Steward
Balogh Tamás
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2018. július 22. vasárnap
USA

Andretti: Mi már megoldottuk az előzési gondot

A Formula-1 egyik legnagyobb problémája jelenleg az előzés hiánya. Az IndyCar sorozat is hasonlóval küzdött, ám az idei évre megtalálták a megoldást. A Formula-1-ben is ezt kellene?

Az idénynyitó, Ausztrál Nagydíj nem hozott óriási izgalmakat a legutóbbi hétvégén, ugyanis a pályán szinte alig láthattunk előzést. Még az egy-másfél másodperccel gyorsabb autók sem voltak képesek elmenni ellenfelük mellett, többen ismét kongatják a vészharangokat, hogy így unalomba fullad a sportág. Maga Ross Brawn is megoldást sürget, hogy nagyobb izgalmak érkezhessenek.

Mario Andretti azonban vélhetően tudja is, mi lenne a gyógyír a jelenlegi gondokra. Szerinte az IndyCarban az idei évtől használt egységes aero-csomag miatt a formák letisztultak, a leszorítóerő kevesebb, hirtelen meg is ugrott az előzések száma a tengerentúli idénynyitón.

Az 1978-as, Formula-1-es világbajnok szerint a Formula-1 elszúrta az agresszíven kinéző, de bonyolult aerodinamikával rendelkező versenyautók tavalyi bevezetésével a jó csaták esélyét, az egykor az F1-ben és Amerikában is sikeres pilóta szerint ezt az utat kellene követnie a száguldó cirkusznak is.

Letisztult formák, kisebb leszorítóerő, ez lenne a megoldás az F1-ben is?

„Úgy vélem, az Indy-sorozatban a menedzsment nagyszerű munkát végzett. A lehető legmegfelelőbb lépést tették azzal, hogy bevezették az egységes aerodinamikai csomagot, ezzel egy sokkal egyszerűbb kinézetű autóhoz érkeztünk el, ez olyan valami, amit a nyitott karosszériás sorozatok rajongói látni szeretnének” – nyilatkozta Mario Andretti a Motorsport.com szakoldalnak.

„Sajnos a tavalyi versenyautók már inkább prototípusokra kezdtek hasonlítani a sok kis szárnyacskával és minden rászerelt apró idiótasággal. Mi változtattunk, a Formula-1 azonban elmulasztotta ezt a lehetőséget. Az IndyCarban csökkentették a szárnyak által keltett leszorítóerőt, de a szívóhatás miatt azért még így is maradt bőven”.

„De a kisebb szárnyak miatt az előttünk levő hátsó szárnyára tudunk tapadni, ami nagyban megnöveli az előzés esélyét. Az F1 pedig még tovább növelte a mechanikus tapadást, szélesebb gumikat alkalmaz és a nagyobb súllyal még nagyobb turbulenciát hozott létre. A nagyobb szárnyak miatt lerövidül a féktáv, ezzel még inkább elveszik a sanszot egy tiszta előzésre” – tette hozzá Andretti.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?