DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 25. csütörtök
WEC

A riválisok véleménye a radikális LMP1-es Nissanról

A japán gyártó nemrégiben leleplezett új LMP1-es versenygépe, a frontmotoros, elsőkerék-meghajtású GT-R LM NISMO az Audi, a Porsche és a Toyota szakembereiből is komoly érdeklődést váltott ki.

A Nissan ugyanis radikálisan újszerű és a többi gyártóétól eltérő megoldásokat alkalmazott új Le Mans-i 24 órás és WEC modelljén, amely mellett a riválisok sem tudtak elmenni szó nélkül, és kíváncsian várják, hogy a pályán milyen eredményre vezet majd ez a merész megközelítés.

Az Audi LMP1-es projektvezetője, Christopher Reinke például a következőket találta mondani: „Már tavaly is nagyon izgalmas volt három különböző koncepció összecsapását megfigyelni a pályán, míg most ennek az eddigiektől is még inkább eltérő negyedik koncepciónak a megjelenése még izgalmasabbá teszi majd a versenyeket. Kivívták a tiszteletünket ezzel a bátor megközelítéssel, és lenyűgöző lenne, ha ők is egyből az élmezőnyben tudnának harcolni idén.”



A Porsche LMP1-es technikai igazgatója, Alex Hitzinger bátornak, ugyanakkor kockázatosnak nevezte a Nissan új versenygépét. „Ez a koncepció nagyon nagy hátrányokat rejt magában, és egy íróasztal mögött képeket nézegetve nem lehet megmondani, hogy a potenciális előnyök vajon túlkompenzálják-e ezeket a hátrányokat. Ami például egyértelmű kockázatot jelent a Nissan projektjében, az az, hogy hátul 9 inches gumit használnak szemben a többiek 14 inches abroncsaival, és ezáltal feláldozzák kissé a gumik teljesítményét.”

A Toyota Motorsport technikai igazgatója, Pascal Vasselon is hasonló megállapításra jutott, az előtte szólókhoz hasonlóan neki is az Autosport magazin kérte ki a véleményét a Nissan GT-R LM NISMO-ról. 

„A versenyzés a kompromisszumokról szól: amivel bizonyos területeken nyersz, azzal máshol veszítesz, ezért csak a pályán fog kiderülni, hogy működik-e az általuk elgondolt koncepció. De egy dolog, amire mindenkit megtanít a motorsport az a szerénység, és hogy soha ne becsüld alá az ellenfeleidet” – utalt rá a Toyota Motorsport műszaki vezére, hogy nem szabad kizárni annak a lehetőségét, hogy a Nissan már rögtön idén meg fog érkezni a WEC élmezőnyébe.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: