DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 29. péntek
USA

Bourdais győzött a csillaghullás után

Egy őrült, kétszínű, esős versenyt futott az IndyCar mezőnye vasárnap Detroitban: A domináló Juan Pablo Montoya üzemanyaga kifogyott, a Ganassi és Penske csapattársai pedig egymást ütötték ki.

A szezon egyetlen duplafutamos hétvégéjének mindkét versenynapja számos meglepetést tartogatott, amiben nagy szerepet játszott, hogy az esőt egyik alkalommal sem kerülhette el a mezőny. Szombaton Carlos Munoz egy remek taktikai csatát és a piros zászlós leállítást követően szerezte meg első futamgyőzelmét, majd vasárnap tovább folytatódott a káosz, kezdve azzal, hogy viharos idő miatt az időmérőt törölték, így a bajnoki pontverseny alapján állt fel a mezőny a rajtrácsra.

Ez pole-t jelentett Juan Pablo Montoya számára, aki a szezon során már másodszor profitálhatott egy elmaradt időmérő után a tabellán elfoglalt első helyéből. A vizes pályán a rajtnál átugrotta a kolumbiait a mellőle induló csapattársa, Will Power, aki viszont csak három körig őrizhette az első helyet, hiszen a rá tapadó Montoya ekkor egy szemfüles manőverrel visszavette a vezetést, és lassan biztonságos előnyt is épített ki.

41BK3375A



A Penske két pilótája hamar egyértelművé tette, hogy ilyen körülmények között más ligába tartoznak, mint a többiek, hiszen a harmadik helyen álló Josef Newgarden hátránya idővel elérte a 20 másodpercet is, miközben Power 2-5 másodperces különbséget tartott Montoya mögött, egészen addig, amíg utol nem érte őt a balszerencse. A címvédő autója hirtelen lelassult egy elektronikai hiba miatt, és csak akkor jött ismét rendbe, amikor a bokszban kormányt cseréltek Chevy-jében - a csapat szerint valamilyen szennyeződés kerülhetett a kormányba, ami előidézte a problémát.

Montoya dominanciája így még látványosabb lett, köszönhetően annak, hogy a 70 körös verseny első felében egyetlen egyszer sem volt szükség a biztonsági autóra, dacára az olykor eleredő eső miatt folyamatosan változó körülményeknek.

A futam azonban kettős képet mutatott: míg féltávig a kolumbiai legyőzhetetlennek tűnt, az ekkor bekövetkező több baleset és felszáradó ideális ív alaposan a feje tetejére állította a sorrendet a továbbiakban. A mezőny lassan kihajtott a slick gumikért, Montoya pedig az eltérő taktikák és a vártnál kicsit lassabb bokszkiállása miatt elveszítette a vezetést, bár szinte végig ott maradt a legjobb hat között.

 JGS_6771-1

A verseny második felében már alig voltak zavartalan szakaszok, néhány körönként pályára kellett lépnie a pace carnak egy-egy baleset miatt, amelyeket főként a slick gumik és az ív mellett még vizes aszfalt kombinációja váltott ki. A szombati futam győztese, Carlos Munoz volt az egyetlen, akinek műszaki hiba miatt kellett kiállnia, többeket azonban a körülmények, vagy éppen csapattársuk „tréfált meg”. Az Indy 500-on a harmadik helyen végző Charlie Kimball egy alkalommal figyelmetlenül húzódott vissza az ideális ívre a féktáv előtt, és nem vette észre, hogy ganassis csapattársa, Scott Dixon addigra már megérkezett mellé, így ráhúzva az autót a falba küldte az új-zélandit. Később az egyik újraindítást követő tolakodásban az élmezőny mögé visszazárkózó Will Powert is meglökték, aki irányíthatatlan autójával a szintén a Penske autóját vezető Helio Castronevesnek ütközött, mindkettőjüket kiütve ezzel.

Montoya fő bajnoki riválisai ezzel mind kiestek, ám végül ő sem tudott élni a lehetőséggel, hogy egy erős eredménnyel elhúzzon tőlük a tabellán. Tíz körrel a leintés előtt még a második helyen állt Sebastien Bourdais mögött, ám mindkettőjüknek volt félnivalója, hiszen csak egyetlen bokszkiállást teljesítettek, a rengeteg sárga zászló alatt pedig spórolni tudtak az üzemanyaggal, és úgy tűnt, hogy ha neccesen is, de eljuthatnak a célig újabb kiállás nélkül.

 41BK3535A

Az egyik újraindításnál Montoyát átugrotta a kiválóan reagáló Takuma Sato, nyomában Graham Rahallal, kiváltva ezzel a kolumbiai nemtetszését. Öt körrel a vége előtt még a piros zászlók is előkerültek a pályára szóródott rengeteg törmelékek miatt, de a bokszban leparkoló mezőnyt még újraindították a hajrára, noha ekkor már nem is a körszám, hanem az idő pergett a kétórás limit közeledése miatt.

Bourdais-nek sikerült kigazdálkodnia az üzemanyagot, így nem csak eljutott a célig, de az utolsó körben még a verseny leggyorsabb körét is megfutotta, így a ChampCar korábbi négyszeres bajnoka az IndyCarban második győzelmét aratta. Az eredmény különlegessége, hogy a Chevrolet autóját vezető franciát nyolc Honda követte a célban, egyúttal pedig az idei nyolc futam során a hetedik különböző győztes született.

Mögötte Sato és Rahal végeztek, Montoya azonban a kiüresedő benzintank miatt alaposan lelassult és végül csak a 10. helyen haladt át a célvonalon - így ugyanabban a pozícióban fejezte be a második versenyt, mint a csapata által eltaktikázott elsőt. Előnyét persze így is tovább növelte, de az csak 21 pont a tabellán Power előtt.

Továbbra sincs pihenője a mezőnynek, a jövő hétvégén a Texas Motor Speedway oválpájályán folytatódik a csata.

CGXuitOW0AAwuj1 

 

A 2. detroiti verseny végeredménye:

# Versenyző Csapat Autó Idő
1 Sebastien Bourdais KVSH Racing Dallara/Chevrolet 2:00:38.4300
2 Takuma Sato AJ Foyt Enterprises Dallara/Honda 1.7644
3 Graham Rahal Rahal Letterman Lanigan Dallara/Honda 2.3388
4 Tristan Vautier Dale Coyne Racing Dallara/Honda 9.7413
5 Marco Andretti Andretti Autosport Dallara/Honda 9.9849
6 Conor Daly Schmidt Peterson  Dallara/Honda 10.5636
7 Jack Hawksworth AJ Foyt Enterprises Dallara/Honda 11.3614
8 Ryan Hunter-Reay Andretti Autosport Dallara/Honda 12.0563
9 Gabby Chaves Bryan Herta Autosport Dallara/Honda 13.9912
10 Juan Pablo Montoya Team Penske Dallara/Chevrolet 14.0298
11 Charlie Kimball Chip Ganassi Racing Dallara/Chevrolet 14.2823
12 Sage Karam Chip Ganassi Racing Dallara/Chevrolet 25.2484
13 Tony Kanaan Chip Ganassi Racing Dallara/Chevrolet 26.5303
14 Simon Pagenaud Team Penske Dallara/Chevrolet 27.1177
15 James Jakes Schmidt Peterson  Dallara/Honda 1 kör
16 Stefano Coletti KV Racing Technology Dallara/Chevrolet 1 kör
17 Luca Filippi CFH Racing Dallara/Chevrolet 2 kör
18 Will Power Team Penske Dallara/Chevrolet Kiesett
19 Helio Castroneves Team Penske Dallara/Chevrolet Kiesett
20 Scott Dixon Chip Ganassi Racing Dallara/Chevrolet Kiesett
21 Josef Newgarden CFH Racing Dallara/Chevrolet Kiesett
22 Rodolfo Gonzalez Dale Coyne Racing Dallara/Honda Kiesett
23 Carlos Munoz Andretti Autosport Dallara/Honda Kiesett
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: