DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 20. szombat
USA

Szokatlanul csendes a holtszezon az IndyCar-ban

A versenynaptár régóta kőbe vésve, a technikai szabályok befagyasztva, és a 101. Indy 500 előkészületeit sem övezi akkor felhajtás, mint centenáriumi kiadását az USA legnagyobb open wheel-sorozatában.

Ahogyan Mark Miles, az IndyCar vezérigazgatója rámutatott, szokatlanul csendes a holtszezon a sorozatban, hiszen nincs nagy mozgás a csapatok között, a 2017-es ülések legnagyobb és legfontosabb részének sorsa már hetekkel ezelőtt sem volt kérdés. A legnagyobb változást Josef Newgarden Penskéhez igazolása jelenti, aki Juan Pablo Montoya helyét foglalhatja el a kettes számú autóban, míg a kolumbiai csak az Indy 500-on fog lehetőséget kapni májusban. A szezon első futamára március 12-én kerül sor, a szokások szerint St. Petersburgben, ám a holtszezon hamarosan fel fog pörögni Miles szerint.



„Az év ezen szakaszában mindig zajlanak az események, a mostani csend viszont azt jelenti, hogy jól végeztük a munkánkat” – nyilatkozta Miles a RACER.com-nak. „Hamarosan azonban újra előtérbe fog kerülni az IndyCar, és azok versenyzői: több minden fog történni a Detroiti Autóshow-n, több pilótánk részt vesz a Bajnokok Versenyén Miamiban, a daytonai 24 óráson, február elején pedig jön a szezon első tesztje is, St. Pete-ben pedig már versenyezni is fogunk – szóval hamarosan felpörögnek az események. A versenynaptár már régóta stabil, amelynek nagyon örülök, de ez egyúttal azt is jelenti, hogy kevés újdonság lát napvilágot ezzel kapcsolatban. Csak egyetlen új helyszínre megyünk majd, a Gatewayre, a pálya tulajdonosa és munkatársai pedig nagyon optimisták a visszatérés előtt.”

„Szerintem remek szezon előtt állunk. Ami az autókat illeti, már hosszú ideje köztudott, hogy befagyasztjuk a kitek fejlesztését, a Chevy és a Honda is utolsó évét fogja futni ezekkel a karosszériákkal. Sok meglepetést nem várok ezen a téren, a szezon folyamán pedig ki fog derülni, hogy milyen autókat fogunk használni 2018-tól – a munka nagy része azonban a kulisszák mögött zajlik majd” – tette hozzá Miles, akinek kollégája, Bill Pappas szerint az IndyCar az új autók kialakításakor a korábban többször belengetett aeroscreen használatát is figyelembe fogja venni. 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: