DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 23. kedd
USA

„Alonso olyan, mint én, csak ne zaklassák!”

Hogy mi lehet a legzavaróbb Alonso számára karrierje első Indy 500-án? Nagy "elődje" szerint nem a hihetetlen gyors kanyarok és nem is a betonfal, valamint a riválisok közelsége, hanem valami egészen más...

A karrierje első IndyCar-tesztjén szerdán túleső Fernando Alonso nem kisebb személytől kapott bókot, mint Mario Andrettitől, aki nem járt messze attól, hogy maga is begyűjtse a három koronát, melynek megszerzését a spanyol célba vette. Az Indy 500-on az Andretti-átkot 1969-ben egyetlen kivételes pillanatra megtörő amerikai pilóta Le Mans-ban 1995-ben, 55 évesen szerzett második helyet, míg az F1-ben világbajnoki címig jutott – csak éppen Monacóban nem jött ki neki sose a lépés.

Az isztriai születésű egykori versenyző, akinek fia, Michael csapatvezetésével és unokája, Marco csapattársaként indul el Alonso a május végi Indy 500-on, így nyilatkozott a spanyolról: „A kíváncsiság miatt vállaltam mindig a kihívásokat, nem elégedtem meg azzal, hogy egy szakágban jó vagyok. Ugyanezt a szikrát látom Alonsóban, támogatom abban, amit csinál. Tudom, mit érez, mert én magam is így voltam ezzel: belépni más homokozójába, és megverni őket a saját játékukban. Ennél semmi nem jobb.”

Andretti egyébként ha a három koronát nem is gyűjtötte be, több egyedülálló dolgot is magáénak tudhat: ő az egyetlen pilóta, aki az Indy 500 és a Daytona 500 megnyerése mellett F1-es világbajnok lett, szintúgy az egyetlen, aki öt különböző évtizedben nyert autóversenyeket, s azt is csak Juan Pablo Montoya mondhatja el magáról rajta kívül, hogy az F1-ben és a NASCAR-ban is nyerni tudott az Indy 500-diadal mellett.

Az amerikai azt is kiemelte, mi lehet a legfurcsább majd Alonso számára: az úgynevezett spotter, aki a főtribün tetejéről informálja a pilótát a futam közbeni eseményekről: „Azt hiszem, az lesz a legnehezebb számára, hogy ne vonja el a figyelmét a fülébe beszélő spotter. Meg kell értenie a dolog működését, és az előnyére fordítani, ugyanis még sosem vezetett így, és bizony igen bosszantó lehet. Versenyzőként azt mondanám a mérnökömnek, hogy beszéljen minél kevesebbet, egyszerűen csak engedjen vezetni. Annyi információt akarnék, amennyi épp elég, nem akarom, hogy túlterheljenek vele. A spotterek beszéde ugyanis olykor egyszerűen csak blablabla…”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: