Steward
Gobodics Tamás
2017. szeptember 25. hétfő
USA

Így élte át Dixon a megabukást

A legélénkebb emléke az orra előtt elrepülő sebességváltó: Scott Dixon felidézte az év egyik legnagyobb, retinákba beleégő balesetét, melynek szenvedő alanya volt Indianapolisban.

A 2017-es Indy 500 meghatározó pillanata Jay Howard és Scott Dixon óriási balesete volt: a riválisával ütköző új-zélandi autója hatalmasat repült és darabjaira szakadt. Hihetetlen, hogy a pilóta megúszta egy kificamodott bokával, egy héttel később pedig már a széria detroiti versenyén indult.

„A kvalifikációs hétvége is érdekes volt, megszereztem a pole-t, aztán pedig abba a helyzetbe kerültem a gyorsétteremnél. Fent és lent” – utalt arra a crash.net-nek Dixon, hogy nem sokkal az időmérőt követően fegyverrel rabolták ki. „Maga a verseny merő csalódás volt. Rengeteg erőfeszítésünk öltük bele, erre már az elején az történt velünk, ami. Erős autónk volt, agresszívan küzdöttünk a rajtnál. Csalódás, mert a végén valóban gyorsak lehettünk volna. Utálom ezt mondani, de állni kell a pofonokat. Ez a hely semmivel nem tartozik neked.”

„A balesetet visszanézve döbbenek rá, milyen szerencsés voltam. Azzal, hogy az alkatrészek elkerültek, ahogyan eltaláltam a kerítést, ahogy az autó földet ért, ahogy Helio elkerült… Látványos volt, de két-három ütés nyelte el az energiát, különösen akkor, amikor lefelé zuhantam. Emlékszem, lenéztem, és arra gondoltam, hogy ez fájni fog. Szerencsére azonban az autó hátulját érte a találat. Emlékszem, hogy felnéztem, és egy váltóházat láttam. Arra gondoltam, vajon kié lehet. Miután kiszálltam az autóból, akkor döbbentem csak rá, hogy az enyém.”

Dixon úgy véli, a védőkerítés még teremthet veszélyes helyzeteket a jövőben hasonló baleseteknél, ezért biztonságosabbá kell tenni. „A kerítés továbbra is gond. Ha az autó szemből vagy oldalról csapódik neki, más lehetett volna, nagyon rossz. Jó lépéseket tettek már meg abban a tekintetben, hogy az autók maradjanak a talajon, ne működjenek ugratóként. Jelenleg a legnagyobb probléma a kerítés. Minden évben történnek kisebb változások, de teljes átalakításra lenne szükség. Hogy hogyan, arra nem tudok válaszolni. De ha születik megoldás, Indianapolis kapja meg először” – kampányolt a további biztonság mellett Dixon.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?