem, Spa nagyon jól passzol majd az autóinkhoz.”

Marino Franchitti, Harry Tincknell és Andy Priaulx 67. rajtszámú autója negyedikként lépte át a célvonalat Silverstone-ban, éppen csak lemaradva a dobogóról. Priaulx, a háromszoros túraautó-világbajnok most úgy érzi, összejöhet egy ezüstérem.

FordGT_2016_WEC_head_onsmall

“Remek lenne dobogós helyet szerezni Spa-ban,” nyilatkozta Priaulx. “Silverstone-ban lenyűgözően megbízhatónak bizonyult az autó és a csapat, márpedig ez biztató alapokat jelent a következő futamhoz. Spa egyébként is jól passzol a stílusomhoz: ez egy gyors pálya, ahol sokat számítanak a helyes beállítások, mi pedig e téren nagy tapasztalatokat szereztünk már a Ford GT-vel.”

“Igencsak ambiciózus csapat a miénk,” vélekedett Priaulx. “A nagy kérdés persze kimondatlanul is ott lebeg: elegendő-e két előzetes futam, mielőtt rajthoz állunk Le Mans-ban? Én személy szerint nagyon elégedett vagyok azzal, hogy ennyire rövid idő alatt ilyen sokra jutottunk, szóval minden tiszteletem George Howard-Chappellnek és a Ford Chip Ganassi Racing csapatának. Adott tehát egy 24 órás versenyekre kalibrált autó és egy ütőképes csapat; lássuk, mit hozunk össze Spa-ban!”

A Ford GT-k csütörtökön 12:15 órakor lépnek pályára Spa-ban az első szabad edzésen. A GTE időmérő futam pénteken 16:05 órakor startol, a WEC Spa 6 órás versenyt pedig szombaton 14:30 órakor indítják.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: