Steward
Balogh Tamás
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2018. június 24. vasárnap
USA

Alonso megijedt, amikor elszálltak a fékek

Fernando Alonsót nem egy tipikus ijedős fajtának ismertük meg eddigi karrierje során. A daytonai 24 órás versenyen viszont megrémült, amikor óriási sebességnél elment a fékje.

Az egyiknek sikerül, a másiknak nem. A kétszeres spanyol világbajnok autóját komoly megbízhatósági problémák hátráltatták a verseny során, így az egységnek nem sikerült jó eredményt elérnie. Nem úgy egy korábbi F1-esnek, Christian Fittipaldinak, aki Filipe Albuquerque és Joao Barbosa oldalán az 5-ös számú Cadillac-kel elvitte a pálmát.

A 23-as autóval Alonso, Lando Norris és Phil Hanson indult a versenyen és az éjszaka során defekt és hengerfej gondok miatti hosszú kiállás okán visszaestek. Az egység visszakapaszkodott a legjobb tízbe (kategórián belül), amikor fékhiba lépett fel. Hogyan élte meg a kétszeres világbajnok, amikor egyszer csak azt érezte, nincs fékhatás?

Alonsóéknak nem volt szerencséje Daytonában

„Amikor állok a féken és ez történik, nem kétséges, hogy elég ijesztő. Odaérünk az első kanyarhoz nagyjából 300-310 kilométer per órás sebességgel, megnyomod a fékpedált és semmi. Szerencsére ezen a pályán rögtön kivisz a hatos kanyarhoz, ott volt egy érdekes kanyarlevágásunk” – idézte fel a történteket Alonso.

„Éjszaka pedig az ember nem látja jól a gumifalat és hogy pontosan hol van a menekülőút, úgyhogy még félelmetesebb volt, de ez is benne van. Ilyenkor mindenki próbálja visszahozni az autót a garázsba, mert tudjuk, hogy egy megbízhatósági versenyen megtörténhet az ilyesmi, majd a szerelők megjavítják a hibát” – tette hozzá a spanyol ász.

„Nem kérdeztem meg, pontosan mi volt a gond, de ezzel az autóval versenyeztek egész évben. A Le Mans-i 24 óráson is bizonyított, negyedik helyen végzett. Amikor már nem új autóval versenyzünk, akkor időnként előjönnek gondok” – fogalmazott Alonso.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?