DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 19. péntek
USA

Az Alfa Romeo az IndyCarban?

A Fiat Chrysler csoport főnöke, Sergio Marchionne szerint a legkevésbé sem kizárt, hogy az Alfa Romeóval a tengerentúli IndyCar sorozatban is részt vegyenek a jövőben, ahol tárt karokkal várnák.

Több, mint három évtizedes szünet után idén ismét a Formula-1-es mezőnyben köszönthetjük a patinás olasz vállalatot, miután szövetségre lépett a Sauber istállóval. Hasonlót terveznek egyébként a Haas és a Maserati között is, amivel újabb, komoly hagyományokkal rendelkező márkanév térne vissza a száguldó cirkuszba.

Ezen a héten a detroiti Auto Show során kérdezték Sergio Marchionnét a legújabb szóbeszédről, miszerint az Alfa Romeo erősen fontolgatja, hogy az IndyCarban is szerepet vállalna, amely széria versenyautóit az olasz Dallara cég készíti, motorszállítóból pedig csak kettő található jelenleg, a Honda és a Chevrolet.

„Miért ne lehetne az Alfa Romeo az IndyCarban? Már gondolkodunk rajta. Gian Paolo Dallarát egy nagyszerű, olasz mérnöknek tartom, talán a legjobbnak is” – erősítette meg az értesülést Marchionne. Ez a válasz pedig zene volt Jay Frye füleinek, aki az IndyCar elnöke. Bár azt is elmondta, hogy még nem történtek tárgyalások a két fél között. Korábban, három évig szállított motorokat az Alfa a tengerentúli sorozatba, de a sikerek elkerülték.

1989 és 1991 között az Alfa Romeo az IndyCar egyik motorszállítója volt


„Meglehetősen biztató jelzés számunkra, hogy egy ilyen befolyásos személyiség az IndyCart említette. Bejártuk Európát az előző szezon végén és több gyártóval is találkoztunk, megosztani velük jövőbeli elképzeléseinket. Jelenleg egy ötéves terven dolgozunk, ami a motorokat és a tervezett IndyCar karosszériát illeti” – nyilatkozta Frye a RACER szakoldalnak.

„Különböző elképzeléseket vázoltunk fel, igen nagy volt az érdeklődés még olyanok részéről is, akik leszögezték, hogy az időzítés egyelőre nem alkalmas, mivel nemrég kezdtek új program megvalósításába egészen másutt. Számos találkozót is lebonyolítottunk utólag, ahol több szereplő jelezte, hogy visszatérnének. Ez jó jel, de hogy bármi azonnal történne? Nem” – tette hozzá az igazgató.

A Formula-1-hez hasonlóan az IndyCar is új motorszabályokon dolgozik, a jelenlegi két szállító, a Honda és a Chevrolet pedig nagy örömmel fogadna egy harmadik gyártót. „Mindketten nagyon segítőkészen álltak ehhez. Össze kell dolgoznunk, ha azt szeretnénk, hogy sikeres legyen az ötéves terv és az új autó is” – tette hozzá Frye.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: