DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 29. péntek
USA

IndyCar: Nem dőlt meg a 106 éves rekord

A detroiti duplaforduló második versenyét, akárcsak az elsőt, szintén Rahal Letterman Lanigan Racing pilótája, Graham Rahal húzta be - nagy a tömörülés a bajnokság élén.

A statisztikákra mindig oly sokat adó IndyCarban Graham Rahal szombati győzelme után arról cikkezett a sajtó, hogy vasárnap, a szezon nyolcadik futamán vajon a nyolcadik különböző győztest ünnepelheti-e az amerikai open wheel-versenyzés világa. Mert ilyenre legutóbb a sorozat elődjében, az AAA Championship Car 1911-es szezonjában volt példa!

A pole-t megszerző Takuma Sato remek tempóban jött el a rajttól, s bár mögötte nem történt incidens, a pilóták nem kímélték egymást. Rahal úgy előzte Ryan Hunter-Reayt, hogy kerekeik súrolták egymást, és amikor Helio Castroneves szeretett volna bebújni az Andretti Autosport pilótája mellé, szintén összeértek – a brazil kárára, aki defektes kerékkel gurulhatott vissza a bokszba.

Az első kiállássorozatot követően Sato elveszítette a vezetést, ráadásul Will Powernek sikerült felzárkóznia mögé – az ausztrál folyamatosan szorongatta az Indy 500 győztesét, ám megelőzni nem tudta. A páros azonos körben állt ki, Graham Rahal egy fordulóval később, így ő örökölte meg az első helyet. Miközben a mezőny közepén Ed Jones és JR Hildebrand gyepálta egymást (a DCR-es törött szárnnyal, az amerikai defektes kerékkel mehetett tovább), a második cseréknél Will Powernek sikerült megelőznie Satót, csakhogy a három kiállást teljesítő Josef Newgardennek még jobban jött ki a lépés, és mindkettejüket sikerült átugrania.

A verseny záró szakaszában Rahalnak már 15 másodperc volt az előnye „üldözői” előtt, a leintés azonban még tartogatott izgalmakat: négy körrel a vége előtt James Hinchcliffe és Spencer Pigot autója is megadta magát, a pálya szélén álló Dallarák eltakarításának idejére pedig pályára lépett a pace car. Annak érdekében, hogy a közönség ne unatkozzon a kockás zászló meglendülésekor, a versenybíróság leállította a versenyt, így egy kétkörös sprinttel ért véget a második detroiti futam.

Az élen állók között nem történt változás, így Rahal két napon belül kétszer is nyerni tudott, amire Scott Dixon 2013-as torontói aratása óta nem volt példa. A bajnokság nagyon érdekesen alakul, hiszen az a Scott Dixon áll a tabella élén 303 ponttal, aki idén még nem tudott futamot nyerni, akárcsak a tőle nyolc egységnyi távolságban lévő Helio Castroneves sem. Sato lemaradása 11 pont a harmadik helyen, Rahal kettős győzelmével pedig a hatodik helyre katapultált.

Folytatás egy hét múlva, a Texas Motor Speedwayen.

A Chevrolet Detroit Grand Prix Presented by Lear Corporation második futamának végeredménye:

1 15  Graham Rahal  Rahal Letterman Lanigan Racing 70 kör
2 2  Josef Newgarden  Team Penske 1.177
3 12  Will Power  Team Penske 2.623
4 26  Takuma Sato  Andretti Autosport 3.854
5 1  Simon Pagenaud  Team Penske 4.081
6 9  Scott Dixon  Chip Ganassi Racing 4.601
7 98  Alexander Rossi  Andretti Autosport 6.198
8 83  Charlie Kimball  Chip Ganassi Racing 6.682
9 3  Helio Castroneves  Team Penske 6.844
10 10  Tony Kanaan  Chip Ganassi Racing 7.720
11 14  Carlos Munoz  A. J. Foyt Enterprises 8.116
12 4  Conor Daly  A. J. Foyt Enterprises 8.785
13 27  Marco Andretti  Andretti Autosport 9.610
14 18  Esteban Gutierrez  Dale Coyne Racing 13.133
15 8  Max Chilton  Chip Ganassi Racing 1 Kör
16 7  Mikhail Aleshin  Schmidt Peterson Motorsports 1 Kör
17 28  Ryan Hunter-Reay  Andretti Autosport 1 Kör
18 21  J.R. Hildebrand  Ed Carpenter Racing 1 Kör
19 16  Oriol Servia  Rahal Letterman Lanigan Racing 1 Kör
20 5  James Hinchcliffe  Schmidt Peterson Motorsports 5 Kör
21 20  Spencer Pigot  Ed Carpenter Racing 5 Kör
22 19  Ed Jones  Dale Coyne Racing 10 Kör
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: