Steward
Admin
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2018. október 18. csütörtök
USA

Will Power először, Roger Penske 17. alkalommal nyert Indy 500-at

A 102. indianapolisi 500 mérföldes versenyen sokáig úgy nézhetett ki, hogy valamelyik nagy név, mondjuk a Team Penske versenyzői, vagy éppen a pole-ból induló Ed Carpenter nyerhet. Végül bejött a papírforma.

Komoly „tűzerő” sorakozott a 102. indianapolisi 500 mérföldes verseny kezdetén, a rajtrács első három sorában ott volt a helyi menő, a versenyt pályafutása során már harmadszor az első rajthelyről megkezdő Ed Carpenter, a teljes Team Penske (Pagenaud, Power, a bajnoki címvédő Newgarden és a háromszoros Indy 500-győztes veterán Castroneves), valamint Sébastien Bourdais, a tavaly súlyosnak tűnő, de szerencsés végkimenetelű balesetet szenvedő Scott Dixon, valamint a mezőny egyetlen női versenyzője, az utolsó futamát teljesítő Danica Patrick is.

Az élmezőny tehát tele volt nagyobbnál nagyobb nevekkel, de mivel mindenki nem férhetett oda előre, a tavalyi győztes Sato és a 2016-ban óriási meglepetésre élen végző Alexander Rossi csak a 16. illetve a 32. helyről várhatta a zöld zászló meglengetését.

Az első sárga zászlós periódus a 47. körben kezdődött, amikor az óriási sebességkülönbségből adódóan összeütközött egymással Sato és a hozzá hasonlóan a mezőny közepén küzdő James Davison. Amenyire nyugodt volt a verseny első negyede, annyira nem volt az az elkövetkező néhány kör, ugyanis a következő balesetre már csak tíz kört kellett várni, ekkor Ed Jones csapta oda autóját a falnak.

A verseny elején leginkább Ed Carpenter vezetett, őt először Tony Kanaan helyezte komolyabb nyomás alá. A hetvenedik körhöz közeledve aztán Danica Patricket is elvesztettük egy Joneséhoz kísértetiesen hasonlító balesetben. A verseny féltávjához érkezve is Carpenter és Kanaan harcoltak egymással az élen (bár kissé nehéz volt ezt követni a nagy bokszkiálláshullám közepette), egészen addig, ameddig Kanaan lassú defektet nem kapott és vissza kellett jönnie a bokszba, alig néhány körrel előző kiállása után.

Innentől kezdve nagyon sokáig kifejezetten nyugodt versenyt láthattunk, ezekben a körökben leginkább a Team Penske versenyzőit, esetleg a folyamatosan erős Ed Carpentert láthattuk az élen. A viszonylagos eseménytelenség akkor ért véget, amikor a pálya négyes kanyarjában Sébastien Bourdais is közeli ismeretséget kötött a fallal, pedig már csak alig több, mint a verseny negyede volt hátra.

will power

Nem bírta a verseny végét a háromszoros győztes Hélio Castroneves, valamint az újoncként még kiváló versenyt futó, azóta viszont az évek során kissé eltűnő Sage Karam sem, mindketten kifejezetten előkelő helyről voltak kénytelenk kiállni. Az utolsó 20 körre több szokatlan név is a mezőny élére keveredett, ilyen volt Oriol Serviá, Jack Harvey, illetve Stefan Wilson is. Némileg váratlan volt Robert Wickenst is itt látni, ő viszont hiába újonc 2018-ban, alapvetően egész évben jól ment a Schmidt Peterson Motorsports színeiben. Mögöttük jöttek az olyan, klasszikus élmenők, mint Scott Dixon, Will Power vagy éppen Ed Carpenter.

A kisebb nevekkel kapcsolatban arra gondolhatott mindenki, hogy kevés lesz az üzemanyaguk a verseny végéig, azonban mindent megváltoztatott, amikor alig tíz körrel a vége előtt Tony Kanaan is kiesett. Innentől hirtelen minden élen lévő versenyző pozícióba került, ugyanis ezzel rengeteg üzemanyagot tudtak megspórolni.

Az utolsó nyolc kört Serviá kezdte meg az élen, de aztán nagyon gyorsan többen átugrották őt. Innentől Stefan Wilson vezetett, de leskelődött mögötte Jack Harvey és Will Power is. Négy körrel a vége előtt a két élen álló azonban nem kerülhette el sorsát, Wilsonnak és Harvey-nak is ki kellett állnia üzemanyagot vételezni. Power így örökölte meg az első helyet, amit innentől kezdve már nem is engedett át senkinek, így a sorozat 2014-es bajnoka pályafutása során először nyerte meg a bajnokság legfontosabb versenyét. Másodikként ért célba a pole-ból induló Ed Carpenter, a legjobb ötbe még Dixon, Rossi és Hunter-Reay fértek be.

 

A verseny végeredménye:

# Versenyző Csapat Autó Kör Idő/Hátrány
1 Will Power Team Penske Chevrolet 200 2:59:42.6365
2 Ed Carpenter Ed Carpenter Racing Chevrolet 200 3.1589
3 Scott Dixon Chip Ganassi Racing Honda 200 4.5928
4 Alexander Rossi Andretti Autosport Honda 200 5.2237
5 Ryan Hunter-Reay Andretti Autosport Honda 200 6.7187
6 Simon Pagenaud Team Penske Chevrolet 200 7.2357
7 Carlos Munoz Andretti Autosport Honda 200 7.8377
8 Josef Newgarden Team Penske Chevrolet 200 8.6917
9 Robert Wickens Schmidt Peterson Motorsports Honda 200 9.3112
10 Graham Rahal Rahal Letterman Lanigan Honda 200 11.3368
11 J.R. Hildebrand Dreyer & Reinbold Racing Chevrolet 200 12.7354
12 Marco Andretti Andretti Herta Honda 200 14.0745
13 Matheus Leist AJ Foyt Enterprises Chevrolet 200 14.7798
14 Gabby Chaves Harding Racing Chevrolet 200 15.1173
15 Stefan Wilson Andretti Autosport Honda 200 33.6747
16 Jack Harvey Michael Shank Racing Honda 200 34.7970
17 Oriol Servia Scuderia Corsa Honda 200 38.2325
18 Charlie Kimball Carlin Chevrolet 200 41.5146
19 Zachary Claman Dale Coyne Racing Honda 199 1 kör
20 Spencer Pigot Ed Carpenter Racing Chevrolet 199 1 kör
21 Conor Daly Dale Coyne Racing Honda 199 1 kör
22 Max Chilton Carlin Chevrolet 198 2 kör
23 Zach Veach Andretti Autosport Honda 198 2 kör
24 Jay Howard Schmidt Peterson Motorsports Honda 193 7 kör
25 Tony Kanaan AJ Foyt Enterprises Chevrolet 187 -
26 Sage Karam Dreyer & Reinbold Racing Chevrolet 154 -
27 Helio Castroneves Team Penske Chevrolet 145 -
28 Sebastien Bourdais Dale Coyne Racing Honda 137 -
29 Kyle Kaiser Juncos Racing Chevrolet 110 -
30 Danica Patrick Ed Carpenter Racing Chevrolet 67 -
31 Ed Jones Chip Ganassi Racing Honda 57 -
32 Takuma Sato Rahal Letterman Lanigan Honda 46 -
33 James Davison AJ Foyt Enterprises Chevrolet 45 -
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?